Інтернет-магазини набувають дедалі більшої популярності в Україні. В Ужгороді такий вид бізнесу лише робить перші кроки

Ольга Світлинець на запитання, чому вона вирішила відкрити Ужгородський інтернет-магазин Arbooz.com.ua, пояснює цю спробу насамперед малими фінансовими затратами й тим, що ця галузь підприємництва набирає в Україні чималих обертів (щоправда, наразі лише в Києві та інших великих містах), а за кордоном взагалі вважається дуже прибутковою. Там люди давно воліють робити покупки не в супер-маркетах, а в інет-крамницях. Бо це, по-перше, набагато дешевше, по-друге – економиться час.

Інтернет-магазини набувають дедалі більшої популярності в Україні. В Ужгороді такий вид бізнесу лише робить перші крокиУкраїнських і-крамниць уже понад 500


В Україні щороку популярність Інтернет-магазинів лише зростає. Згідно з відомостями Інтернет-пошукови­ків, кількість їхня сягає вже півтисячі. І хоча слід зазначити, що не всі вони насправді діють (близько 20 % магази­нів – «мертві»), однак залишається все ж чимало. Найактивніше торгівля через Інтернет розвивається в Києві, що й не дивно, якщо врахувати, що, за статистикою, половина всіх користувачів Ін­тернету в Україні проживає саме в столиці.

Найбільшу популярність мають магазини, що тор­гують побутовими приладами й різноманітною електронікою. Також успішною можна назвати торгівлю книжками, відео- та аудіо­продукцією, комп’ютерними іграми тощо. Звісно, специфіка цієї тор­гівлі дається взнаки. Так, важко собі уя­вити наразі крамниці, що продають харчі. Не мають великого успіху і торговці одягом – люди просто не хочуть купляти взуття чи сорочку, не примірявши й не помацавши їх.

Загалом, вважають, фахівці, тор­гів­ля в Інтернет-магазинах нічим не відрізняється від будь-якого іншого біз­несу. За винятком того, що цей вид під­приємницької діяльності ще дуже молодий, перебуває на початковій стадії, тому наразі тут не існує серйозної конкуренції, переділу сфер, поглинання дрібних магазинів великими тощо. Не скажеш і того, що власники віртуальних крамниць можуть нині похвалитися великими прибутками. Треба зва­жити, що люди не спішать із попередньою оплатою товарів, побою­ючись аферистів.


Краянам звикнути важко


Що ж стосу­ється Ужгорода, то тут про якийсь розвиток Інтернет-тор­гівлі говорити ще взагалі зарано. По суті, згаданий нами магазин «Ar­booz» – перший і наразі єдиний пред­­­­став­ник цього виду підприємництва на Закарпатті (є ще кілька інших, але вони мають своїх невіртуальних від­по­відників). Та й ідея створення сайту, каже його власниця Ольга Світлинець, виникла то­му, що нічого такого в краї не було.

Сама ж вона знається на Інтернеті вже 10 років. І неодноразово ставала клієнтом вір­туальної тор­гівлі. Вибір продукції складнощів не становив – парфумерія, оскільки молодий чоловік Ольги є представником на Закарпатті фірми, що постачає елітні парфуми на За­хід­ній Україні. До цієї продукції додали також термодрук на футболках. Власне, пояснює нам співрозмовниця, і назва сайту обиралася з такого розрахунку, аби не була вузькопрофільною. Тобто, щоб у майбутньому, якщо справа таки розвинеться, можна бу­ло врізноманітнити асортимент, не обмежуючись ли­ше продажем парфумерії.

Взялися вони за цю діяльність, можна сказати, навмання – як вийде, зва­жаючи, що фі­нан­сові втрати в разі невдачі були б мінімальними. Дизайн сайту роз­­­робила місцева фір­ма безплатно, тому кошти потрібно було вкласти лише на закупівлю першої партії товару. До того ж Ольга вирішила йти за буквою закону й зареєструвалася як приватний підприємець, хоча теоретично можна було б і обійтися без цього. У підсумку обов’язкові витрати на такий бізнес обходяться десь у 200 грн на місяць. Проти витрат на торго­вельну точ­ку, яка потребує орендної плати, зарплати продавцям тощо – це мізер. Власне, сайт на цьому наголошує. На першій же сторінці уточнюється, що «Arbooz» продає такі ж парфуми, як у магазинах, на 30–50% дешевше не тому, що підсовує підробку, а тому, що не має таких фінансових втрат, як звичайні крамниці.


Інтернет-торгівля –це енергозберігальна технологія?


Ольга Світлинець констатує, що по­хвалитися надприбутками за півроку не може, щоправда, і збитків нема. Зате спостерігає динаміку від­відування Ін­тернет-магазину – нині асортимент переглядає близько тисячі людей в мі­сяць, звісно, замовляє продукцію набагато менше відвідувачів.

До цього також є ряд об’єктивних при­чин: і нерозуміння покупцями системи оплати, і, знову ж таки, страх від­дати гроші аферистам, і обмеження в наданні послуг власне Ужгородом – наразі магазин не продає парфуми клі­єнтам, що живуть за межами обласного центру, хоча бувало, що й з Києва зверталися. «Як правило, продаємо за таким сценарієм, – розповідає власниця «Arbooz». – Люди передивляються каталог, після чого телефонують на мобі­ль­ний телефон або оформляють замовлення електронною поштою. За класичною схемою – заповнення анкети на сайті – замовляли крам, може, зо три покупці». А так, розвиток Інтернет-тор­гівлі – це перспектива, що може стати прибутковою вже найближчим часом. Фактично вона розвиватиметься разом із поширенням Інтернету на Закарпатті і в Україні.

Як зазначив в інтерв’ю газеті «Деловая столица» експерт із цього питання Дмитро Касьянов, інтернет-торгівля – це свого роду енергозберігальна технологія, що має світле майбутнє. Варто лише подумати, скільки свого часу ми зможемо заощадити, купуючи через Мережу, скільки бензину зекономимо на поїздках магазинами? Таким чином, у загальному масштабі, відповідно до законів фізики, інтернет-крамниці – це енергетично вигідний стан, а отже, система торгівлі буде до нього прагнути.
Юрій Лівак, "Старий Замок "Паланок", Мукачево.net
08 червня 2007р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Соціо

11:40
27 квітня в центрі Ужгорода можна буде безкоштовно тестувати інфекційні хвороби, вакцинуватися та виміряти тиск
11:21
Мукачево виділило 12,4 млн на безпілотники для двох бригад ЗСУ
10:53
В Ужгороді заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач поспілкувався із міжнародними перевізниками
18:05
Учителі Закарпаття проходять сертифікацію: експерти з усієї України оцінюють їхню майстерність
15:19
Мешканці Чабанівки на Ужгородщині можуть залишитися без води через глиняний кар'єр "Голден тайлу" харківського депутата
11:22
/ 1
Підтверджено загибель Михайла Бадиди з Демечів на Ужгородщині, який понад рік вважався зниклим безвісти
22:39
/ 2
На Запоріжжі поліг Петро Ганич з Кам'яниці Оноківської громади
22:00
/ 4
Командир "Граду" з позивним "Ісус"
17:33
/ 6
У Лютій Костринської громади згоріли будинок і трактор
11:12
/ 2
Чехія допоможе звести реабілітаційний центр в Ужгороді
22:04
Протягом минулого тижня в Ужгороді народилося 53 малюків, у Мукачеві – 34
12:40
/ 1
У 9 закладах Закарпаття можна отримати безкоштовну медичну допомогу при інсульті
11:25
/ 19
В Ужгороді сквер міської лікарні реконструюють і облаштують за 40 млн грантових гривень
17:48
На Закарпатті у березні 2024 року порівняно з груднем 2023 року ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 1,4%
17:12
Цьогоріч у березні на Закарпатті ціни зросли на 0,7%
11:09
В Ужгороді "комунальні" повідомлення про порушення ПДР залишатимуть на авто у червоних зіп-пакетах
10:51
22-річного Івана Бориса з Заріччя, якого з серпня 2022 року вважали зниклим безвісти, зустрінуть і поховають у понеділок
22:15
/ 2
Стало відомо про загибель в лютому під Авдіївкою Віталія Старости з Великої Копані Виноградівської громади
11:36
У Тересві попрощаються з полеглим Героєм Михайлом Руснаком, що більше року вважався зниклим безвісти
22:27
В Ужгороді попрощалися із полеглим Героєм Олексієм Кобцем
15:44
На Закарпатті в теплицях почали збирати ранню картоплю
15:34
/ 1
Юрій Лущай з Краматорська, що поліг на Донеччині і похований у Великих Лучках, був істориком і відомим вікіпедистом
11:33
/ 1
На Сумщині поліг Василь Цинканич з Бегендяцької Пастілі Великоберезнянської громади
10:56
На війні з росією поліг Олексій Кобець з Ужгорода
19:16
/ 1
На Закарпатті військовий уник реального покарання за переправлення "ухилянта" через кордон
» Всі новини