Спільнота "Друзі Боржавської вузькоколійки" у Фейсбуку звернулася до Ледиди і Балоги

Спільнота "Друзі Боржавської вузькоколійки - Friends Borzhava narrow-gauge railway" у соціальній мережі Фейсбук звернулася з відкритим листом до голови Закарпатської ОДА Олександра Ледиди та голови Закарпатської обласної ради Івана Балоги.

Спільнота "Друзі Боржавської вузькоколійки" у Фейсбуку звернулася до Ледиди і Балоги

Приводом до звернення став черговий факт руйнування Боржавської вузькоколійної залізниці, що мав місце вчора, 22 березня.
 

Голові Закарпатської обласної державної адміністрації
п. Ледиді О.О.
Голові Закарпатьскої обласної ради
п.Балога І.І.

Шановний Олександре Олександровичу та Іване Івановичу!

Від імені Друзів Боржавської вузькоколійки – прихильників збереження технічної історичної спадщини та вузькоколійних залізниць в Карпатському регіоні звертаємося до Вас з проханням вжити заходів щодо збереження останньої вцілілої мережі вузькоколійної залізниці Берегово–Кушниця, зокрема відрізку Приборжавське–Кушниця, у зв'язку з обставинами щодо демонтажу залізничної колії в с. Довге 1-2 червня 2011 року та новими спробами 22 березня 2012 року.

Протягом останніх десяти років для багатьох жителів та гостей Закарпаття вузькоколійна залізниця Берегово-Кушниця стала невід'ємною візитівкою гірського краю завдяки старанням сотень ентузіастів з України та поза її межами. Ініційований в 2002 році проект Форум "Карпатський трамвай" ставив за мету створення на базі вузькоколійних залізниць Карпатського регіону України туристичних маршрутів, що знайшло своє відображення в розпорядженні Кабінету Мінстрів України від 27 червня 2003 року №390-р "Про затвердження заходів щодо розвитку іноземного і внутрішнього туризму".

Попри зусилля місцевих громад Боржавської Долини – Іршавського, Берегівського та Виноградівського районів в збереженні залізниці, сьогодні, на превеликий жаль, ми є свідками байдужого ставленням до проблеми з боку державних інститутів, в тому числі Фонду Державного майна в Закарпатській області та Укрзалізниці. Хочеться нагадати, що столітня історія будівництва Боржавської господарської залізниці сьогодні є зразком поєднання інтересів громади, держави та приватного бізнесу – під державні гарантії уряду Угорщини банк надав позику Акціонерному Товариству, засновниками якого виступили місцеві громади та підприємства.

Протягом останніх п'ятнадцяти років Боржавська вузькоколійка всупереч всім обставинам виживала – це на паровому локомотиві ГР–268 місцеву дітвору в грудні вітав Святий Миколай, для дорослих дядьків з усієї Європи перша неділя серпня є Днем Боржавської вузькоколійки... Це завдяки старанням Іршавської громади на залізничній станції Іршава до 2009 року зберігався останній паровий локомотив та два відремонтовані вагони... Сьогодні все більше туристів з України, а особливо з Європи, висловлюють бажання скористатися цим раритетним видом транспорту.

Шановний Олександре Олександровичу та Іване Івановичу!

Ми, Друзі Божавської вузькоколійної залізниці хочемо знати:

1. Чому за останній рік після спроби демонтажу не зроблено жодних кроків в напрямку збереження вузькоколійки?

2. Чому обласна влада не дає відповіді на спроби фактичного руйнування історичної технічної спадщини?

3. Що конкретно зроблено представниками різних гілок влади в напрямку збереження та розвитку вузькоколійки?

Друзі Боржавської вузькоколійки

23 березня 2012р.

Теги: вузькоколійка, залізниця

Коментарі

НОВИНИ: Соціо

08:59
/ 2
Депутати в Жденієві віддали 216 га Верховинського Вододільного хребта під знищення вітряками Фото новина
08:48
На Закарпатті триває декларування зброї Фото новина
18:10
На Закарпатті затримали організаторів нелегального переправлення Фото новина
16:48
/ 1
На Закарпатті через спеку зійшли з рейок три вагони пасажирського поїзда Фото новина
15:48
Водій із Закарпаття став учасником масштабної ДТП на Львівщині Фото новина
14:37
Румунські рятувальники знайшли українця, який чотири доби провів у горах без води Фото новина
12:17
«Укрзалізниця» запускає новий поїзд Кропивницький – Закарпаття
11:09
У Мукачеві поліція затримала підозрюваного у переправленні військовозобов’язаних Фото новина
09:17
На війні з рф поліг захисник Михайло Грін із Солотвина Фото новина
08:30
/ 20
Після полонини Рівна краматорські "релоканти" беруться знищити вітряками Верховинський Вододільний хребет Фото новина
01:28
/ 1
Жінки, які захищають Карпати. Ч.1. Адвокатка Наталія Майстренко про полонину Рівну Відео новина
18:12
Американський волонтер Джосем Міллер відзначений нагородою на Закарпатті Фото новина
16:44
Біля Ужгорода двоє на самокатах намагалися незаконно перетнути кордон зі Словаччиною Фото новина
15:48
/ 3
Серед звільнених сьогодні з полону - боєць 128-ї Закарпатської бригади Фото новина
14:43
/ 9
Син депутата Закарпатської облради вийшов із СІЗО під 10 млн грн застави Фото новина
14:07
/ 9
Закарпатські прокурори передали сучасні FPV-дрони бійцям 128-ї бригади Фото новина
12:44
/ 1
Посол Бельгії в Україні відвідав Свидовець і закликав зберегти унікальні гори Фото новина
12:06
На Рахівщині врятували двох туристів, які заблукали поблизу гори Туркул
09:37
/ 5
Навчальний політ БпЛА в Ужгороді допоміг виявити пожежу Фото новина
08:38
Закарпатські патрульні повернули додому 70-річного чоловіка, який заблукав уночі Фото новина
18:18
/ 2
На війні з росією поліг Віктор Гранковський із Широкого на Берегівщині Фото новина
17:42
/ 2
На Закарпатті прикордонник допомагав ухилянтам перетнути кордон Фото новина
15:43
/ 1
На Закарпатті в електромобілі знайшли арбалет зі стрілами Фото новина
15:03
На Закарпатті оштрафували ексочільницю МСЕК за приховану землю вартістю 16 млн грн
14:08
На Закарпатті затримали працівника депо, який віз ухилянта до кордону тепловозом Фото новина
» Всі новини