Якщо б робили ми як треба...

Чому ми так живемо? Мабуть, багато хто з нас задавався цим питанням. Читаючи газети, слухаючи радіо, дивлячись телепередачі, а тим більше буваючи за кордоном і порівнюючи рівень життя, хіба не хочеться отримати відповідь на це запитання?

Чи не в кожному номері закарпатських газет бачимо знімки, що вказують на те, як ми занапастили свій край - нашу Срібну землю. Ще за часів Радянського Союзу до нас приїжджали люди з усіх його куточків, аби подивитися на Захід - Закарпаття, на те, як ми живемо.

Багато чого змінилося з того часу. І, напевно, невтішним стало наше екологічне середовище, яке з кожним днем погіршується. Взагалі, досить подивитись навколо себе і побачимо, що коїться. Причина цього, перш за все, в тому, як ми ставимось до всього, що робимо.

А тепер перейдемо до, так би мовити, деяких "візитних" карток нашого міста. Однією з них є залізничний переїзд, який знають усі, хто хоча б раз побував у Сваляві на власному транспорті чи автобусі. Незважаючи на добросовісну роботу працівників переїзду, не можна не побачити, не відчути, яким поганим є покриття через рейки. Невже цивілізація ніколи не дійде до нас. За якихось 80 кілометрів вміють робити покриття на переїздах таким, що, проїжджаючи, не відчуваєш колії. А аварійні шлагбауми спеціально поставлені так, ніби чекають на чергову жертву.

Бо насправді, як шампури на шашлик, гострі і вістрям направлені в бік, протилежний руху транспорту. Невже треба дочекатись, щоб щось, не дай, Боже, сталося, а тоді виправляти? Небезпечними є й шматки арматури (довжиною близько 20 см), залишені після ліквідації габаритних стовпів, покривлені, але не зрізані попри землю. Цікаво, де ще маневрують поїзди залізничним переїздом, створюючи черги для транспорту. Доповнюють цю картину автомобільні ДПС, припарковані посеред перехрестя, створюючи вже цим аварійно-небезпечну ситуацію. Можливо, їхні рейди містом дали о більше результатів. Купи сміття, поламані лавиці, розмальовані стіни та багато інших неподобств робиться вдень і вночі й нема господаря, котрий би цьому запобіг.

Іншою "візиткою" Сваляви є ринок та вулиця Київська. Мабуть, жоден свалявець не бачив їх чистими. Цікава наша психологія: стоять продавці на ринку, кусають насіння, а сміття кидають собі і покупцям під ноги. Чому? Купи сміття з відходів овочів і фруктів, тари вітер розносить по всій Київській. До того ж, чого тільки не побачите під вікнами багатоповерхівок.

Купи піску та глини біля тротуарів, на проїжджій частині дороги ніхто не прибирає роками. В сонячні дні все це перетворюється в хмари пилюки, якою дихають перехожі, "прикрашаються" будови, що є на цій вулиці. А під час дощу пісок і глина
стають будівельним матеріалом, який забиває каналізаційні стоки, створюючи озера біля ринку, автовокзалу, на залізничному переїзді. Газони ж по вулиці Київській давним-давно служать циганам для випасу коней, що разом з возами гуляють по траві, знищуючи саджанці дерев, недола-маних "природолюбами". Напевно, бачачи таку картину, ми всі повинні робити зауваження тим, хто порушує порядок і в першу чергу, на мій погляд, це робота працівників ДПС. Чи, можливо, є якісь інші служби, котрі відповідають за порядок на вулицях міста?

Інший приклад. Хто приймав виконання робіт з ремонту дороги по вулиці Верховинській від залізничного переїзду до Латориці? Бруківку забрали, на її місці настелили асфальт, а з тротуарів частково забрали бордюри. Дорога зроблена так, що в окремих місцях під час дощу збирається величезна кількість води, яка вибрискується на тротуари, покриті глиною. Як результат, під час опадів там болото, а в сонячні дні - пилюка. Автомобілі, підводи мають можливість вільно рухатися тротуарами, ставлячи під загрозу життя пішоходів та велосипедистів.
Всі ми добре пам'ятаємо, яких незручно-стей зазнали ті, хто відвідував Сваляву, а особливо, її мешканці під час ремонту мосту через річку Латорицю. Ще тоді вниз по течії річки утворився острівець, на якому десь зо два дні постояв бульдозер і поїхав.

А шкода, бо вже на сьогоднішній день забрано по кілька метрів берегових укріплень біля заводу "Буддеталь". Там терміново потрібен їх ремонт і доведеться затратити чималі кошти. Хтось повинен і це бачити та виправляти негайно.
В аварійному стані знаходиться й газова труба, що йде через Латорицю на Поляну, бо середня опора її просіла. Аварійний стан її повинні визначити спеціальні служби.

Немає в місті і чіткого плану архітектурної забудови. Якщо ж і є, то не видно, аби його дотримувались. Переобладнання житлових будинків під офіси та магазини призвело до зникнення передбудинкових ділянок, а будівлі вивели на тротуари. А ці діляночки наші люди дуже гарно вміють прибирати, прикрашати. Ідеш населеним пунктом і так приємно дивитись на різнобарв'я живих квітів. Особливо це поширено в Голубиному.
Чи зможемо ми цього літа вийти на береги річок Свалявщини, щоб відпочити? Всюди купи сміття, а деякі автомобілісти для миття своєї машини заїжджають прямо в річку (вулиця Донського), тоді як їхні родичі чи знайомі плавають у цій же воді трохи нижче за течією, нарікаючи, хто виливає мастило чи пальне, бо на поверхні води появились різнокольорові плями. Кожен з нас мусить зрозуміти, що всі ми живемо на нашій землі, і якщо один щось не робить як треба, всім іншим - погано. Кожен з нас повинен чесно виконувати свою роботу, свої обов'язки, а не залишатись стороннім спостерігачем.
Іван ДЕРЕВ'ЯНКО, мешканець міста Сваляви
22 травня 2007р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Соціо

15:51
/ 5
30 бангладешців уже оформлюють візи для працевлаштування на Закарпатті
10:55
/ 1
У середу в Ужгороді попрощаються з полеглим на війні з росією Максимом Євдокимовим
06:16
/ 1
Кілька вражень про цьогорічних лауреатів премії Михайла Лучкая
15:33
/ 1
У Мукачеві в середу попрощаються з полеглим Героєм Валерієм Сідором
14:27
/ 1
На війні з росією поліг Мека Яшкович з Ужгорода
14:13
Пошуки 74-річного ужгородця, що тривали з кінця грудня, завершилися констатацією непоправного
20:01
/ 4
Петиція про запровадження мораторію на будівництво вітряків на гірських територіях Карпат, попри технічні збої, достроково зібрала необхідну кількість голосів
01:29
/ 1
Надходження загального фонду місцевих бюджетів Закарпатської області за 2024 рік зменшилися відносно 2023 року на 4,1%
17:31
/ 1
На війні з росією поліг Юрій Голінка з Ужгородщини
15:05
У Мукачеві в п'ятницю прощатимуться з померлим захисником Русланом Цибарем
14:32
/ 1
У п'ятницю в Ужгороді попрощаються з полеглим захисником Русланом Капальчиком
20:39
/ 4
У День Соборності України два береги Ужа з'єднав "Живий ланцюг"
20:07
/ 2
Міндовкілля зупинило розгляд документів з ОВД щодо забудови полонини Руна вітряками (ДОКУМЕНТ)
18:51
"Укрзалізниця" в лютому запускає нові нічні сполучення Закарпаття зі Львовом та Києвом
11:46
/ 1
На війні з росією поліг Роман Козар з Рокосова Хустської громади
21:48
/ 1
Мукачівські пластуни запрошують доєднатися до ланцюга єдності на честь Дня Соборності
18:16
В Ужгороді сьогодні підписали контракт на постачання місту 9 нових низькопідлогових електробусів
15:15
/ 1
На війні з росією поліг прикордонник Сергій Фомін із Верхнього Коропця на Мукачівщині
20:53
У грудні 2024-го ціни на Закарпатті зросли на 1,2%
20:25
/ 1
За минулий рік на Закарпатті ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 14,1%
17:29
У День Соборності України в Ужгороді організують "Живий ланцюг"
16:46
/ 1
У середу в Мукачеві попрощаються з полеглим на війні з росією Олександром Поповичем
15:20
/ 3
ВІДЕОФАКТ. Ужгородець за допомогою ШІ оживив мініскульптурки, Бокшая і Ерделі та минуле Ужгорода
14:34
/ 6
На війні з росією поліг вчитель з Ужгорода Василь Габрусь
13:57
/ 3
На війні загинув рок-музикант з Ужгорода Андрій Матейко
» Всі новини