Отже, окрім традиційних фестивальних заходів, дегустацій та розваг фестиваль передбачав і ряд зустрічей, спрямованих на розвиток туризму в регіоні Спиш та розвиток співпраці бджолярів та виноробів України та Словаччини.
Керівник "Турінформ Закарпаття", викладач кафедри туризму УжНУ Олександр Коваль розповів , що презентація досвіду Закарпаття у розвитку туризму неабияк зацікавила словацьких колег.
"На фестивалі меду та вина у "Спішській Капітулі" науковці УжНУ представили концепцію розвитку медового туризму, медових дегустаційних залів та перспектив розвитку тематичних видів туризму у транскордонному регіоні Словаччини та України. Стратегія туризму регіону Татри – Спіш визначена. Сьогодні триває робота з розробки окремих конкурентних туристичних продуктів. Наприклад, поруч з відвідинами уже традиційних об'єктів ми запропонували концепцію медового туризму, яка включає у себе відвідини дегустаційного залу, пасіки, знайомство з технологією виробництва меду, вивчення властивостей меду та продукції бджільництва. Також, туристів можна знайомити з виробництвом продукції на основі меду, наприклад медових пряників, узварів та медових напоїв. Бджолярам ми запропонували враховувати особливості ландшафту прилеглих територій з пасіками, формувати їх привабливість. Це має значний вплив на формування першого враження. Адже, якщо говорити про сільську місцевість, то непривабливість території знижує бажання туриста відвідати регіон".
Свою продукцію на фестивалі меду та вина представляли винороби з мукачівського "Медового дому" та голова спілки виноробів Закарпаття Олександр Ковач. До слова, пан Ковач сам неодноразово виступав організатором фестивалів вина в Ужгороді. "Порівнювати цей захід з нашими фестивалями доволі важко, адже він проводиться лише вдруге, тобто перебуває на початковій стадії. Цього року на ньому було представлено близько п'яти виноробів та не більше десяти бджолярів. Наші словацькі колеги зробили акцент на естетичній складовій, а також на розважальній програмі, народних колективах та ансамблях. Приємно, що продукція закарпатських виноробів припала словакам до душі, вони радо дегустували наше вино, розпитували про особливості його виготовлення та розкупили все, що ми привезли" - зауважив Олександр Ковач.
Члени закарпатської делегації відзначають, що основною перспективою вони вважають створення туристичних маршрутів у транскордонному регіоні, вони наголошують, що це набуде особливої популярності вже за рік, під час ЄВРО 2012.
Спільні культурні заходи допомагають закладенню передумов для формування нової платформи співпраці між експертами з туризму України та Словаччини. А розробка дієвих бізнес концепцій для бджолярів та виноробів безумовно сприятиме формуванню нової підприємницької культури обох країн.
ІІ фестиваль меду і вина "VIA REGIA" організований товариством культурного розвитку "Феман" у співпраці з Словацькою асоціацією бджолярів у Європейському домі у Спішській Капітулі.