Міністру внутрішніх справ України Могильову Анатолію Володимировичу
від Товтин Оксани Миколаївни
та Товтин Володимира Йосиповича,
жителів м.Берегово Закарпатської області
Відкритий лист
20 квітня 2011року о 8 год 48 хв, на автодорозі Мукачево-Берегово, між селищами Н.Коропець та Дерцен Берегівського району Закарпатської області, під час зіткнення автомобіля "Нива-Шевроле" р.н.АО 3150 АА під керуванням нашого сина Товтин Миколи Володимировича, та службового автомобіля "Фольксваген-Пассат" р.н.0497 начальника Берегівського РВ УМВС України полковника міліції Яцканича О.О., наш син отримав травми, від яких помер на місці події.
Службовий автомобіль "Фольксваген-Пассат", що рухався з Мукачева, зіткнувся ззаду з автомобілем "Нива-Шевроле". В результаті жахливого удару водій "Ниви" отримав травми печінки, інших внутрішніх органів. Відірвалася аорта внутрішнього кровообігу. Машина нашого сина від удару взлетіла в повітря на декілька метрів і обернувшись навколо своєї осі, впала у кювет. Син вилетів через заднє скло і впав у воду позаду автомобіля "Нива". "Фольсваген-Пассат" відлетів 25 м у кювет на протилежну смугу. Правоохоронців врятували подушки безпеки.
29 травня минуло 40 днів, як трагічно загинув наш син. 13 квітня йому виповнився б 21 рік. Весь цей час ми шукали свідків ДТП. Головні фігуранти аварії О.Яцканич та Ю.Софілканич памятають лише, що їхали зі швидкістю 90 км/год.
Ми знайшли близько десятка свідків ДТП. Відстань між м. Мукачево та місцем ДТП 7,5 км. За свідченням очевидців, міліцейський "пассат" на великій швидкості обігнав декілька автомобілів, які рухалися у напрямку Берегово зі швидкістю 90 км/г., за кілька хвилин до зіткнення. Крім свідчень очевидців, ми маємо технічно підтверджений факт перевищення швидкості міліцейським "пассатом" у населеному пункті. Згідно даних часу з камери відеоспостереження та запису часу дзвінка у журналі реєстрації викликів швидкої допомоги, можна визначити, що "Фольксваген-Пассат" проїхав відрізок у 7,5 км приблизно за 3 хв. Не важко підрахувати, що середня швидкість автомобіля складає 165 км/год.
У нас виникло декілька питань до правоохоронних органів.
Начальник Берегівської міліції стверджує, що не винен у ДТП, бо він не керував автомобілем, довіривши керування ввіреного йому службового автомобіля працівнику сектору ресурсного забезпечення Воловецького РВ УМВС України Софілканичу Ю.Ю., і саме Софілканич Ю. вчинив наїзд ззаду на автомобіль нашого сина Товтин Миколи на великій швидкості, що привело до його загибелі. Хіба Яцканич О.О. не несе відповідальності за свої дії??? Хіба він сторонній пасажир міліцейського таксі? Начальник міліції завжди повинен бути прикладом для підлеглих у дотриманні правил дорожнього руху і законів України. Ми вважаємо, що дана дорожньо-транспортна пригода та її трагічні наслідки настали внаслідок величезного перевищення швидкості службового автомобіля начальника Берегівської міліції, та безкарності за порушення вимог Правил дорожнього руху міліціонерів усіх рангів на Закарпатті. Однак саме докази про величезне перевищення швидкості міліцейського автомобіля всіляко намагаеться знищити полковник Яцканич.
Під час огляду автомобіля "Фольксваген-Пассат" на місці ДТП працівниками ДАІ та експертами з Ужгорода було складено протокол, в якому вказано всі пошкодження в салоні автомобіля та ззовні. Пошкоджень захисного скла на панелі приладів зафіксовано не було. У протоколі не було зафіксовано і показники спідометра, що є грубим порушенням ведення протоколу ДТП.
23.05.2011 р. під час проведення автотехнічного дослідження експертами Львівського НДІСЕ було зроблено додатковий огляд автомобіля "Фольксваген-Пассат" і виявлено, що навмисно пошкоджено захисне скло на панелі приладів автомобіля "Фольксваген-Пассат" і через це пошкодження був доступ до стрілки покажчика спідометра і відповідно її перевели на позначку 0 км/год.
Невже швидкість автомобіля "Пассат" під час зіткнення була 0 км/год ? Тоді, як він відлетів на 25 метрів? Можливо начальник Берегівської міліції Яцканич О.О. дав спеціальне розпорядження своїм підлеглим щодо оформлення протоколу. Скориставшись своїм службовим становищем, примусив їх порушити закон! У нас є свідок, який бачив на місті ДТП, що стрілка спідометра застигла на показнику 150 кмгод. Він уже дав свідчення у прокуратурі. Автомобіль працівники міліції завезли на територію Мукачівського РВ для належного зберігання, але забули опломбувати дверцята, капот та багажник. Внаслідок чого з´явилася змога вільного доступу до салону автомобіля зацікавлених осіб. Чия це помилка або далекоглядність??
Під час експертизи на задньому сидінні та задніх дверцятах та ковриках автомобіля "Фольксваген" було виявлено сліди крові. Чиї вони? О. Яцканич і Ю. Софілканич, за їхніми свідченнями, сиділи на передніх сидіннях автомобіля. Тоді хто ще був у салоні службового автомобіля, і чому цю присутність так прагне приховати начальник міліції?? Можливо, присутність цих осіб компрометує честь мундиру. Чи не приховують вони від слідства свідка ДТП? Чому автомобіль начальника Берегівської міліції, всупереч Вашим наказам, був затемнений? Коли трапляється ДТП з летальним випадком, то рух автомобілів по трасі припиняється одразу. Поясніть нам феномен ДТП, за участі начальника Берегівської міліції, коли рух не припинявся на протязі 50 хв? А головний свідок покинув місце ДТП першим на попутній машині. Залишивши постраждалих і не дочекавшись швидкої та працівників ДАІ.
Полковник міліції Яцканич О.О. не дорожить честю свого мундиру, заявляючи, що не боїться втратити кар'єру, бо вже посидів у багатьох кріслах у структурі МВС. То, можливо, шановний Анатолію Володимировичу, варто задовольнити таку позицію полковника Яцканича О.О., надавши йому відставку. У світлі останніх страхітливих подій на автошляхах Закарпатської області (за півроку 173 ДТП і 33 людські жертви), а також всієї України, де майже кожного дня відбуваються ДТП за участю міліціонерів, ВАМ варто запитати свого підлеглого, чому факти цього ДТП фабрикуються і висвітлюються прес-службами МВС неправдиво, із замовчуванням реальних подій та залякуванням свідків?
Ми встановили багато очевидців ДТП, з усіма поспілкувались, записали їх свідчення на диктофон, для надання в органи прокуратури та пресі. Дуже дякуємо всім небайдужим.
Наш син Товтин Микола був випускником юридичного факультету Національного Університету Біоресурсів та Природокористування (м. Київ). 24 травня 2011 року він мав отримати диплом юриста, в день аварії він їхав у м. Мукачево, де проходив державну практику.
Наш син загинув не дарма, можливо він зберіг життя людям у маршрутці, яка їхала через кілька хвилин слідом. Бо поки по нашим дорогам лихачать зі швидкістю невеликого літака працівники міліції, всі громадяни у небезпеці. До нас звернулися декілька репортерів різних телеканалів. Всі факти і свідчення очевидців, які були зібрані, ми надамо українським телеканалам та ЗМІ для їх висвітлення у пресі та на телебаченні.
Ми, батьки трагічно загиблого під міліцейськими колесами Товтина Миколи, просимо ВАС провести належне внутрішнє розслідування фактів зловживань та халатності "ПРАВОохоронців".
З повагою та надією Оксана та Володимир Товтини
)))))) 2012-04-02 / 15:01:31
ЯК,МІГ ЯККАНИЧДОСЛУЖИТИСЯ ДО ПОЛКОВНИКА ТА ПЕРЕБУВАЄ НА ДАНИЙ ПОСАДИ И НА ДАНИЙ ЧАС, ТАК ЯК ЗГІДНО НАКАЗУ 90 АБО 92 МВС уКРАЇНИ МАВ БУТИ ЗВІЛЬНЕНИЙ ВЖЕДОСИТЬ ДАВНО.
2011-06-11 / 15:21:00
Я б радив батькам звернутися до закарпатської "свободи". Без надання публічності цьому процесу у них немає шансів добитися справедливості. А як показує практика, сьогодні тільки свобода не боїться йти проти влади