Згідно з Державним стандартом щодо обов'язкових предметів, прийнятим у 41 штаті країни, від учнів більше не вимагається вміти писати від руки, повідомляє ABC News.
Далі письмо може зникнути з загальнодержавних тестів, що обумовлюються законом "Жодної дитини, яка відстає" (No Child Left Behind). Дедалі більша кількість шкіл підлаштує свої учбові програми під виконання цих завдань у Excel, попереджає представниця компанії - видавця навчальних матеріалів для письма Кетлін Райт.
"Це просто не оцінюється. Ось що важливо. Якщо воно (письмо) не оцінюється, то має тенденцію до поступового занепаду, бо люди вчаться задля тесту", - каже вона.
Варто вважати письмо від руки застарілим чи ні, але чимало його прихильників є також серед батьків нинішніх учнів.
"Мені знається, що воно (письмо) допомогло йому щодо дрібної моторики та зробило його більш чемним", - говорить мешканка Атланти Ліза Фейрклот про свого 7-річного сина.
"У навчанні він виявляє більшу цікавість, бо може створювати щось, чого раніше не міг, і володіє м'язовими рухами, яких раніше не знав", - каже вона.
Про доцільність навчання письму також говорить наука.
"Звісно, важливо вміти друкувати. Проте письмо від руки, про що свідчать емпіричні дані з неврології, відіграють більш значущу роль у візуальному розпізнаванні та вивченні літер", - пояснює молодший професор Центру читання норвезькогоУніверситету Ставангера Енн Менген.
Цей факт слід враховувати в контексті навчання, підкреслює вона. Іншими словами, той, хто вчиться писати від руки, навчається краще.
Як доказ Менген наводить результати експерименту, в якому взяли участь дві групи дорослих, що вивчали іноземний алфавіт. Одна група піддослідних записувала символи від руки, друга ж училася розпізнавати їх на екрані, оперуючи клавіатурою.
За кілька учасники з першої група продемонстрували кращі результати, ніж їхні колеги з другої. Сканування мозку "успішніших" піддослідних виявило в них більш високу активність у тій частині мозку, яка відповідає за розуміння мов, процеси, пов'язані з моторикою та розмовні жести.