|№
|
Напрямок
|
Бал.
|
1
|
Розвиток туризму
|
8,52
|
2
|
Розвиток сфери обслуговування
|
8,46
|
3
|
Розвиток транспортної інфраструктури
|
8,22
|
4
|
Розвиток житлового будівництва
|
7,76
|
5
|
Організація виставок, презентацій, ярмарок, Фестивалів тощо
|
7,36
|
6
|
Розвиток торгівлі
|
7,11
|
7
|
Розвиток сфери розваг
|
6,42
|
8
|
Розвиток місцевих ремесел
|
6,34
|
9
|
Розвиток електроніки
|
6,16
|
10
|
Розвиток харчової промисловості
|
6,07
|
11
|
Розвиток легкої промисловості
|
6,06
|
12
|
Розвиток банківських послуг
|
5,56
|
13
|
Розвиток лісової та деревообробної промисловості
|
5,36
|
14
|
Розвиток машинобудування
|
3,76
|
15
|
Розвиток хімічної промисловості
|
2,05
|
Але в порівнянні, скажімо з Прикарпаттям, у нас робиться не так й багато. Хоча, за словами М. Томенка, який щороку відпочиває в нашому краї: "Закарпаття, у зв'язку з кліматичними змінами, все більше набуватиме привабливості, тому що тут і літо не таке жарке, як у інших областях, і зима набагато м'якша та сприяє гірськолижному відпочинку". Тож які перспективи нас очікують цього зимового сезону ми поцікавилися у завідуючого кафедрою туризму УжНУ, кандидата соціологічних наук, доцента Федора Шандора.
За його словами, найактивніший зимовий туристичний сезон в області триває приблизно з 20 грудня по 20 лютого. Менш насичений, але також активний період — від кінця листопада й аж до кінця травня. Щодо кількості відпочиваючих, яку Закарпаття може прийняти одночасно на свято, то тут є певні розбіжності в цифрах за офіційними даними й реальними. Офіційно зареєстровано 12 тис. ліжко-місць, — зазначає Федір Федорович, — неофіційно — 100 тис., потенційно — 300 тис. Якщо ж говорити про тривалі терміни, то за сезон наш край відвідують до 600 тис. відпочиваючих, а за рік — до 1,5 млн. Порядок цін на житло залежить від вибраного його виду. Так сільська садиба коштуватиме одному туристу 150-250 грн. на добу, готель середнього рівня — 500-700 грн., тому, хто бажає провести відпочинок з найбільшим комфортом, доведеться платити 1200-3000 грн. за одну добу.
На думку завідуючого кафедрою туризму, для розвитку цієї галузі в області потрібно розвивати такі нові форми туризму, як атрактивні та анімативні, а також геотуризм. Під атрактивними, тобто привабливими, формами маються на увазі об'єкти, що входять до складу турпродукту, елементи програмного забезпечення та додаткові послуги, що надаються в місцях відпочинку. Це можуть бути різні архітектурні пам'ятки, садиби, садово-паркові та замкові комплекси, заклади харчування з національною кухнею, заклади культури, концерти, фестивалі тощо. До анімативних форм туризму належать різного роду ігри: військові турніри та фестивалі, пейнтбол, сталкерство, спелеотуризм та подібні. Термін "геотуризм" з'явився теж порівняно недавно і суть його полягає в зверненні до конкретної унікальної культури, самобутньої історії місць відпочинку. Федір Федорович також назвав три складові, які потрібно залучати для ефективного розвитку галузі туризму. За його словами, — це бізнес, державні установи, освіта та наука.
А загалом світовий досвід переконує, що коли кожний займається своєю справою, то є результат. Від держави потрібно зрозумілі правила гри, цивілізоване законодавство і порядок, ненав'язливу митницю, комфортне сполучення і т.д. Тоді бізнес вкладає гроші, платить податки і створює умови для безлічі забаганок. А культура розкриває душу народу. Звичайно, можна заробляти й на секс-туризмі чи сафарі. Але, крім Богом даної природи, здається, закарпатці ще знайдуть чим похвалитися.
Валерія Пащенко, для Закарпаття онлайн