Сергій Вєтров озвучив пропозиції членів Експертної комісії з питань освіти партії "Сильна Україна" та вислухав позицію закарпатських учителів і викладачів.
Зокрема, експерт наголосив на необхідності змін у системі управління освітніми закладами та сферою освіти загалом: "Система освіти управляється ненауково і часом навіть просто неграмотно. Досвід успішних країн свідчить, що держава повинна залишати за собою лише певну частину функцій, у тому числі забезпечення, а управлінням, кадровою політикою, програмним наповненням повинні займатися спеціалісти на містах, які добре знають потреби регіону, -- сказав Сергій Вєтров. -- Як варіант, прикладом може слугувати модель освітнього округу, у якого є власна Рада, до складу якого входять батьки, вчителі, місцеві бізнесмени".
Директор Ужгородської ЗОШ № 5, Голова Бюро Ужгородської міської організації партії "Сильна Україна" Петро Кіндюх висловив підтримку озвучених С. Вєтровим пропозицій та зазначив: "На регіональному рівні системі освіти слід надати більших повноважень та самостійності у прийнятті рішень. Школа повинна мати свій бюджет, гарантований державою, і мати право разом з батьками, адміністрацією визначати, на що слід витратити конкретні кошти у першу чергу. Оскільки на місці педагоги і батьківські комітети добре знають ті вузькі проблемні місця, куди слід спрямувати фінансування. Звичайно, повинна діяти і чітка система звітності".
С. Вєтров погодився: "Звичайно, замовниками освітніх послуг повинні бути саме батьки, які приводять до школи дітей. Ми живемо у вільному інформаційному суспільстві, проте у школі сьогодні не вільний ні учитель, ні учні, свободи просто немає, а вона необхідна для того, щоб виховувати вільного громадянина, щоб розвивати здібності кожної окремої дитини".
Другою основною тезою, висвітленою С. Вєтровим, стало ресурсне забезпечення освітнього процесу. Зарплата учителя, на жаль, не відповідає тій ролі, яку він виконує, і тим об'ємам праці, яку вкладає. За словами Вєтрова, держава повинна дати школам можливість зміцнити своє матеріальне становище, щоб вони могли творчо підходити до навчання дітей. Однією з перешкод є недосконале податкове законодавство, яке не заохочує спонсорську допомогу школам. "Роботодавці або доброчинці не зацікавлені допомагати школам, тому що держава досі не розробила систему податкових пільг, які заохочують спонсорську допомогу. Підприємство, яке вирішило допомогти школі, заплатить податків більше, ніж надасть допомоги", - сказав Вєтров.
Хоча чинне законодавство й передбачає різні способи заробітку, але ініціативи шкіл часто зупиняються владою. Як приклад Вєтров навів заборону школам спрямовувати зароблені кошти на надбавки до учительських окладів, назвавши цю заборону абсурдною.