Ужгородська влада хоче підвищити вартість проїзду у маршрутках до 2 гривень

У зв'язку з численними пропозиціями та зауваженнями від мешканців міста та громадських організацій щодо підвищення вартості проїзду у маршрутному таксі міського сполучення, проект цього рішення з аналізом регуляторного впливу розміщено на веб-сторінці Ужгородської міської ради в мережі Інтернет для збору та узагальнення суттєвих пропозицій, які пропонуємо подавати в електронному вигляді в мережі Інтернет за адресою: www.umr.uzhorod.ua. , або в письмовій формі на адресу відділу з питань тарифів управління економіки та підприємництва Ужгородської міської ради (м. Ужгород, пл.Поштова, 3 каб. 335, тел.: 61-20-00) упродовж трьох місяців з дня оприлюднення проекту рішення та аналізу регуляторного впливу.

Ужгородська влада хоче підвищити вартість проїзду у маршрутках до 2 гривень

УЖГОРОДСЬКА МІСЬКА РАДА проект

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

Р І Ш Е Н Н Я

від______________№_______ м. Ужгород

Про тарифи на міські пасажирські перевезення   
 Додано 12.08.2010  
 
 У зв'язку із підвищенням рівня мінімальної заробітної плати, цін на пально-мастильні та інші матеріали, з метою приведення вартості проїзду в автобусах міського сполучення у відповідність з витратами на утримання автотранспорту та враховуючи клопотання приватних перевізників, керуючись ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", виконком міської ради ВИРІШИВ :
1. Погодити тарифи на перевезення одного пасажира автобусами міського сполучення, які працюють у режимі руху маршрутного таксі, у розмірі 2.00 грн.
2. Контроль за виконанням рішення покласти на заступника міського голови Химинця В.В.

Міський голова С.М.Ратушняк

 

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

рішення виконкому Ужгородської міської ради "Про тарифи на міські пасажирські перевезення" 

Додано 12.08.2010  
 
 1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом державного регулювання господарських відносин.
У відповідності до чинного законодавства України "Про автомобільний транспорт" основною метою діяльності суб'єктів підприємницької діяльності (перевізники) є надання послуг з перевезення пасажирів автобусами на міських маршрутах загального користування в режимі маршрутного таксі на договірних засадах із органами місцевого самоврядування та забезпечення належних умов транспортного обслуговування населення обласного центру.
Тарифи на зазначені послуги були погоджені рішенням виконкому Ужгородської міської ради від 28.01.09 № 12 "Про тарифи на міські пасажирські перевезення". На теперішній час діючі тарифи не відшкодовують в повному обсязі витрати на послуги перевізників. За період їх дії, з лютого 2009 року, згідно загальнодержавним рішенням відбулося подальше підвищення рівня мінімальної заробітної плати, збільшення вартості пально-мастильних матеріалів, автозапчастин, що призвело до збільшення собівартості послуг у порівнянні з діючими тарифами з 1,30 грн. до 1,80 грн., або на 41,2%. Питома вага зазначених статей витрат є найбільш вагомими у складі собівартості тарифу та становлять, відповідно: 32,9% - заробітна плата, 29,2% - пально-мастильні матеріали.
Внаслідок невідповідності рівня діючих тарифів на послуги, пропонується внесення змін до їх вартості. Відтак, міською міжвідомчою комісією з цінових питань визнано доцільним збільшення вартості послуг, з метою приведення тарифів на проїзд в автобусах міського сполучення у відповідність з витратами на утримання автотранспорту перевізниками.

2. Цілі державного регулювання.
Повноваження виконавчих органів міських рад щодо регулювання тарифів на міські пасажирські перевезення встановлені ст.28 Закону України "Про місцеве самоврядування у Україні" і зумовлені необхідністю забезпечити соціальний захист населення від необґрунтованого завищення вартості зазначених послуг перевізниками, що займають монопольне становище з надання цих послуг на умовах конкурсних засад.
Метою розробки та впровадження проекту регуляторного акту є:
- забезпечення отримання населенням міста більш якісних послуг з пасажирських перевезень;
- забезпечення стабільної роботи перевізників;
- приведення тарифів на міські пасажирські перевезення до рівня економічно обґрунтованих.

3. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми
Проблема, яку передбачається розв'язати з прийняттям даного рішення, не може бути вирішена за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання, згідно Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та наказу Мінтрансу України від 17.11.2009 року №1175 "Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту".
Діючі тарифи на міські пасажирські перевезення, що надаються населенню міста , не переглядались з лютого 2009 року.
Водночас, згідно п.1.6 Наказу Мінтрансу України від 17.11.2009 № 1175 перегляд рівня тарифів повинен здійснюватися у зв'язку із зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежить від господарської діяльності перевізника, в тому числі, в разі зміни вартості палива більше ніж на 10% . Вартість скрапленого газу (метан) зросла з 2,99 грн/куб.м до 3,96 грн/куб.м, або на 32,4%.
Враховуючи вищезазначені принципи, задекларовані нормативно-правовими актами в сфері надання послуг на міські пасажирські перевезення, пропонується такий спосіб досягнення державного регулювання , як збільшення тарифу , що дасть змогу встановлення його на рівні економічно обґрунтованих витрат і не нижчим від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх надання, повністю відшкодувати експлуатаційні витрати та забезпечити надійне транспортне обслуговування населення.

4. Опис альтернатив, запропонованому регуляторному акту.
Альтернативою цього регуляторного акта може бути збереження існуючого рівня тарифу, але в такому разі діяльність перевізників буде збитковою, що в свою чергу зменшить кількість учасників перевезень, та приведе до погіршення якості послуг населенню.
Другою альтернативою може бути зменшення рівня рентабельності, що в свою чергу зменшить розмір тарифу. Але в такому разі, постійне зростання складових собівартості таких, як : мінімальна заробітна плата, цін на пально-мастильні матеріали та запчастини вплинуть на збільшення собівартості тарифу та створення умов збиткової діяльності перевізників.
Тому ці альтернативи не можуть бути прийняті, оскільки вони не здатні вирішити існуючу проблему.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта.
На досягнення цілей, у разі прийняття цього рішення, можуть вплинути такі негативні зовнішні фактори як: підвищення цін на складові собівартості тарифу, що не підлягають державному регулюванню: ріст мінімальної заробітної плати , незаплановане збільшення витрат у зв'язку із ремонтами та зносом автотранспортних засобів.
Позитивним фактором може бути збільшення обсягів та якості надання послуг.
Для впровадження вимог такого регуляторного акта органами місцевого самоврядування, не потребує додаткових витрат з місцевого бюджету, оскільки здійснюватиметься в межах повноважень відповідних органів. Для адміністрування процесу впровадження нових тарифів та контролю за їх виконанням не має необхідності створювати нові робочі місця. Виконання цієї роботи буде покладено на Асоціацію приватних пасажирських перевізників, що відповідає за формування та сплату відповідних тарифів. Для населення, на початковому етапі впровадження цього регуляторного акта, можливе збільшення витрат, пов'язаних з необхідністю здійснення платежів, згідно встановленого тарифу.
Періодичність здійснення державного контролю та нагляду за додержанням вимог цього регуляторного акта визначається планами контрольної роботи Державної інспекції з контролю за цінами в Закарпатській області.

6. Аналіз вигод та втрат
Прийняття даного регуляторного акта приведе тарифи на міські пасажирські перевезення до рівня економічно обґрунтованих, що створить належні умови для забезпечення стабільного та безперебійного перевезення населення, покращення їх якості, стабілізації діяльності перевізників та поліпшення якості обслуговування населення.
Сфери впливу, вигоди та втрати:
Перевізники
вигоди – відшкодування витрат та покриття збитків від надання послуг;
втрати – можливе зменшення обсягів перевезення пасажирів та надання послуг.
Населення
вигоди – стабільне отримання послуг;
втрати – збільшення розміру плати за послуги.
Органи місцевого самоврядування
вигоди – стабільне надходження коштів до місцевого бюджету за рахунок сплати податків та інших обов'язкових платежів до фондів; забезпечення життєдіяльності населення, промислової та соціальної інфраструктури територіальної громади міста.
Не всі вигоди, які виникають внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, можуть бути кількісно визначені. Серед них:
- забезпечення життєдіяльності населення, промислової та соціальної інфраструктури територіальної громади міста ;
- стабільна робота перевізників;
- отримання споживачами міста якісних послуг з пасажирських перевезень.
Прийняття даного рішення не можливо відкладати надалі, так як це може призвести до погіршення транспортного обслуговування населення міста та можливого зменшення обсягів надання перевізниками послуг.
Прийняття рішення виконкомом Ужгородської міської ради "Про тарифи на міські пасажирські перевезення" має створити умови щодо позитивних соціально-економічних наслідків.

7. Обґрунтування терміну дії запропонованого регуляторного акта.
Термін дії запропонованого регуляторного акта встановлюється довгостроковий. У разі виникнення необхідності до нього можуть бути внесені зміни за підсумками аналізу відстеження його результативності, або відміни його чинності.

8.Показники результативності регуляторного акта
Показниками результативності запровадження цього регуляторного акта слід вважати:
- обсяги міських пасажирських перевезень;
- рівень фактичної рентабельності діючого тарифу.

9. Відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття.
Відстеження результативності нормативно-правового акта буде здійснюватися відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" на підставі статистичних та даних про рівень ринкових цін на пально-мастильні матеріали , автозапчастини тощо.
Базове дослідження: за 1 півріччя 2010 року, яке передує набуттю чинності рішення виконкому міської ради.
Повторне дослідження: через рік з дня набуття чинності рішення виконкому міської ради.
Відстеження результативності регуляторного акту здійснюватиметься відділом з питань тарифів управління економіки та підприємництва шляхом аналізу даних, які стосуються:
- динаміки обсягів міських пасажирських перевезень;
- динаміки рівня фактичної рентабельності послуг у порівнянні з прогнозованою за звітний період.

Заступник міського голови В.В.Химинець

14 серпня 2010р.

Теги: тариф, маршрутне таксі, пасажир

Коментарі

ВОДІЙ АВТОБУСА, 2010-08-16 / 10:48:00
ЩОБ НЕ ПІДНІМАТИ ТАРИФИ НА ПРОЇЗД, ТРЕБА ПРИСТРОМИТИ АПЕТИТИ ВЛАСНИКАМ АВТОБУСІВ.

Пасажир 2010-08-15 / 17:38:00
Шановні керівники міста Ужгорода! Кожний ранок ідучи на роботу прості городяни змушені насолоджуватись прикрасним "комфортом" ,які надають наші перевізники. Це брудні салони,хамські водії та машини які розпадабться під час руху. Якщо є така необхідність підняття тарифу то подрібно змінити :саме відношення водіїв до пасажирів,змінити всі старі машини на просторі , а не такі що возити худобу, та розробити керівництву графіки руху транспорта як у цілому цивілізованому суспільсті. Після цього можно розглядати тарифи і повірте нарікань від пасажирів не буде.

Йолана 2010-08-15 / 13:17:00
Дивно, чому в інших регіонах України, та, навіть Закарпатської області, не ставиться питання про підвищення тарифів на проїзд у маршрутках? Хіба масштаби м.Ужгорода можна прирівняти до масштабів м.Києва??? Чому у м.Дрогобич ціна на мартшрутку 1.00 грн. і не піднімається проблема про економічне обгрунтування даної ціни.??? Кожне підняття цін нібито "покращує" якість обслуговування пасажирів, а насправді - автомобілі ті ж самі, трухляві, несправні, брудні. Коли, нарешті, водії будуть дбати про комфорт і зручність пасажирів, а не про те, як набити кишені, набираючи стоячих пасажирів і нехтуючи правилами дорожнього руху. Я би радила міскьим депутатам і особисто меру Ужгорода хоча б місяць користуватись тільки громадським трнспортом, щоб відчути на своїй шкірі усі "переваги, зручності" даного виду послуг. піднімати тарифи не можна аж ніяк. Невже не зрозуміло???

Петро 2010-08-15 / 10:47:00
Невже водії-перевізники отримують мінімальну заробітну плату? Тоді чому підвищення тарифу прив"язується до неї.
Більшість з водіїв (може я й помиляюся) - ПП, а единий податок за вказаний період НЕ ЗМІНЮВАВСЯ!
Більшість маршруток їздить на газові. ЧОМУ ОБГРУНТОВУЄТЬСЯ ВАРТІСТЬ БЕНЗИНУ?
Таких питань море!

Олександр 2010-08-14 / 17:50:00
Шановна Ужгородська міська влада !!!!????
1.Хто із Вас (Рата, заступники, виконком, депутати) і коли останній раз їхав громадським транспортом.
2.Оскільки ніхто, то прошу і не піднімати оце питання, бо Ви в ньому некомпете.
3.Приведіть спочатку громадський транспорт міста до якогось хоч трохи божого вигляду.
4.Мої рекомендації, що треба зробити перед підвищенням тарифів:
-замість задрипаних газелей (під кришуванням їхніх шефів-представників різних силових структур) надати доступ перевізникам з нормальним транспортом.
-врегулювати регулярність рейсів, а не коли маршрутка наповниться.
-заставити усіх водіїв (чи їхніх власників-жлобів) кожного ранку подавати чисті авто, без відер, колес і іншого хламу під ногами. Самим бути охайно одягненим, без наколок, в галстуках, без противного перегару, із усіма зубами в роті, якщо не своїми то вставленими, поголеним і вживати нормативну лексику хоча б на центральних маршрутах (на Пузняківці ранком і вечером можуть їхати, хрен з ними).
І головне навчитись посміхатись нам і поважати нас - громаду м.Ужгорода, яка і найняла їх (перевізників) через наші шановні керівні міські органи.
А допоки оцього небуде то всі розмови про підвищення і оця безглузда писанина багов варта.
З повагою до міської влади і побажанням їм переселитися усім скопом на Сатурн та там так урядувати.

НОВИНИ: Соціо

14:15
Приватний поїзд "Прага — Чоп" сьогодні здійснив свій перший рейс
11:22
Запис мого діда і сепаратне святкування Паски
11:11
/ 1
У Ракоші Вишківської громади попрощалися з полеглим Героєм Святославом Корнійчуком
20:19
/ 4
В Ужгороді на об'їзній депутати-"слуги" планують "роздерибанити" понад 1 га землі із заниженням вартості в 10 разів
21:59
/ 20
На Закарпатті було зроблено спробу дестабілізації шляхом перекриття доріг "через мобілізацію". Поліція звільнила проїзд
18:44
/ 36
Головою Ужгородського міськрайонного суду переобрано Віктора Данка
18:38
На війні поліг Віталій Петах зі Страбичова Мукачівської громади
02:00
/ 29
Комбат Руслан Каганець: "Без людей виграти цю війну неможливо. Ми не зробимо мільйон роботів із штучним інтелектом, які за нас воюватимуть"
00:32
/ 1
Відсьогодні на Закарпатті розпочалася нерестова заборона
21:48
Біля Солотвинського солерудника виявлено смітники, пластикові пляшки в карстових проваллях і забруднення потоку Глод
16:44
/ 3
В Ужгороді пойдуть чемпіонат України з велоспорту-МТБ та чемпіонат області
11:26
/ 4
На війні з росією поліг Ігор Сакало з Горінчова Хустського району
10:53
У лютому споживчі ціни на Закарпатті в цілому не зросли – статистика
11:15
"Щасливі діти" запускають новий цикл відновлювальних ретритів для мам із дітьми "Сила Карпат"
10:56
/ 6
В Усть-Чорній на Тячівщині попрощалися з полеглим Героєм Октавіаном Коненком
22:53
/ 3
У понеділок в Сваляві проведуть в останню дорогу полеглого 21-річного Героя Василя Томащука
22:20
/ 2
У Великій Копані попрощалися з Віталієм Чонкою, що загинув на Запоріжжі ще торік у червні
15:31
У лютому в порівнянні з торішнім груднем ціни на продукти харчування та безалкогольні напої зросли на 1,4%
14:57
Торік на Закарпатті прийняли в експлуатацію житла на 17,8% більше, ніж у 2022-му
14:10
/ 1
Кабмін перерозподілив освітню субвенцію на 2024 рік: місцеві бюджети Закарпаття втратили 2,4 млн грн
23:00
/ 3
На війні поліг ровесник Конституції України Василь Цьока з Крайникова Хустської громади
18:40
/ 1
Загинув Герой з Вишківської громади Святослав Корнійчук
11:17
/ 1
У Берегові діти принесли додому з річки стару протитанкову міну
10:45
В Ужгороді попрощалися з полеглим Героєм Михайлом Козаком
10:35
/ 3
Сьогодні, в четвер, у Буштині попрощаються з Героєм Іваном Рущаком
» Всі новини