Участь настільки різноманітних за своєю основною діяльністю установ, як видно, мала наочно демонструвати основну посилку, висловлену на відкритті виставки міністром освіти й науки Станіславом Ніколаєнком: «Майбутнє країни нерозривно пов’язане з освітою, наукою й виробництвом». Метою ж заходу, за його словами, було «звірити кроки на марші», обмінятися досвідом і підвести деякі підсумки.
Останнє — у вигляді нагородження номінантів конкурсу, який ось уже сьомий рік проводиться в рамках виставки, — вилилося в подання своєрідного рейтингу, головним чином вищих навчальних закладів країни. Хоча назвати його повним усе-таки не можна, оскільки серед нагороджених не було деяких визнаних авторитетів вітчизняної освіти — наприклад, Київського національного університету ім.Тараса Шевченка й Києво-Могилянської академії.
Лідерами в царині модернізації вищої освіти в контексті вимог Болонської конвенції названо Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана і Східноукраїнський національний університет ім.Володимира Даля. Їх і ще три внз (Дніпропетровський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти, Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти й Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім.Григорія Сковороди) нагороджено золотими медалями. Срібні й бронзові медалі одержали Київський університет права НАН України, Мелітопольський державний педагогічний університет, Волинський державний університет ім. Лесі Українки, Національний фармацевтичний університет, Одеська національна академія зв’язку ім.А.Попова й деякі інші.
У номінації «Інтеграція науки й освіти у вищому навчальному закладі» лідирують Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Запорізький національний технічний університет, Національний медичний університет ім. О.Богомольця й Національний університет «Львівська політехніка». Медалі в цій номінації, серед інших, одержали Таврійська державна агротехнічна академія, Закарпатський державний університет, Вінницький національний технічний університет, Дніпропетровський національний університет, Національний університет харчових технологій, Одеський національний університет ім. І.Мечникова, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти МОН України.
Упроваджувати досягнення педагогічної науки в освітню практику минулого року найкраще вдалося Житомирському державному університету ім.Івана Франка й Луганському національному педагогічному університету ім.Тараса Шевченка.
Також нагороди одержали ті, хто відзначився в царині модернізації професійно-технічної освіти й сучасних засобів навчання. Останні були подані, справді, широко й різноманітно. Зокрема й найновіше досягнення шкільної техніки — інтерактивні дошки, які вже потихеньку з’являються в класах найбільш «просунутих» шкіл.
Ще один важливий аспект освіти, який не обійшли увагою організатори виставки, — здоров’я школярів. Окрім нагородження найбільш успішних у номінації «Національна мережа шкіл сприяння здоров’ю», цій проблемі було присвячено наукову секцію, що працювала під час виставки. Обговорювалися й суміжні проблеми, як, скажімо, організація інтерактивного діалогу з учнями з профілактики ВІЛ/СНІДу та деякі інші.
У рамках ювілейної виставки відбулося понад шістдесят круглих столів. Окрім того, її учасники мали можливість прослухати цікаві доповіді, обмінятися досвідом (наприклад, про впровадження новаторської програми «Паросток»), подискутувати про насущні проблеми сучасної освіти.
Тетяна ГАЛКОВСЬКА, "Дзеркало тижня"
24 лютого 2007р.
Теги: