Як повідомив Закарпаття онлайн помічник прокурора Великоберезнянського району Микола Ворон, під час таких перевірок наші працівники виявили ряд фактів встановлення сесіями сільських рад водоохоронних зон та прибережних захисних смуг, що призвело до порушення законодавства.
Однією з підстав прийняття таких рішень органів місцевого самоврядування стали "висновки про погодження", видані Ужгородським міжрайонним управлінням водного господарства. На території Великоберезнянщини було видано 72 такі висновки .
У них Ужгородське МУВГ користується статтею 88 Водного кодексу України та постановою КМУ №486 від 08.05.1996 року, при цьому встановлюючи в кожному конкретному випадку межі прибережних захисних смуг. Разом з тим, ст. 87 Водного кодексу України встановлено, що зовнішні межі водоохоронних зон визначаються за спеціально розробленими проектами. Порядок визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режим використання господарської діяльності встановлюється КМУ.
Відповідно до п.4 постанови КМУ №486 від 08.05.1996 року у межах водоохоронних зон виділяються землі прибережних захисних смуг та смуги відведення з особливим режимом їх використання відповідно до статей 88 — 91 Водного кодексу України.
Згідно п.5 зазначеної постанови розміри і межі водоохоронних зон визначаються проектом на основі нормативно-технічної документації.
Проекти цих зон розробляються на замовлення органів водного господарства та інших спеціально уповноважених органів, узгоджуються з органами Мінекоресурсів, Держводгоспу, Держкомзему, власниками землі, землекористувачами і затверджуються відповідними місцевими органами державної виконавчої влади та виконавчими комітетами Рад.
Крім цього, ст. 88 Водного кодексу України та п.6 даної постанови, на які посилається Ужгородське МУВГ при видачі вищезазначеного висновку , не передбачають видачі такого.