Голова прес-клубу Ірина Бреза тепло відкрила зустріч у своєму новому представництві на Собранецькій в обласному центрі, повідомивши, що дане засідання — з уже розпочатої серії щодо роздержавлення державних і комунальних ЗМІ. А називалася зустріч по-новому — тренінг.
Блискуче провів його доцент кафедри журналістики Ужгородського національного університету Володимир Тарасюк. Недарма ж він, почавши свій ріст із районної преси, відтак стажувався у провідних виданнях США та Великобританії.
— Роздержавлення преси на часі, — сказав він, — але коли воно станеться ще невідомо. Та питання самофінансування обов’язково постане перед кожним друкованим виданням, бо наступить однозначна заборона фінансування преси державними органами. Наразі ЗМІ і так сповна не фінансуються, а знаходяться на затяжній перехідній стадії. Воловецька районна газета “Голос Верховини” вже спроможна фінансувати себе на третину сама. А як же сповна себе фінансувати, коли ще нема розроблених правил гри на ринку?
Тому в дискусійній формі й поговорили про складання бізнес-плану для газети, про те, що бізнес-план є не бюрократичним, а важливим управлінським і фінансовим документом. Ішлося про те, що треба відкинути колишню чиновницьку зарозумілість містечкового журналістського божка, а на ділі забезпечити виживання газети.
В.Тарасюк зазначав, що, наприклад, на Київщині розвинутий свого роду натуральний обмін.
Журналісти оформляють передплату своїх видань, беручи за неї замість грошей навіть картоплю чи курячі яйця. І газети від цього не втрачають у бойовитості. Кожна, тобто, форма роботи з читачем різного рівня оптимальна, коли вона сприяє виживанню газети.
Василь ЗУБАЧ
21 лютого 2007р.
Теги: