Про це Закарпаття онлайн повідомили у відділі масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПА у Закарпатській області.
В опитуванні взяли участь 738 респондентів віком від 18 до 60 років різного соціального стану, з яких 51,9% - це підприємці, які постійно контактують з податківцями, 23,7% - службовці, 12,5% - робітники, 4,6%– студенти, 7,3% – інші категорії.
99,7% опитаних оцінили рівень виконання податківцями своїх функціональних обов’язків позитивно і лише 0,3% платників податків оцінили податківців “незадовільно”.
На думку опитаних, на авторитет податкових органів найбільш негативно впливають такі чинники: нестабільність та недосконалість податкового законодавства (23,5%), часті зміни в законодавстві (15,6%), високі ставки податків (15,2%), відсутність Податкового кодексу (9,6%), неоднозначне тлумачення законодавчих вимог (8,4%), значні штрафні санкції (7,6%), скорочення штатної чисельності працівників органів ДПС (2,6%) та важка і заплутана податкова звітність (2,7%).
Органи податкової служби здійснили комплекс заходів щодо поліпшення обслуговування платників податків, недопущення черг при поданні звітності та одержанні необхідних документів. Це, звісно, позначилося і на результатах опитування. 80,5% респондентів заявили, що ніколи не стикалися з випадками грубощів або неуважності з боку спеціалістів податкових органів, 10,7% опитаних сказали, що іноді. 7,3% опитаних закарпатців ніколи не зверталися до податкових органів. На жаль, 1,5% опитаних з випадками тяганини у податкових органах стикаються часто або постійно.
Посилення уваги керівництва органів державної податкової служби на усіх рівнях до розгляду звернень громадян також знайшло своє відображення в черговому анкетуванні. 72,4% опитаних констатували, що звернення платників податків органами податкової служби завжди розглядаються своєчасно і якісно, 4,7% - що відповіді в окремих випадках надаються несвоєчасно або не повністю, 0,1% респондентів вважають, що відповіді на їх звернення носять формальний характер або змушують звертатися повторно, в тому числі до органів податкової служби вищого рівня, 21,5% опитаних не зверталися до податкових органів із зверненнями.
Серед опитаних не знайшлося не задоволених наданням послуг з роз’яснення податкового законодавства, 10,4% такими послугами не користувалися, позитивно ж оцінили рівень надання послуг у податкових інспекціях області 89,6% опитаних закарпатців. Певно через це у 48,9% опитаних немає жодних проблем під час забезпечення своєчасної сплати податків, заповнення та надання подадкової звітності, у 41,1% іноді виникають окремі питання, а от у 2,2% опитаних такі труднощі виникають постійно.
Аналіз проведеного опитування підтвердив актуальність роботи податкових органів з налагодження партнерських стосунків з платниками податків, необхідність її активізації та поліпшення обслуговування платників податків всіма підрозділами податкової служби.