Ваше Блаженство!
Блаженнійший Владико!
Ваші Високопреосвященства, постійні члени
Священного Синоду Української Православної Церкви!
Ваші Високопреосвященства та Преосвященства,
всечесні Владики Української Православної Церкви!
Уже досить тривалий час вірники Української Православної Церкви та широка українська громадськість є свідками відверто наклепницької та провокаційної діяльності клірика Руської Православної Церкви, члена Міжсоборної присутності та Синодальної богословської комісії РПЦ, кандидата філософських наук, кандидата богослов’я, професора Московської Православної Духовної Академії, протодиякона Андрія Кураєва щодо різного роду брутальних та безпідставних звинувачень, які він розповсюджує на адресу Української Православної Церкви, її єпископату та Руської Православної Церкви в цілому.
Щоби не бути голослівними, наведемо деякі з відверто неправдивих та безпідставних висловлювань московського протодиякона Андрія Кураєва на адресу Української Православної Церкви (цитати подаємо мовою оригіналу):
ПРОТОДИЯКОН АНДРІЙ КУРАЄВ ПРО АРХІЄРЕЙСЬКІ ХІРОТОНІЇ В МОСКОВСЬКОМУ ПАТРІАРХАТІ.
"Протодиакон Андрей Кураев предполагает, что архиерейская хиротония в Московском Патриархате стоит 100 000 долларов. "100 000 долларов" может стоить архиерейская хиротония в Украинской Православной Церкви Московского Патриархата, сообщил 26 марта в своем "Живом журнале" профессор Московской духовной академии протодиакон Андрей Кураев, считающийся доверенным лицом Патриарха Кирилла" http://www.maranatha.org.ua/cnews/r/68528; 26.03.2010).
"По словам протодиакона Андрея Кураєва, при Патриархе Алексее II в России также практиковались архиерейские хиротонии за деньги… Также о. Андрей предполагает, что взятку за хиротонию нынешний кандидат уплатил не митрополиту Владимиру, а "молодежи", которая его окружает" (http://www.portal-credo.ru/site/print.php?act=news&id=77103; 26.03.2010).
ПРОТОДИЯКОН АНДРІЙ КУРАЄВ ПРО РІШЕННЯ МІЖСОБОРНОЇ ПРИСУТНОСТІ РУСЬКОЇ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ ВІД 29 СІЧНЯ 2010 РОКУ ПРО СТВОРЕННЯ КОМІСІЇ З ПИТАНЬ ПРОТИДІЇ ЦЕРКОВНИМ РОЗКОЛАМ ТА ЇХНЬОМУ ПОДОЛАННЮ (ГОЛОВА – БЛАЖЕННІЙШИЙ ВОЛОДИМИР, МИТРОПОЛИТ КИЇВСЬКИЙ І ВСІЄЇ УКРАЇНИ, ПРЕДСТОЯТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ; ЗАСТУПНИК ГОЛОВИ – ВИСОКОПРЕОСВЯЩЕННІШІЙ ІЛАРІОН, АРХІЄПИСКОП ВОЛОКОЛАМСЬКИЙ, ГОЛОВА ВІДДІЛУ ЗОВНІШНІХ ЦЕРКОВНИХ ЗВ’ЯЗКІВ МОСКОВСЬКОГО ПАТРІАРХАТУ; СЕКРЕТАР – ПРОТОІЄРЕЙ МАКСИМ КОЗЛОВ), А ТАКОЖ ПРО РІШЕННЯ СВЯЩЕННОГО СИНОДУ УКРАЇНСЬКОЇ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ ВІД 9 ВЕРЕСНЯ 2009 РОКУ ПРО ПОНОВЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СИНОДАЛЬНОЇ КОМІСІЇ УПЦ ПО ДІАЛОГУ З УАПЦ (ГОЛОВА – АРХІЄПИСКОП БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ І БОГУСЛАВСЬКИЙ МИТРОФАН, КЕРУЮЧИЙ СПРАВАМИ УПЦ; ЧЛЕНИ КОМІСІЇ – АРХІЄПИСКОП БОРИСПІЛЬСЬКИЙ АНТОНІЙ, РЕКТОР КДА І С, ГОЛОВА НАВЧАЛЬНОГО КОМІТЕТУ ПРИ СВЯЩЕННОМУ СИНОДІ УПЦ, ГОЛОВА БОГОСЛОВСЬКО-КАНОНІЧНОЇ КОМІСІЇ ПРИ СВЯЩЕННОМУ СИНОДІ УПЦ; АРХІМАНДРИТ КИРИЛО (ГОВОРУН) – ПЕРШИЙ ЗАСТУПНИК ГОЛОВИ НАВЧАЛЬНОГО КОМІТЕТУ ПРИ СВЯЩЕННОМУ СИНОДІ РПЦ ТА ІНШІ) ТА СТВОРЕННЯ РОБОЧОЇ ГРУПИ ПО ПІДГОТОВЦІ ДІАЛОГУ З ПРЕДСТАВНИКАМИ УПЦ КП (З АНАЛОГІЧНИМ СКЛАДОМ ВИЩЕЗАЗНАЧЕНОЇ КОМІСІЇ) ТА ПРО ЄПИСКОПАТ УКРАЇНСЬКОЇ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ.
Питання кореспондента сайту "Релігія в Україні" Влада Головіна до протодиякона Андрія Кураєва: "В прошлом году впервые за историю раскола представители УПЦ КП были приняты в Киево-Печерской Лавре и с ними проводились переговоры. Это путь к преодолению раскола или это путь в никуда?"
Відповідь протодиякона Андрія Кураєва: "Я в этом вижу только желание молодых прелатов Киевской митрополии пошантажировать Москву, напугать ее, и тем самым избежать влияния Патриархии на свою карьеру. Папский двор эпохи Александра Борджиа, наверно, тоже с кем-то вел переговоры. Но в истории он запомнился не этим, а лишь уровнем своей нравственной деградации" (http://religion.in.ua/main/daycomment/print:page,1,4473-v-kievskoj-mitropolii-est-gruppa-lyudej-s-otchetlivo-oranzhevoj-ideologiej.html; 11.05.2010).
ПРОТОДИЯКОН АНДРІЙ КУРАЄВ ПРО УКРАЇНСЬКУ ПРАВОСЛАВНУ ЦЕРКВУ ТА ЇЇ ЛІДЕРІВ ВІДПОВІДНО (БЛАЖЕННІЙШОГО ВОЛОДИМИРА, МИТРОПОЛИТА КИЇВСЬКОГО І ВСІЄЇ УКРАЇНИ, ПРЕДСТОЯТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ, ПОСТІЙНОГО ЧЛЕНА СВЯЩЕННОГО СИНОДУ РПЦ ТА ПОСТІЙНИХ ЧЛЕНІВ СВЯЩЕННОГО СИНОДУ УПЦ ВИСОКОПРЕОСВЯЩЕННІЙШИХ: НИКОДИМА, МИТРОПОЛИТА ХАРКІВСЬКОГО І БОГОДУХІВСЬКОГО; АГАФАНГЕЛА, МИТРОПОЛИТА ОДЕСЬКОГО Й ІЗМАЇЛЬСЬКОГО; ІОАННИКІЯ, МИТРОПОЛИТА ЛУГАНСЬКОГО Й АЛЧЕВСЬКОГО; ОНУФРІЯ, МИТРОПОЛИТА ЧЕРНІВЕЦЬКОГО І БУКОВИНСЬКОГО, ГОЛОВУ ЦЕРКОВНОГО СУДУ УПЦ; МАРКА, АРХІЄПИСКОПА ХУСТСЬКОГО І ВИНОГРАДІВСЬКОГО; МИТРОФАНА, АРХІЄПИСКОПА БІЛОЦЕРКІВСЬКОГО І БОГУСЛАВСЬКОГО, КЕРУЮЧОГО СПРАВАМИ УПЦ).
Протодиякон Андрій Кураєв: "Что-то не заладилось в церковном возрождении Украины уже давно. Почему Украина, которая в прошлые столетия была интеллектуальным лидером… (вспомним времена Киево-Могилянской академии), в последние 20 лет стала аутсайдером? [мова йде про сучасний період історії УПЦ – УУБА]… И в любом случае наиболее интересный и научный анализ церковной трагедии Украины дают книги московского автора Виктора Петрушко [до слова, виходець із України – УУБА]… Лидеры Церкви [певно, мається на увазі керівництво УПЦ, а точніше, її Предстоятель та Священний Синод – УУБА] создали такой интеллектуальный, а точнее, антиинтеллектуальный климат в Церкви, что не появляются ни своя богословская мысль, ни свои действительно интересные книги… тут приходится говорить не только о лени, но и о воинствующей антиинтеллектуальной атмосфере в церковной жизни [УПЦ – УУБА]" (http://religion.in.ua/main/daycomment/print:page,1,4473-v-kievskoj-mitropolii-est-gruppa-lyudej-s-otchetlivo-oranzhevoj-ideologiej.html; 11.05.2010).
ПРОТОДИЯКОН АНДРІЙ КУРАЄВ ПРО СВЯТО-УСПЕНСЬКУ ПОЧАЇВСЬКУ ЛАВРУ.
Протодиякон Андрій Кураєв: "Уточка может неприятно пахнуть, но яйца все равно несет золотые. Иерархи дали себя запугать, мол, ничего с этим Почаевом не поделаешь, они все равно герои веры, а какую веру они там проповедуют — не столь важное" http://religion.in.ua/main/daycomment/print:page,1,4473-v-kievskoj-mitropolii-est-gruppa-lyudej-s-otchetlivo-oranzhevoj-ideologiej.html; 11.05.2010).
АНДРІЙ КУРАЄВ ПРО НИМ ЖЕ НАДУМАНИЙ ІДЕОЛОГІЧНИЙ РОЗКОЛ В УКРАЇНСЬКІЙ ПРАВОСЛАВНІЙ ЦЕРКВІ.
Протодиякон Андрій Кураєв: "За годы "оранжевой" власти в Киевской Митрополии сформировалась группа людей с отчетливо "оранжевой" идеологией. И сегодня они никуда из митрополии не ушли. В прошлом году их испугало появление нового Патриарха в России; в этом году – нового Президента в Украине. Этот испуг будет провоцировать их на более решительные действия по дистанцированию". (http://religion.in.ua/main/daycomment/print:page,1,4473-v-kievskoj-mitropolii-est-gruppa-lyudej-s-otchetlivo-oranzhevoj-ideologiej.html; 11.05.2010).
Як можна побачити з невеликого переліку відверто наклепницьких та безпідставних звинувачень протодиякона Андрія Кураєва на адресу Української Православної Церкви, його так звана "богословсько-місіонерська" діяльність не може не викликати занепокоєння. Адже в очах багатьох вірників Православної Церкви ця особа асоціюється з поняттями "довіреної особи Патріарха", "клірика Руської Православної Церкви", "члена Міжсоборної присутності та Синодальної богословської комісії РПЦ", "кандидата богослов’я" та "професора Московської Православної Духовної Академії" та на нашу думку, така вище зазначена поведінка протодиякона Андрія Кураєва є досить далекою від істинної гідності християнина, якій мав би відповідати володар таких високих звань та духовного сану.
Свої висновки ми можемо робити хоча б із того, як протодиякон Андрій Кураєв безпідставно, голослівно та відверто наклепницьки звинувачує в симонії єпископат та кліриків Православної Церкви.
Не витримують критики і його безглузді нападки на ректора нашої академії, професора, архімандрита Віктора (Бедь) – особу в духовному сані. Наводячи у своєму інтерв’ю для сайту "Релігія в Україні" поширені в 2006 – 2007 роках брехливі статті проти о. Віктора, протодиякон Андрій Кураєв чомусь не пише про те, що їх було сфабриковано та поширено з метою шантажу, щоб незаконно заволодіти приміщеннями, в яких розміщується Ужгородська українська богословська академія імені святих Кирила і Мефодія. Переймаючись та вболіваючи (не зрозуміло з якого дива) за Президента України Віктора Януковича, громадянин Російської Федерації, клірик Московської Патріархії, чомусь, соромливо мовчить про те, що саме в наведених ним статтях архімандрит Віктор (Бедь) якраз і піддається безпідставному шельмуванню за те, що ще в 2004 році відкрито виступив на підтримку кандидата в Президенти України саме Віктора Януковича.
На нашу думку, цинічні та безпідставні вищенаведені випади протодиякона Андрія Кураєва проти Предстоятеля Української Православної Церкви, її Священного Синоду, єпископату та кліриків УПЦ не можуть залишатись поза увагою.
Не беручи на себе роль оцінювача так званої "богословсько-місіонерської" діяльності протодиякона Андрія Кураєва, вважаємо своїм обов’язком звернутися до Блаженнійшого Володимира, митрополита Київського і всієї України, Предстоятеля Української Православної Церкви, постійних членів Священного Синоду Української Православної Церкви та єпископату УПЦ з наступними проханнями:
1. Просимо Блаженнійшого Володимира, митрополита Київського і всієї України, Предстоятеля Української Православної Церкви та членів Священного Синоду Української Православної Церкви створити авторитетну комісію, якій доручити провести перевірку та дати належну оцінку вищенаведеним і привселюдно висловленим твердженням та звинуваченням протодиякона Андрія Кураєва на адресу Української Православної Церкви, її керівництва, єпископату та кліриків.
2. За результатами роботи вищезазначеної комісії, при виявлені фактів порушення канонічних норм кліриками Української Православної Церкви притягнути таких до суворої церковної відповідальності. У випадку непідтвердження поширеної наклепницької та безпідставної інформації щодо Української Православної Церкви, її єпископату та кліриків з боку протодиякона Андрія Кураєва, відповідні матеріали стосовно нього направити на розгляд Священного Синоду Руської Православної Церкви для притягнення його до відповідної суворої церковної відповідальності.
3. Просимо Високопреосвященнійших митрополитів та архієпископів й Преосвященнійших єпископів УПЦ підтримати наше звернення та надати свою оцінку ганебній та деструктивні діяльності протодиякона Андрія Кураєва щодо Української Православної Церкви.
17 травня 2010 року м. Ужгород.
Архімандрит Віктор (Бедь) – ректор, доктор філософії, доктор богослов’я, кандидат юридичних наук, професор, голова Вченої ради.
Читець Сергій Урста – проректор з навчальної та виховної роботи (інспектор), завідувач кафедри бібліїстики та теоретичного богослов’я, доктор богослов’я, доцент, вчений секретар Вченої ради.
Члени Вченої ради:
1. Протоієрей Іоанн Моланич — духівник академії, магістр богослов’я, доцент;
2. Архімандрит Василій (Садварій) — проректор з міжнародних церковно-богословських відносин, доктор богослов’я, професор;
3. Архімандрит Гавриїл (Кризина) — проректор з представницької роботи, доктор богослов’я, професор;
4. Ігумен Арсеній (Бочкарь) — проректор з богословської науково-дослідної роботи, завідувач кафедри історії Церкви, практичного богослов’я та церковного музичного мистецтва, доктор богослов’я, в.о. доцента;
5. Протоієрей Миколай Кабаці — доктор богослов’я, доцент;
6. Протоієрей Іоанн Моланич — магістр богослов’я, старший викладач;
7. Протоієрей Петро Грига — доктор богослов’я, в.о. доцента;
8. Протоієрей Євгеній Шелевій — благочинний академічного храму УУБА, магістр богослов’я, старший викладач;
9. Протоієрей Сергій Микуланинець — магістр богослов’я, старший викладач;
10. Архідиякон Діонісій (Чорба) — магістр богослов’я, старший викладач;
11. Диякон Федір Копинець — доктор мистецтвознавства, доцент, заслужений артист України;
12. Читець Федір Шутко — проректор з адміністративної роботи – керуючий справами, доктор богослов’я, в.о. доцента;
13. Євгеній Гайданка — проректор з наукової та методичної роботи, магістр політології;
14. Олена Шимко — завідувач кафедри класичних та сучасних літературних мов, доктор філософії, кандидат філологічних наук, професор;
15. Тетяна Хоменко — завідувач кафедри філософії та гуманітарних наук, доктор філософії, професор;
16. Лариса Лугош — головний бухгалтер;
17. Валентина Забалуєва — директор бібліотеки;
18. Надія Товтин — заступник завідувача кафедри історії Церкви, практичного богослов’я та церковного музичного мистецтва, магістр мистецтвознавства, старший викладач;
19. Читець Михайло Ряшко — представник студентського самоврядування;
20. Читець Владислав Ряшко — представник студентського самоврядування.