Законопроектом (реєстр. №3004) передбачається введення в Україні єдиного соціального податку та консолідація в одному контролюючому органі виконання подібних для усіх фондів функцій, а саме: збору коштів, формування та ведення інформаційної системи відомостей про платників єдиного соціального податку, забезпечення звітності, здійснення контролю за повнотою та своєчасністю справляння єдиного соціального податку.
Контроль за сплатою єдиного соціального податку пропонується покласти виключно на органи державної податкової служби.
Згідно з проектом, податкова звітність (щомісячна) подається до державної податкової інспекції за місцем находження платника. Роботодавці сплачують податок не рідше одного разу на місяць в день подання до установ банків платіжних документів на оплату праці. Податок сплачується на бюджетний рахунок, відкритий в держказначействі.
Законопроект передбачає, що суб'єкти спрощених систем, які використовують працю найманих працівників, та самозайняті особи розраховують податок виходячи з фіксованої суми (160 грн.) із розрахунку на кожного найманого працівника. Ця сума підлягає щорічній індексації виходячи з росту номінальної середньомісячної заробітної плати в економіці України.
Гранична сума доходу, в межах якої нараховуються страхові внески, повинна становити 5000 грн. Ця сума підлягає щорічній індексації виходячи з індексу інфляції
Ставка податку становить 20%.
Законопроектом передбачається скасувати діючий порядок сплати страхових внесків роботодавцями, у тому вигляді в якому він існує у діючому законодавстві. Замість існуючого порядку функціонування системи сплати страхових внесків пропонується:
виконання роботодавцями функцій податкового агента здійснюється за окремим договором з найманою особою при її на то бажанні;
наймані особи, які відмовились від послуг податкового агента, самостійно нараховують та сплачують податок до бюджету, ведуть податковий облік та подають податкову звітність податковим органам, а також несуть відповідальність за порушення норм Закону. У разі невиконання особою, що не є податковим агентом за окремим договором з найманою особою, але виплачує заробітну плату, своїх обов'язків щодо інформування податкових органів про суми такої заробітної плати та платників податку, що її отримують, така особа несе солідарну (субсидіарну) відповідальність за сплату податку з таким платником податку.
Єдиний соціальний податок не включає і не замінює страхові внески до Фонду соціального страхування від нещасних випадків, які сплачуються окремо і незалежно від єдиного соціального податку.
Автори проекту наголошують, прийняття законопроекту сприятиме зниженню навантаження на фонд оплати праці, стимулюватиме підвищення розмірів заробітних плат та виведення частини оплати праці з "тіні".
Офіційний сайт ДПА у Закарпатській області.
22 січня 2007р.
Теги: