На думку політика, за мовчазної згоди керівництва МВС, техогляд перетворився з перевірки стану транспортних засобів на процедуру фактичного "витискання" коштів з їх власників. "При проходження ТО у водіїв в першу чергу запитують, чи сплатили вони всі штрафи та податок з транспортних засобів. І якщо відповідь позитивна, то сама процедура огляду має формальний характер і, окрім втрати часу та грошей, власникам транспортних засобів нічого не дає. Можливо, саме через це причиною 15% ДТП є технічна несправність автомобілів", - наголосив В.Петьовка.
В.Петьовка нагадав, що існує достатньо прикладів успішного реформування цієї сфери різними країнами. Від радикальних, так як зробили в Грузії, де повністю ліквідували техогляд та автоінспекцію, до більш ліберальних – досвід Японії, США чи ЄС. На сьогодні в більшості країн нові автомобілі взагалі не проходять таку процедуру, як перевірка технічного стану. В Японії та Англії, наприклад, не перевіряють технічний стан автомобілів, яким менше 3 років, в країнах ЄС – менше 4. У США з 1990 року діє програма, за якою у великих містах перевіряють лише відповідність викидів автомобіля державним стандартам. До речі, показовим є те, що лише в одному штаті було дозволено здійснювати таку перевірку приватним компаніям. І цей експеримент виявився невдалим. "Це як контраргумент тим, хто виступає за передачу права проводити техогляд приватним компаніям як засіб боротьби з корупцією в ДАІ", - наголосив представник Єдиного Центру.
Народний депутат наголошує, що техогляд потрібно скасовувати, але поетапно. "На першому етапі потрібно скасувати ТО для нових автомобілів. Щодо решти автомобілів, то потрібно демонструвати більш зважений підхід. Більше половини автомобілів, що пересуваються українськими дорогами, випущенні ще за радянських часів, а їх середній вік перевищує 18 років. Тому, якщо ми скасовуємо державний техогляд, то треба думати над розумною альтернативою, як, наприклад, обов’язковий ремонт основних вузлів автомобілів, старших певного віку", - заявив В.Петьовка.