Як повідомили ""Закарпаття online" у відділі масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПА у Закарпатській області, загалом в опитуванні взяли участь 786 респондентів віком від 18 до 60 років різного соціального стану, з яких 43% - це підприємці, які постійно контактують з податківцями, 26% - службовці, 14% - робітники, 8% – студенти, 9% – інші категорії.
99% опитаних оцінили рівень виконання податківцями своїх функціональних обов’язків позитивно і лише 1% платників податків оцінили податківців “незадовільно”.
На думку опитаних, на авторитет податкових органів найбільш негативно впливають такі чинники: нестабільність та недосконалість податкового законодавства (21,2%), часті зміни в законодавстві (19,3%), високі ставки податків (14,5%), відсутність Податкового кодексу (13,1%), неоднозначне тлумачення законодавчих вимог (6,6%), значні штрафні санкції (6,1%), заплутана податкова звітність (5,3%), 13,9% - інші чинники.
Органи податкової служби здійснили комплекс заходів щодо поліпшення обслуговування платників податків, недопущення черг при поданні звітності та одержанні необхідних документів. Це, звісно, позначилося і на результатах опитування. 77% респондентів заявили, що ніколи не стикалися з випадками грубощів або неуважності з боку спеціалістів податкових органів, 10,7% опитаних сказали, що іноді. На жаль, ще 3,2% опитаних з випадками тяганини у податкових органах стикаються часто або постійно.
Посилення уваги керівництва органів державної податкової служби на усіх рівнях до розгляду звернень громадян також знайшло своє відображення в черговому анкетуванні. 71,6% опитаних констатували, що звернення платників податків органами податкової служби завжди розглядаються своєчасно і якісно, 3,2% - що відповіді в окремих випадках надаються несвоєчасно або не повністю, 0,9% респондентів вважають, що відповіді на їх звернення носять формальний характер або змушують звертатися повторно, в тому числі до органів податкової служби вищого рівня, 24,3% опитаних не зверталися до податкових органів із зверненнями.
59,9% опитаних оцінили рівень надання послуг з роз’яснення податкового законодавства у податкових інспекціях області позитивно, 31,2% - скоріше задовольняють, ніж ні, 8,9% такими послугами не користувалися. Однак 0,4% опитаних наданням цих послуг не задоволені.
Аналіз проведеного опитування підтвердив актуальність роботи податкових органів з налагодження партнерських стосунків з платниками податків, необхідність її активізації та поліпшення обслуговування платників податків всіма підрозділами податкової служби.