Під Чеськими залізницями, як зазначає Федерація машиністів, "цокотить годинникова бомба". Середній вік її кадрів наближається до п’ятдесятки, молодь не поспішає перебирати естафету, і вже сьогодні в кабінах деяких чеських локомотивів сидять словацькі машиністи. Не виключено, що найближчим часом з’являться в Чехії і машиністи з України.
Федерація чеських машиністів давно звертала увагу керівництва на відсутність молодої зміни, а відтак вітає плани на запрошення українських колеґ. Як повідомив газеті Lidové noviny речник чеських залізниць Ондржей Кубала, кадровики зв'яжуться із залізничними училищами в Україні з метою залучення їхніх випускників. Охочим оплачуватиметься мовний вишкіл, після чого вони – вже чеською мовою – складатимуть спеціальний іспит з теорії та практики. На вибір впливатиме і стан здоров’я претендента.
Зарплати, за чеськими поняттями, невисокі
Вимоги чеських медиків щодо машиністів - досить тверді. Особливо прискіпливими є перевірки на алкоголічну та наркотичну залежність. Досвід співпраці чеських залізниць з молодими словацькими машиністами цілком позитивний і, як сказав Ондржей Кубала, з українськими – не має бути гірший. Платня машиніста в Чехії не є високою. Вона становить близько тридцяти тисяч крон на місяць – десь півтори тисячі доларів. "Але на місцевих трасах, – зазначає Лібор Полачек з Федерації машиністів, – нам платять ще менше".