Зазвичай, зловмисники розкомплектовують верхню будову колії, хрестовини, крадуть кабелі, металеві проводи, світлофори і що найнебезпечніше – рельсові з’єднувачі, це може спричинити до сходу потягу з рельсів. Крадіжка кабеля призводить до втрати диспетчерського контролю за управлінням поїздів, а пошкодження світлофорів - до зіткнення авто з залізнодорожнім транспортом. Крадуть усе, що можна здати на металобрухт і непогано підзаробити.
- За перший квартал цього року ми вже маємо 6 випадків розкрадання колії, тобто це вже 14 тисяч гривень збитків, та ще одне викрадення рейкорізного верстату на станції Батьово, який коштує 16 тисяч гривень, а повернули нам лише 4 тисячі гривень, - розповідає начальник Ужгородської дирекції залізничних перевезень Олександр Єфименко.
Минулого року було 20 випадків розкрадання. Зловмисники накрали господарства сигналізації та зв’язку обласної залізниці на суму 67 тисяч гривень, майже стільки ж збитків завдали після крадіжок господарства залізничної колії та на 6 тисяч гривень викрали комплектуючі до залізничних вагонів. В Ужгородській дирекції кажуть, що з початку цього року вже спостерігається збільшення крадіжок. Кримінальні справи проти зловмисників зазвичай порушують, якщо сума збитків залізниці досягає 907 гривень. Але на залізниці кажуть, що встановлення будь-якої суми є абсурдом, оскільки навіть крадіжка найменшої частинки залізної дороги може призвести до біди.
Залізничники головну причину такого розкрадання вбачають у безконтрольній діяльності пунктів прийому металобрухту. Це провокує місцевих жителів не тільки до розкрадання вантажів, але й на розукомплектування деталей верхньої будови колії, засобів сигналізації та зв’язку. Тим самим виникає ще більша загроза для безпеки руху та життя людей. Укрзалізниця вже якось формувала список металобрухту, який заборонено приймати у пунктах спеціалізованих підприємств. Проте досі цього списку ніхто не дотримується і надалі усюди продовжують приймати колійний металобрухт.