На жаль, останнім часом сталися зміни не на краще. Так, Чопська вузлова залізнична лікарня одержала вказівку від керівництва медслужби Львівської залізниці про реорганізацію постійного стаціонару на денний. Стривоженість цим фактом висловлена у зверненні міської громадської організації ветеранів війни та праці міста Чоп, яке вони адресували безпосередньо Президенту України, прем’єр-міністру та генеральному директору "Укрзалізниці".
Вже сьогодні частину медперсоналу перевели на 0,5 ставки, а з реорганізацією лікарні відбудеться масове скорочення медперсоналу.
Цим питанням стурбовані й декотрі з депутатів Верховної Ради України. Нещодавно народний депутат Василь Петьовка надіслав депутатське звернення на адресу Прем’єр-міністра України Юлії Тимошенко. В ньому, зокрема, говориться:
"До мене, як до народного депутата України, надходять багаточисельні звернення працівників, ветеранів праці, пенсіонерів Державної адміністрації залізничного транспорту України "Укрзалізниця", стосовно реформування відомчих медичних закладів.
Згідно з наявною інформацією, Державною адміністрацією залізничного транспорту, у зв’язку з економічною кризою, розробляється програма по скороченню фінансування відомчих медичних закладів "Укрзалізниці".В рамках виконання даної програми по скороченню бюджетних видатків, планується закриття стаціонарних відділень у відомчих медичних закладах, та переведення їх в режим роботи денного стаціонару при поліклініках.
Втілення в життя вказаної програми призведе до скорочення чисельності медичних працівників. Так, тільки в Закарпатській області, в державних закладах ДТГО "Львівська залізниця": у вузловій лікарні станції Чоп, вузловій лікарні станції Королево, вузловій лікарні станції Мукачево це призведе до скорочення близько 100 медичних працівників.
Вказані медичні заклади укомплектовані досвідченими медичними працівниками, медичною технікою і щорічно надають медичну допомогу 30-ти тисячам працівників "Укрзалізниці", членам їхніх сімей, пенсіонерам і ветеранам. Реорганізація негативно вплине на якість отримуваної ними медичної допомоги, закриє двері лікарні перед хворими ветеранами праці, пенсіонерами, потягне за собою додаткові видатки на лікування з їх невеликого сімейного бюджету. Лікування в умовах денного стаціонару позбавить медичної допомоги працівників залізниці з віддалених районів області, зокрема, Рахівського, Тячівського, Воловецького, Міжгірського та інших.
При лікуванні в умовах денних стаціонарів пацієнтам доведеться щоденно долати відстані в 100-200 км. За умов фінансової кризи держава в черговий раз намагається перекласти основний тягар на плечі простих людей, порушуючи при цьому їхні конституційні соціальні права та права забезпечені іншими законами.
Зокрема, стаття 16 Закону України "Про залізничний транспорт" гарантує, що залізничники та члени їхніх сімей користуються у встановленому порядку безплатним медичним обслуговуванням у відомчих установах охорони здоров'я. Це право зберігається за ними і після виходу на пенсію".
Програма діяльності Кабінету Міністрів України "УКРАЇНСЬКИЙ ПРОРИВ: ДЛЯ ЛЮДЕЙ, А НЕ ПОЛІТИКІВ" декларує, що пріоритетами у діяльності органів виконавчої влади на всіх рівнях мають стати забезпечення високоякісної і доступної медичної допомоги з орієнтацією системи охорони здоров'я на попередження захворювань, безпечного і сприятливого для здоров'я середовища життєдіяльності людини (умов праці, проживання, навчання, відпочинку, харчування), здоровий спосіб життя населення і поліпшення демографічної ситуації. В рамках цієї ж програми уряд узяв на себе зобов’язання належного фінансування медичної галузі.
Насправді, замість належного фінансування, впроваджується програма зі скорочення видатків на утримання медичної галузі.
Де ж тут турбота про людей? Чи в уряді, як завжди, декларації про соціальну спрямованість діяльності, турботу про людей так і залишаться деклараціями? Вважаю, що працівники залізниці, ветерани, пенсіонери своєю працею заслужили право на належне медичне обслуговування.
У зв’язку з вищенаведеним вважаю за недоцільне впровадження вказаної програми з реформування відомчих медичних закладів Державної адміністрації залізничного транспорту. Натомість, необхідно розробити програму державної підтримки медичних закладів. (кінець звернення).
Чи дадуть очікувані результати ці багаточисельні звернення і чи зацікавиться хтось проблемою залізничників та ветеранів праці, які відділи свої кращі роки роботі на залізничному транспорті, покаже час. Та жителі Чопа хочуть бути почутими і чекають на вирішення своєї проблеми, повідомили "Закарпаття online" в Чопській міськраді.