У рамках засідання за “круглим столом” було обговорено ряд питань, які стосуються підготовки молоді, що знаходиться сьогодні на повному забезпеченні педагогічного та обслуговуючого колективу школи-інтернату та батьків, до нелегкого кроку в реальне життя з його труднощами та негараздами. Адже молодь з вадами слуху соціально та професійно найуразливіша категорія населення. Вона потребує особливої психологічної підтримки та допомоги у виборі професії та професійної самореалізації на ринку праці, оскільки сфера професійного вибору для них обмежена, а обґрунтований вибір професії є першим важливим стратегічним кроком, від якого залежить ефективність не лише професійної реабілітації, а в майбутньому – трудової діяльності.
За підсумками засідання “круглого столу” визначено напрямки подальшої співпраці в проведенні комплексної профорієнтаційної роботи в межах медичних показань щодо професійного спрямування дітей з вадами слуху до побудови плану професійного самовизначення.
Крім того, в рамках програми заходу відбулась презентація профорієнтаційного терміналу, який став у Закарпатті першою ластівкою у впровадженні інноваційного проекту Державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України. Детально про його інформаційне наповнення розповіла Л.Маргитич. Тепер педагоги, школярі та їх батьки зможуть розширити свої можливості в отриманні цікавої та корисної інформації про світ професій.
Програмно-апаратний комплекс „Профорієнтаційний термінал” є сучасною інтерактивною формою професійної орієнтації молоді та має на меті детальніше ознайомити учнів зі специфікою професій, вимогами їх опанування, шляхами здобуття та потребою їх на ринку праці. Одночасно із допомогою терміналу користувачі мають можливість ознайомитись із повною базою даних навчальних закладів України, познайомитись з основами трудового законодавства та законодавства про зайнятість, дізнатись про спектр послуг державної служби зайнятості.
Сьогодні важливо, щоб учні отримували якомога більше якісної та різнобічної інформації для адекватної оцінки своїх здібностей у професійному виборі для досягнення власної цілі у професійному становленні – і завдання служби зайнятості полягає у тому щоб допомогти їхм у цьому.
Поява та використання профорієнтаційних терміналів не лише в цій школі а й ще у 8 школах м. Ужгорода та у Перечинській загальноосвітній школі-інтернаті для дітей сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків І-ІІ ступеню, профорієнтаційних терміналів – це можливість:
- отримання самостійної профорієнтаційної якісної інформації (педагогами, учнями та їх батьками);
- сформувати у школярів та їх батьків ефективні стратегії поведінки на ринку праці, засновані на бажанні легально працювати в Україні;
- забезпечити максимальне використання можливостей служби зайнятості щодо працевлаштування громадян;
- змінити у молоді уявлення про ринок праці та вибір професії;
- збільшити рівень працевлаштування випускників професійних освітніх закладів;
- підвищити мотивацію учнів загальноосвітніх шкіл до усвідомлених дій щодо майбутнього професійного навчання та працевлаштування;
- досягти зростання чисельності та рівня зайнятості населення працездатного віку.
Молодь та педагоги схвально відгукнулись про отриманий подарунок долі.
Лариса Маргитич,
начальник відділу організації профорієнтації
обласного центру зайнятості