Новинку профорієнтаційної освіти журналістам презентувала Зоя Катрич, заступник директора Закарпатського обласного центру зайнятості. З її слів, Закарпаття отримало 10 таких терміналів. 9 з них встановлено у школах Ужгорода, 1 — в Перечинській школі-інтернаті для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування. До 2011 року планується забезпечити такими ж терміналами усі школи області. «Профорієнтаційний термінал покликаний удосконалити систему інформування учнів для якісного та усвідомленого вибору ними професії. Торік профорієнтаційні послуги від центру зайнятості отримали 26 тисяч випускників шкіл в області, разом з тим ми переконані, що таку роботу треба проводити із учнями молодшого шкільного віку», — каже З. Катрич.
Профорієнтаційний термінал закликає учнів: «Живи і працюй в Україні». Він пропонує три інформаційні розділи — для учнів, батьків та вчителів. Батькам термінал допоможе зорієнтуватися у нинішній ситуації на ринку праці області та України. Тут можна дізнатися про актуальність професії, а також чи користується той чи інший фах попитом. Наразі на Закарпатті найбільше вакансій є для робітничих, педагогічних професій тощо.
За словами Лариси Маргітич, начальниці відділу профорієнтації Закарпатського обласного центру зайнятості, термінал описує особливості понад 160 професій, містить інформацію про навчальні заклади, де їх можна здобути, можливе кар’єрне зростання, підвищення кваліфікації.
Крім того, з терміналу можна дізнатися про те, як будували кар’єру успішні люди різних професій. Апарат також підкаже учням, як готуватися до вступних іспитів, а також запропонує спеціальний тест для визначення можливих професій залежно від характеру.
Для вчителів термінал містить поради щодо проведення профорієнтаційної роботи, інформує про послуги центру зайнятості.
Інформаційне наповнення терміналу поновлюватимуть кожні півроку.
Марія Ігнат, класний керівник 11-го класу зауважила, що досі батьки і вчителі збирали інформацію про професії частинами з різних джерел, а тепер у доступній формі все зібрано в одному терміналі.
Учні під час прес-конференції засвідчили, що терміналом цікаво та не важко користуватися.
Усього в школі навчаються 89 діток з вадами слуху, — розповіла директор школи Наталія Бушко. Випускники школи-інтернату мають деякі обмеження при виборі професії: вони не зможуть працювати лікарями, вчителями, тобто опанувати професію, для якої потрібна чітка техніка мовлення. Проте, як розповіла директорка, вихованці школи-інтернату ще в школі вивчають швейну і столярну справу, кераміку, серед них чимало творчо обдарованих дітей. До речі, кілька випускників школи навчаються у Коледжі мистецтв, де їм надається сурдоперекладач. «На жаль, були випадки, коли викладачі вузів висловлювали здивування тим, що глухі діти хочуть здобути вищу освіту. Ми просимо їх ставитися з порозумінням до студентів з вадами слуху і допомагати їм. Бо наші діти повноцінні, самодостатні, часто демонструють неабиякі успіхи у навчанні», — каже Наталія Бушко.
В Ужгородській спеціальній школі-інтернат для глухих дітей навчаються і виховуються малюки від двох років з усієї області. Усі вони наразі слухопротезовані.