Вертоліт з Ужгорода знайшли ...в Афганістані

Мабуть, всі знають про те, що в обласному центрі Закарпаття місті Ужгороді діє аеропорт, звідки в різні куточки літають пасажирські літаки. Але не всім відомо про те, що тут дислоковане державне авіаційне підприємство «Карпати-Авіа» МНС України, яке входило до Ужгородського об'єднаного авіазагону.

Вертоліт з Ужгорода знайшли ...в Афганістані

Воно було єдиним у Західному регіоні України. Ще за Радянського Союзу підприємство мало 47 вертольотів. Воно несло чергування з пошуку та рятування, а також виконувало польоти по обслуговуванню газопроводів, про-дуктопроводів і ліквідації наслідків техногенних катастроф, здійснювало лісоохорону в Чорнобильській зоні відчуження. Кількість вертольотів з роками все зменшувалася й зменшувалася. Однак, якщо по Україні такі фірми були повністю зруйновані, то в Ужгороді її зберегли до цього часу. Правда, директори, які приходили з вулиці, робили все, щоб набити свої власні кишені, зовсім не дбаючи про долю інших працівників. Та як би там не було, 26 листопада цього року ДАП «Карпати-Авіа» виповнилося 63 роки.

Правда, ця дата для колективу вертольотчиків аж ніяк святковою не стала. Бо, як розповіли спеціалісти-ветерани підприємства, все йде до того, що й воно буде закрите. Правда, не з їхньої вини, а з вини генерального директора Гарагонича Гаврила Олеговича.
У те, що далі почув журналіст із уст небайдужих до долі ДАП людей, важко повірити. Але що це справді так - сумнівів не викликає.

У чому ж суть несвяткового настрою вертольотчиків? Згідно з наказом Державіаадміністрації № 649 від 19.09.2008 року, постійною комісією з питань сертифікації експлуатантів у зв'язку з невиконанням ДАП «Карпати-Авіа» вимог чинного законодавства України та діючих у відповідності з ним нормативно-правових актів, що регулюють діяльність цивільної авіації, було призупинено дію сертифіката експлуатанта - згаданого підприємства №071 від 2.08.2008 року.
Що ж такого не виконало ДАП «Карпати-Авіа», що з ним так суворо поступили? Мої співрозмовники розповіли, що в серпні 2008 року їхнє підприємство здало в оренду малому приватному підприємству «Гелі-Пет» вертоліт МІ-8 URCEI. Останнє ж передало його іншому підприємству, назва якого не розголошується. Все це - без відома колективу й погодження з Державіаадміністрацією. Результат - зданий в оренду вертоліт опинився в - Афганістані в зоні бойових дій, де й літає з номерними знаками ДАП «Карпати-Авіа». А простіше кажучи, його викрали з України! Й у ви-
падку, якщо машину зіб'ють з наркотиками, іншими забороненими вантажами,відповідати доведеться саме тому підприємству, за яким вона закріплена. А найголовніше, дозволів на роботу ДАП не отримає до того часу, поки вивезений незаконним шляхом за кордон гвинток-рил не повернеться в Україну. В те, що саме так і станеться, люди не вірять. Тому мають підставу боятися, що понад 30 працівників ДАП «Карпати-Авіа» залишаться без роботи. Саме з цієї причини й забили на сполох після того, як 5 місяців тому заступник директора Державіаадміністрації з державної безпеки їздив до Афганістану й там виявив робочий вертоліт з ужгородськими номерами.

Звичайно, своїм ходом згаданий гвинтокрил не міг потрапити в Афганістан. За інформацією, його шлях з Ужгорода проліг до Кривого Рогу. Там на МІ-8 виготовили фіктивні документи, як на запчастини для вертольотів, і вантажним літаком відправили за кордон. Куди саме - невідомо. Але в кінцевому результаті він опинився в зоні бойових дій, де й його експлуатують, заробляючи шалені «бабки». Зі слів моїх співрозмовників, згідно з угодою, вертоліт зданий в оренду за явно заниженою ціною - 2 тисячі гривень за годину при гарантії 40 годин в місяць. За кордоном за оренду вертольота МІ - 8 можна отримати в десятки разів більше. Поки що у ДАП «Карпати-Авіа» не надійшло ні копійки, бо вся оборудка законно не оформлена. Люди заявили, що їхню гвинтокрилу машину просто вкрали, й за цим стоять впливові люди. Зароблених же в зоні бойових дій «зелених» вистачає, аби поділити з ким потрібно й робити вигляд, що нічого серйозного не сталося.
Вертольотчики сказали, що при здачі повітряного судна в оренду, генеральним директором підприємства Гарагоничем Гаврилом Олеговичем були порушені нормативні документи цивільної авіації, а саме:

- договір з приватним малим підприємством «Гелі-Пет» про здачу в оренду вертольота не був завізований провідними спеціалістами й колектив про його існування не знав;

- вертоліт був зданий в оренду й опинився в зоні бойових дій без погодження з Державіаадміністрацією та керівництвом МНС України;

- згідно з Правилами сертифікації експлуатантів, категорично заборонено здавати в оренду повітряні судна підприємствам, які не мають сертифіката експлу-атанта й не мають права здійснювати авіаційні роботи, технічне обслуговування й авіаційну безпеку останніх (приватна фірма «Гелі-Пет» таких дозволів немає);

- були грубо порушені щоквартальні накази Державіаадміністрації щодо заборони виконання польотів українських повітряних суден в зонах бойових дій.

За згаданими вище фактами грубих порушень авіаційних правил, прокуратурою області було відкрито кримінальну справу. Та чомусь, дивуються спеціалісти-ветерани ДАП «Карпати-Авіа», генеральний директор пан Гарагонич на час ведення слідства не відсторонений від виконання своїх обов'язків. Кожен день він, ніби нічого й не сталося, приходить на підприємство. Мало того, навіть літає в Київ, у МНС, для вирішення виробничих питань. Правда, колективу нічого не відомо про те, які конкретні заходи для виходу з кризової ситуації ДАП вживаються й чи вживаються взагалі. Та, зважаючи на те, яку важливу місію виконувало «Карпати-Авіа», люди не можуть допустити до його розвалу. Бо тоді нікому буде виконувати рятувальні роботи у випадку техногенних катастроф. А що вони в Західному регіоні України гості, хоч і непрошені, та, на жаль, часті, й говорити зайве. Одні паводки й повені чого коштують. А безпека лісів? Без вертольотів ДАП «Карпати-Авіа» тут аж ніяк не обійтися!

Мої співрозмовники розповіли, що мали намір офіційно повідомити про ситуацію на своєму підприємстві голову ОДА Гаваші О.О. Та один з його заступників дав зрозуміти, що в адміністрації про неї знають і вживають заходів, аби її виправити. На що працівники ДАП «Карпати-Авіа» щиро сподіваються. Редакція нашої газети бере справу про незаконно вивезений в Афганістан МІ-8 під свій контроль, зобов'язуючись повідомляти читачів про хід її розвитку. Заодно нагадує, що готова надати можливість висловитись на її сторінках і супротивній стороні.

Надія Тихенька, "Правозахист"
08 грудня 2008р.

Теги:

Коментарі

Магнат 2008-12-07 / 11:00:00
Адмін - вибачте за помилку!

Магнат 2008-12-07 / 10:55:00
Чоловіче, в тебе з головою щось не те! Закарпатська область є дотаційною і була такою останні 100 років. Малоземелля, відсутність промисловості і тд. унеможливлюють забезпечення соціальних програм та належного економічного розвитку. На жаль! За останній роки змінилася геополітична ситуація в світі і це доводить світова криза. великі, заможні держави старої Європи обєднуються навколо спільної валюти та кооперують свої економіки. Ти порівнюєш Люксембург, де устрій складався століттями із Закарпаттям, як хрен з пальцем. Китайські філософи стверджують, що немає нічого страшнішого для пересічного громадянина, як жити в часи політичних змін та революцій. Навіть, якщо теоритично Закарпаття відєднається від України. то нормальне життя в пудкарпатській Русі за умов нинішніх потенціалів можна буде наладити років через пятдесят. тобто, навіть наші з тобою діти не зможуть насолодитися всіма "прелєстями" цьої суверенної держави. Тепер скажи: воно тобі треба?

НОВИНИ: Кримінал

15:12
Домашній арешт підозрюваному у торгівлі психотропами у Воловці оскаржуватимуть у суді
14:34
Колишнього керівника одного з райвідділів Деркомзему на Закарпатті підозрюють у підписанні підроблених документів
13:55
Припаркувавшись із порушенням поблизу КПП "Ужгород", нетверезий водій відтак пропонував патрульним хабар
12:32
На Закарпатті затримали організаторів двох міжрегіональних злочинних угруповань, які тероризували громадян
11:15
Чоловіка, що намагався ввезти на Закарпатті техніку та брендовий одяг, змусили відшкодувати 3,8 млн грн несплачених податків
11:12
У закарпатському Чопі раніше судимий за вбивство чоловік "підрізав" знайомого, у якого був у гостях
00:20
У Виноградові суд зобов’язав поліцію відкрити кримінальне провадження за скаргою журналістки (ДОКУМЕНТ)
19:05
/ 13
ФОТОФАКТ. В Ужгороді зіткнулися VW Polo та авто поліції
17:36
/ 1
За вимагання 20 тис грн неіснуючого боргу у хустянина затримали мешканця Мукачева
16:00
У Мукачеві вночі затримали чоловіка, що намагався обміняти фальшиву купюру в 50 доларів
11:16
У Виноградові затримали молодика, що вкрав із чужого BMW автозапчастини та мобільне приладдя
03:13
/ 3
Поліцейські та нацгвардійці посилено патрулюють Мукачево
17:24
На Тячівщині затримали наркоторговця в момент передачі забороненого "товару" своєму клієнту
15:59
На Закарпатті розшукали й затримали двійко шахраїв, що розраховувалися фальшивими купюрами
15:52
В Ужгороді затримали чоловіка з пістолетом у сумці
15:09
/ 2
Торік за матеріалами У СБУ на Закарпатті розпочато 3 кримінальні провадження щодо злочинів проти основ нацбезпеки
14:30
У раніше судимого мешканця Мукачева вилучили розфасовані у пакети канабіс та метамфетамін
14:19
Суд визнав винним начальника Берегівського міжрайонного управління водного господарства в адмінкорупції
10:28
З помешкань раніше судимих мукачівців вилучили наркотики, вибухові пакети та ножі
10:23
У ДТП за участі 4 авто на Мукачівщині постраждало 4 людей, серед них – і двоє малолітніх дітей
05:08
П'яні українці намагалися незаконно перейти кордони з Угорщиною та Словаччиною
22:59
/ 3
Виїжджаючи до Угорщини, закарпатець приховав у порожнинах іномарки 21 новеньку мобілку
18:19
/ 1
У мешканки Ужгородщини вилучили майже пів кілограма марихуани
15:27
/ 1
На Воловеччині затримали "на гарячому" наркодилера
10:41
На митниці на Закарпатті затримали мікроавтобус із перебитими номерними позначеннями кузова
» Всі новини