Микола Ростов: «У нас ще є великі резерви, над якими слід працювати»

Цікавою і насиченою стала пряма лінія у прес-центрі газети «НЕДІЛЯ» з директором Закарпатської дирекції «Укрпошти» Миколою Ростовим, на якій були присутні і журналісти обласних ЗМІ.

Микола Ростов: «У нас ще є великі резерви, над якими слід працювати»

У телефонних дзвінках читачів цікавило багато аспектів, що стосуються роботи поштарів, починаючи від можливого подорожчання тарифів поштових послуг, ремонтів поштових відділень до недоотримання та невчасної доставки пошти.

На всі ці запитання Микола Васильович дав ґрунтовні відповіді, а по останніх випадках пообіцяв розібратися і надіслати офіційні листи з відповідями.

На початку прямої лінії Микола Васильович поінформував журналістів про основні здобутки обласної дирекції «Укрпошти» на даний момент.

- Останній рік Закарпатська дирекція працює більш динамічно, аніж раніше, цього вимагає від нас саме життя. В першу чергу це стосується покращення умов роботи наших працівників – підняття їх зарплатні, створення належнх умов для роботи і ріст якості надання послуг клієнтам. Третій квартал ми спрацювали з прибутком, як і всі попередні 9 місяців. Значний відсоток у загальних витратах підприємства становлять лише витрати по заробітній платі - 55%.

Адже пошта має великий людський ресурс. З одного боку, ми хочемо ще більше підняти зарплатню працівникам, а з іншого – це може призвести до збитковості. Основним показником для нас є продуктивність праці наших людей, адже основні гроші для нас заробляють саме працівники пошти. За продуктивністю праці Закарпатська дирекція по результатах роботи за третій квартал посідає третє місце в Україні. За показниками десяти місяців виконуємо план на 120 відсотків. Напруженим для Закарпатської дирекції «Укрпошти» видався третій квартал, в ньому ми повинні були заробити чималі кошти. Крім того, проводились виплати допомоги постраждалим від повені та здійснювалася доставка пенсії із випередженням графіка.

Але, незважаючи на всі ці фактори, ми змогли збільшити зарплатню своїм працівникам. До прикладу, за 9 місяців зарплата одного штатного працівника становить 900 грн., а в минулому році була 641 грн., маємо 40% росту, а у третьому кварталі зросла до 948 грн. Зарплатня штатного листоноші на сьогодні становить 654 грн., у минулому році була 459 грн., начальника поштового відділення - 942 грн., в минулому році – 739 грн.

- В Ужгороді є 18-те відділення на пр. Свободи. Чи не можна би створити більш якісні умови праці у ньому?

- Якщо пам’ятаєте, то це відділення поштового зв‘язку в минулому виглядало набагато гірше. Нещодавно в ньому зробили поточний ремонт, закупили нові меблі, встановили жалюзі. Справа в тому, що це приміщення орендоване і ми не можемо в ньому зробити капітальний ремонт. За звітний період цього року на поточні ремонти було освоєно 675 тисяч грн., відремонтували 43 об’єкти, - а це 12% від загальної кількості. Провели повний ремонт поштового відділення у с. Королево на Виноградівщині, реконструкцію адмінбудівлі у Мукачеві, Ужгородського поштамту, зробили капремонт системи опалення та водопостачання поштового відділення на території санаторію «Шаян», облаштували будинок модульного типу у с. Верхній Коропець (Мукачівський район). Такий самий будинок, напередодні поставили у с. Суха на Іршавщині.

- Доброго дня. Чи вже завершилася реорганізація у поштовій галузі? Якщо ні, то коли вона завершиться?

- Справа в тому, що реорганізація якщо і завершилася, то оптимізація завжди повинна бути. Маючи 2,5 тисячі працівників та 370 об’єктів поштового зв’язку, не може такого бути, щоб структура не змінювалася. І вона повинна змінюватися лише на користь споживачів. Адже є такі села, де не доцільно утримувати поштове відділення, достатньо того, щоб воно було в сусідньому селі за 3-4 кілометри від цього населеного пункту. Наша позиція така: поки що не закриваємо наші відділення в жодному населеному пункті. Основний етап реорганізації, так зване укрупнення, коли скорочували людей, ми вже пройшли, подібного більше не буде. Натомість йтиме оптимізація роботи, яка була завжди.

- Телефонує Вам Марина з Мукачева. У нас дуже гарний операційний зал на пошті. Чи будуть відкривати подібні відділення в інших районах та сільських населених пунктах?

- Цього року на поточні ремонти відділень поштового зв’язку нам вдалося направити 200 тисяч понадпланових додаткових коштів. У Хусті був проведений ремонт двох операційних залів, а у районі зроблений поточний ремонт у 18 сільських об’єктах. До прикладу, у с. Боронява змінили систему опалення з пічного на конвектор, робили ремонт у с. Усть-Чорна. На четвертий квартал плануємо ремонт системи опалення Воловецького поштового відділення та у м. Чоп, де у нас є дільниця міжнародного обміну пошти - будемо проводити заміну вікон. Що стосується сільських відділень пошти, то у 41 з них був проведений ремонт.

- Чи торкнулася якимось чином економічна криза пошти?

- Пошта не є банківська установа, хоча і здійснюємо фінансові операції, але ті послуги, які ми надаємо, не мали б зменшитися. Фінансова криза не повинна б завдати якоїсь шкоди роботі пошти. Ну, якщо все ж таки торкнеться, то будемо реагувати адекватно викликам.

- Чи торкнулася літня повінь пошти?

- Так, на жаль, 22 господарства наших працівників постраждали від наслідків повені. Безпосередньо з об’єктів поштового зв’язку шкоди зазнало відділеня у с. Луг, що на Рахівщині. Рівень води у приміщенні пошти піднявся до позначки 90 см. Через два місяці ми повністю ліквідували пошкодження, завдані паводком. Окрім того, постраждалим працівникам був перерахований одноденний заробіток усіх поштарів України.

- Чи відбудеться подорожчання послуги відправлення поштових посилок?

- Так, з 1 грудня цього року згідно з наказом УДППЗ “Укрпошта” тарифи на пересилання поштових відправлень, в тому числі і посилок, зростуть майже в 2 рази. Звичайно, що таке рішення прийнято лише після проведення усіх необхідних розрахунків та погоджень, які направлені на забезпечення рентабельності надання даної послуги.

- Як у вас діє послуга «ліки на замовлення»?

- Від надання даної послуги протягом 9 місяців п.р. ми отримали близько 10 тисяч грн. додаткових доходів. Технологія надання даної послуги така. У будь-якому відділенні поштового зв’язку ви можете зробити замовлення на медичні препарати згідно з каталогами Української медичної спілки і вам їх доставлять поштою протягом 10-ти днів. За послугу беремо 9 %.

- Чи розрахована економічна доцільність переведення сортувального центру до Мукачева? Який його прибуток?

- В 2005 році розрахунки проводилися і захищалися в Одеській академії зв’язку за погодженням із владою, а потім програма проходила захист в столичній “Укрпошті” у присутності профспілок та економічних служб, які робили розрахункові проекти. Звісно, якби не було економічної доцільності, ніхто б нам не дозволив цього робити. В цьому році ми відзначали вже два роки діяльності сортувального цеху. Якби ми даний цех не перевели до м.Мукачева, то не змогли б підняти зарплатню сортувальникам. А таким чином вони отримують підвищену зарплату. До прикладу, оператор поштового зв’язку отримує 902 грн. при 628 грн. у минулому році. Це завдяки економії, маємо 43% зменшення витрат. Тепер у нас не їздять дві машини між Ужгородом і Мукачевом, як це було раніше. З Мукачева відправляються тільки два внутрішньообласні тракти: Мукачево - Лисичево та Мукачево - Рахів. У найвіддаленішу точку області - м. Рахів газети прибувають о 9.45 год. дня, а в м. Міжгір’я - о 10.45 год.

- Доброго дня, Миколо Васильовичу, Вас турбує дописувач «Українського слова» з Ужгорода. Протягом півроку я не отримав 44-й номер цього видання. До листоноші в мене претензій нема, бо вона вчасно і чітко носить мені кореспонденцію. Справа в тому, що до неї ця газета не дійшла.

- Обіцяю розібратися і надати Вам офіційну письмову відповідь та дослати недоотриманий номер цієї газети.

- Яка ситуація з вашими кіосками? Їх щороку меншає. До прикладу, в Ужгороді зняли кіоск біля «Веселки» та один біля площі Корятовича…

- Ситуація з кіосками дійсно турбує. Територія, на якій знаходяться наші кіоски, пошті не належить. Рішенням міськради нам дозволяють розміщувати кіоск у певному місці без жодних документів стосовно землі. Тому в будь-який момент виникає правове питання щодо підстави місцезнаходження. Але тим не менше, мережа кіосків дійсно скорочується, щороку їх стає менше.

- Доброго дня. Як забезпечуєте працівників пошти спецодягом?

- Всі категорії працівників згідно з нормативами отримують спецодяг вчасно, в залежності від сезону і терміну його зношеності. На наступний рік ми виділили 230 тисяч для закупки спецодягу та взуття. Наші працівники будуть одягнені в новий, більш комфортний спецодяг, особливо це стосується операторів-сортувальників. Проблем із забезпеченням спецодягу у нас немає, всі, хто повинні його мати, будуть належним чином ним забезпечені. Окрім одягу, щороку для поштарів ми замовляємо 65 велосипедів. Таку кількість вважаю достатньою через обмеженість фінансових ресурсів.

- У Великобританії поштарі пишаються тим, що за добу кореспонденцію здатні доставити у будь-яку країну світу. А як у нас з цим справа?

- Нормативні строки і нормативи якості пересилання письмової кореспонденції для операторів поштового зв’язку та структурних підрозділів розробляються і встановлюються на підставі діючих розкладів пересилання письмової кореспонденції, з урахуванням результатів обстеження потоків. На сьогоднішній день для Закарпатської дирекції термін пересилання письмової кореспонденції між обласними центрами становить 3 дні.

- Хто повинен опікуватися поштовими скриньками в будинках та прибудинковій території?

- Дані поштові скриньки знаходяться на балансі у ЖРЕРів або будинкових комітетів. Є спільний план заходів між комунальниками і нами, але, на жаль, вони не виконуються в першу чергу комунальниками. Значно легше працювати з колективами співмешканців, які самі купують і обладнують поштові скриньки у під’їздах.

- Яким чином стимулюється передплатна кампанія редакціями газет?

- Передплатна кампанія стимулюється різними способами, найчастіше грошовими компенсаціями за проведену роботу, які виплачують редакції начальникам тих відділень поштового зв‘язку, які виконали умови конкурсу. Якщо порівняти передплату періодичних друкованих видань з 90-ми роками, то їх кількість зросла майже на 200 тисяч. Щодо письмової кореспонденції, то у порівнянні з минулим роком її кількість виросла на 14 %. Це стосується більше службової кореспонденції.

- Доброго дня, працюю в системі пошти, в кіоску в приміщенні міськради. Чи будуть у нас нові товари?

- Звісно, основний наш заробіток – це традиційні послуги. Товарами ми торгуємо лише задля того, щоб мати можливість підняти зарплатню нашим працівникам. На підвищення зарплати за рахунок торгівлі було направлено в рік 385 тисяч грн. Торгувати треба, але наразі стараємося скоротити асортимент товарів. Не можна на пошті продавати макарони на вагу, крупи, цукор та борошно. Будемо переходити на товари першої необхідності та товари, які не потребують значних трудовитрат, зокрема картки попередньої оплати послуг зв‘язку. Буде обмежено перелік продовольчої групи товарів, але скорочувати торгівлю не варто, адже завдяки їй працівники пошти отримують 5-7% від реалізації до своєї основної зарплатні. Якщо вважаєте, що якоїсь певної групи товарів у вас немає, то вже сьогодні можете оформити заявку і вам одразу направлять необхідний товар.

Хочу скористатися нагодою і привітати з наступаючим святом працівників радіо, телебачення та зв’язку, до якого відносимося й ми. Вітаю всіх працівників зі святом і бажаю більшої заробітної плати.

Роман Сенишин, газета «НЕДІЛЯ»
17 листопада 2008р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Соціо

15:26
У Розівці біля Ужгорода попрощалися з полеглим Героєм Михайлом Ковачем
14:05
За смертельне травмування вантажівкою жінки-пішохода і втечу за межі Закарпаття водієві з Мукачівщини загрожує до 8 років ув'язнення
13:51
У Нижньому Солотвині на Ужгородщині ужгородка на Peugeot травмувала на "зебрі" 15-річну дівчину і перекинулася в кювет
10:59
Відключень електроенергії на Закарпатті у четвер не передбачається, "до окремої команди" – "Закарпаттяобленерго"
23:55
В Ужгороді пожежні навчалися ліквідовувати загорання у 16-поверхівці
19:23
"Закарпаттяобленерго" повідомило про відміну раніше "анонсованих" відключень електроенергії 20 листопада з 19:00 до 22:00
17:06
"Закарпаттяобленерго" повідомило про застосування графіка погодинних відключень електроенергії 20 листопада з 16:30 до 22:00
11:18
В Ужгороді рятувальники 2 дні планово навчатимуться ліквідовувати НС на 16-поверхівках
11:12
/ 1
У середу на Закарпатті електроенергію не відключатимуть – "Закарпаттяобленерго"
17:58
В ужгородському скансені та мукачівському замку відкриють резиденції святого Миколая
14:43
/ 4
У Мукачеві у 37 локаціях висадили 570 сакур, закуплених коштом мера
11:00
/ 1
У середу в Ужгороді прощатимуться з полеглим захисником Михайлом Шишкою
09:27
У вівторок на Закарпатті електроенергію не відключатимуть – "Закарпаттяобленерго"
21:39
/ 3
З понеділка на Закарпатті впроваджуються графіки погодинних відключень електроенергії
20:18
/ 1
Стало відомо про загибель Івана Савули з Дубового, що з червня вважався зниклим безвісти
19:32
Закарпатський сир "Лопта" здобув "срібло" на міжнародному конкурсі сирів у Португалії
18:09
У понеділок тимчасово не працюватиме ПП "Убля – Малий Березний" на кордоні зі Словаччиною
16:26
/ 6
На Закарпатті відбулася Всеукраїнська конференція військових капеланів УГКЦ
15:05
Годинник капітана пароплава Carpathia, що врятував пасажирів "Титаніка", продали за рекордні $2 млн
22:29
/ 1
Майже половина мукачівців їздять у громадському транспорті безкоштовно
14:53
Держдеп США знизив рівень ризиків для подорожей до 9 областей України, серед яких – Закарпаття
00:03
/ 2
Україна та ЄС розпочинають модернізацію пункту пропуску "Лужанка-Берегшурань" на кордоні з Угорщиною
23:56
Найстаріша жителька Іршавської громади Ганна Фечка відзначила 103-й день народження
23:14
/ 2
Із Закарпаття за час повномасштабної війни емігрували 300 тисяч місцевих жителів – Білецький
23:52
/ 28
"Я бізнес робила з митницею та прокуратурою": мама екскерівника Закарпатської МСЕК Веклинця про майно сина
» Всі новини