Закарпаття: Життя за кермом багате на сюрпризи і несподіванки

Хто б сумнівався, що воно, як ніяке інше, багате на сюрпризи і несподіванки? Але останні, відомо, можуть підняти людину до небес, якщо вони зі знаком “+”, в протилежному ж випадку – призвести до втрати найдорожчого: здоров’я і життя...

Про це навряд чи думав 26-річний водій Юрій Капітан, що працював на приватного підприємця Івана Шпака, зареєстрованого в Іршавській райдержадміністрації. А якби замислився, то виїхавши 2 квітня 2008 року у рейс терміном 60 днів за маршрутом “Україна –Італія, Італія – Україна” на автомобілі “MAN”№ 054336 РЕ, обов’язково подбав би про вирішення усіх питань із захисту своїх прав  на безпечні умови праці.
- Роботодавець, відправляючи працівника у довготривалий рейс, - роз’яснює начальник Державної інспекції охорони праці та промислової інспекції Богдан Дорош, -  всупереч “Положенню про робочий час і час відпочинку водіїв автотранспортних засобів”, затвердженому Наказом Міністерства транспорту України від 17 січня 2002 року №18, не розробив розкладу та графіку руху автотранспортного засобу за зазначеним маршрутом. Знехтував і “Правилами охорони праці на автомобільному транспорті”, не розробивши для водія режиму праці і відпочинку та не вказавши у подорожньому листі місць тимчасового й тривалого відпочинку. Крім цього, згідно зі ст. 13 Закону України “Про охорону праці” та п.7.1 “Положення про робочий час і час відпочинку водіїв автотранспортних засобів”, не контролював виконання робіт та додержання режиму праці і відпочинку водія, хоча функція ця нормами законодавчих актів покладена саме на посадових осіб та суб’єктів підприємницької діяльності.
До чого все це призвело? До рейсу, на який погодитися повинен був хіба  що камікадзе. Завантажитись Юрію Капітану потрібно було у м. Рожище Волинської області. 2 квітня, майже о 22-ій, після 13 годин перебування за кермом ( це суперечить п. 2.5 згаданого Положення, який передбачає на такі відстані напарника), водій зупинився на відпочинок на під’їзді до м. Горохів Волинської області, не здавши автомобіль під охорону. Наступного дня продовжив рейс. Завантажившись у м. Рожище, о15 годині виїхав до м. Луцьк для замитнення вантажу.  Рухаючись автодорогою Н-22 (Устилуг-Луцьк-Рівне) на 136км+440м, о пів на п’яту, Юрій Капітан, не вибравши безпечної дистанції та не врахувавши дорожньої обстановки, скоїв зіткнення з автомобілем ЗІЛ-431410, який рухався попереду в попутному напрямку.  Результат плачевний - внаслідок ДТП автомобілі отримали серйозні механічні пошкодження, а обидва водії – тяжкі тілесні ушкодження. Юрій Капітан, зокрема, політравму: закритий відламковий перелом правої стегнової кістки в середній третині діафізу зі зміщенням по ширині та довжині.; відкриту черепно-мозкову травму; закритий перелом кісток тазу; тупу травму живота; розрив брижі тонкої кишки; внутрішньочеревну кровотечу; забій грудної клітки; множинні забої, рани, садна тулуба та кінцівок; травматичний шок другого ступеня...
Висновок комісії, що розслідувала нещасний випадок із тяжкими наслідками: особами, котрі допустили порушення вимог з охорони праці, що призвели до трагедії, є приватний підприємець Іван Шпак та водій Юрій Капітан. Перший знехтував численними законодавчими та підзаконними актами з охорони праці,  другий - порушив  “Правила дорожнього  руху”. Нещасний випадок  вважати пов’язаним із виробництвом.
Про що ж слід пам’ятати перевізникам, вирушаючи у довготривалі відрядження? Про те, що втома – неминучий супутник кожного водія. Її відчувають на четверту-п’яту годину поїздки, до восьмої години вона проявляється відкрито, по дев’ятій – потрібні вольові зусилля, щоб підтримувати рух на безпечному рівні. Пізніше ж працездатність водія різко знижується, відповідно – підвищується ризик ДТП. Найбільш небезпечний наслідок втоми – засипання за кермом. Якщо водій помітив ознаки втоми: розсіяну увагу, бажання випрямитися чи змінити позу, потрібно відразу припинити рух. Особливо небезпечний мікросон – раптове неконтрольоване короткочасне засипання на кілька секунд. На швидкості 100км/год за цей час машина встигає проїхати понад 100 метрів. І водій, прокинувшись, може не зреагувати на зміну дорожньої обстановки і втрапити в ДТП. Тому боротися з сонливістю на ходу категорично не рекомендується.  Необхідно просто зупинитись і відпочити.
У поїздках на значні відстані найважливіше тримати  взятий темп,  ні в якому випадку не перевищуючи швидкості. Доцільно їхати з мінімальною кількістю зупинок і часто змінювати один одного за кермом. Ідеальна кількість водіїв – троє: один -  керує, другий  - страхує, третій – відпочиває. Те ж саме стосується і кількості одиниць транспорту у групі. Долати значні відстані у компанії безпечніше – завжди підстрахують у випадках форс-мажору.
Дуже уважним потрібно бути під час нічної їзди, адже реакція водія на 90% залежить від зору, а вночі видимість різко обмежена. Треба уникати обгону і різкого гальмування, бо найнеприємніше у дорозі – постраждати від чужої помилки. Всім учасникам руху треба пам’ятати, що вночі правила дорожнього руху ніхто не відміняв.
І наостанок – водій неодмінно вбереже себе від ризиків на дорозі, вирішивши для себе дилему - брати випадкових пасажирів чи залишати їх на узбіччі – на користь останнього. Адже ніхто не гарантує, що випадковий пасажир, потрапивши до салону автомобіля, не приставить ножа до вашого горла...
- Так детально зупинятись на проблемах роботи перевізників, - резюмує начальник Територіального управління Держгірпромнагляду по Закарпатській області Михайло Саварин, - нас змушує та обставина, що кількість потерпілих у дорожньо-транспортних пригодах при виконанні службових обов’язків  зростає. Якщо за минулий рік ми мали 9 випадків травмування на дорозі, в яких потерпіло 15 осіб ( 5 з них – зі смертельним наслідком), то у поточному – ці показники наразі сягають відповідно 7, 9 та 3 .   Тож мусимо нагадати: вирушаючи у дорогу, вимагайте дотримання гарантованих вам прав, не нехтуйте законодавчими актами й інструкціями! Життя та здоров’я водія  за кермом  - аспект докладання серйозних зусиль як для кожного з вас, так і для  ваших роботодавців.

Прес-служба теруправління Держгірпромнагляду в Закарпатській області
09 жовтня 2008р.

Теги:

Коментарі

НОВИНИ: Соціо

23:48
На Сумщині поліг Іван Андрухович із Лазещини на Рахівщині Фото новина
20:33
Війна: цьогоріч до місцевих бюджетів Закарпаття надійшло туристичного збору на 32,7% більше, ніж торік
03:17
/ 1
Розвідник "Азіат"
20:26
/ 1
Від травм, отриманих у боях з окупантами, у лікарні помер Степан Куруц з Ракоша на Хустщині Фото новина
20:03
/ 1
На Харківщині поліг Михайло Мучичка з Ґоронди на Мукачівщині
19:35
/ 1
На війні з росією поліг Віталій Рішко з Дубового Фото новина
16:12
/ 12
За наслідками зустрічей в прокуратурі екоактивісти констатують бездіяльність правоохоронців щодо "вітрякового" злочину на полонині Руна Фото новинаВідео новина
22:15
/ 20
Зеленський призначив закарпатця Роберта Бровді командувачем Сил безпілотних систем
17:48
/ 1
У Петрівці Чопської громади у п'ятницю попрощаються з полеглим на Донеччині Святославом Рубішем Фото новина
16:23
У Верхньому Водяному на Рахівщині згоріла каплиця (РОЗШИРЕНО) Фото новина
12:00
Відкрито реєстрацію на перше заняття екоклубу в Ясінях на Рахівщині
19:50
Реєстрація на літні освітньо-природничі табори для дітей в Ужгороді
13:01
/ 1
Підтверджено загибель ще в липні 2024-го Олександра Басараби з Великого Бичкова на Рахівщині Фото новина
04:09
80 тис. грн на підтримку захисників зібрали в Ужгороді під час першого у сезоні велозаїзду "Big City Ride" Фото новина
02:28
/ 3
Обіцяні під парк "Чорні озера" в Ужгороді продовжують засипати сміттям Фото новинаВідео новина
01:18
/ 4
У Свалявському надлісництві продовжують рубку старовікового лісу під нову автодорогу від села Збини до гори Гостра і полонини Рівна
19:40
/ 1
У Мукачеві попрощаються з полеглим на війні Михайлом Ярошем Фото новина
13:22
Жителі Калин на Тячівщині, що відстоюють від ГЕСів Тересву, планують "антивітряковий" сімейний похід на Апецьку
12:45
На Закарпатті останній дзвінок прозвучав для 10 456 одинадцятикласників, в Ужгороді – для 993, у Мукачеві – для 659
20:10
/ 9
Незаконне будівництво вітряків на Руні триває. Держекоінспекція розпочне перевірку лише з понеділка Фото новинаВідео новина
17:41
/ 1
Міндовкілля видало наказ на перевірку забудови полонини Руна вітряками (ДОКУМЕНТ) Фото новинаВідео новина
11:56
Денні табори, екскурсійні тури, екоклуб: "Щасливі діти" розповіли про активне літо із проєктом "Зелені скарби Карпат"
11:14
/ 1
У Виноградові попрощаються з Василем Красним, що помер внаслідок важкого поранення Фото новина
23:04
/ 1
Підтверджено загибель на війні з росією Івана Кинча з Репинного Міжгірської громади, що вважався зниклим безвісти з листопада 2024-го Фото новина
00:30
/ 12
Голова Держаудитслужби представила в Ужгороді нового керівника Управління в Закарпатській області Красиленка Фото новина
» Всі новини