Як з’ясувалося, основною причиною виникнення черги стало проведення спеціалістами прикордонної словацької поліції в ніч з 29 по 30 вересня п.р. оновлення програмно-інформаційного комплексу контролю та обліку документів на право перетину держкордону. Цей необхідний захід пов’язаний у зв’язку з набуттям чинності з 1 жовтня ц.р. домовленостей між Україною та Словаччиною щодо малого прикордонного руху. Водночас, паралельно проводилася чергова профілактика комп’ютерних мереж на словацькій стороні. Крім цього, словаками інтенсивно почали проводитися будівельні роботи по стику дороги, яка об’єднує вантажний термінал “Ужгород” і словацького пункту пропуску “Вишнє Німецьке”.
Як зазначають ужгородські митники, є ще ряд додаткових чинників, що спричиняють уповільнення руху транспортних засобів на кордоні. По-перше, з часу вступу Словаччини до Євросоюзу, всі вантажівки пропускаються на їх територію після проходження контролю у боксі для сканування. По-друге, на території сусідньої держави відсутні обмеження щодо ввезення пального у паливних баках, в т.ч. дизпалива. А це – додатковий прибуток для перевізників. По-третє, вдвічі збільшилась кількість дальнобійників, які обрали для перетину саме українсько-словацький кордон. До прикладу, якщо за 8 місяців минулого року митники оформили понад 46 тисяч вантажівок, то за аналогічний період цього року – близько 76 тисяч одиниць транспорту.
На сьогодні (01.10.08) в черзі стоїть близько 230 каміонів. Митниками з перевізниками проводиться роз’яснювальна робота, а також забезпечується контроль за доставкою у визначений строк з врахуванням ситуації, що склалася для уникнення штрафних санкцій до водіїв.