Але, хто ж дав дозвіл на будівництво будинків у санітарній зоні аеропорту, і хто робить літакам перешкоди для здійснення польотів?
Працівники аеропорту кажуть, що для міськради аеропорт «Ужгород» – це ласий шматок землі, адже у разі його закриття у руках мерії може опинитися земельна ділянка вартістю в десятки мільйонів доларів. Вже зараз на території аеропорту проводять зйомки працівники кадастрового центру. Звичайно, ці роботи з аеропортом вони не погоджували. Усі польоти в Ужгородському аеропорту літаки тепер здійснюють виключно зі сторони Словаччини. Укравіація вже не хоче надавати аеропорту сертифікат аеродрому. Це означає, що літакам вищого класу, таким як ТУ-134 чи Боїнг – 747 приземлятися тут назабаром не можна буде. Якщо забудова санітарної зони аеропорту і далі буде йти такими темпами то його й справді можуть закрити.
- «Можна забудувати все, але сьогодні, дістатися із Закарпаття до Києва літаком можливо за 2 години, а незабаром можна буде і за одну. - Якщо будівництво буде продовжуватись, то літаки просто не зможуть літати, і пасажири будуть їхати або потягом 18 годин, або автомобілем через Карпати » - іронізує заступник директора аеропорту по виробництву Валерій Гангур.
У тому, що літаки не можуть робити посадку зі сторони Ужгорода мерія чомусь бачить вину у розміщенні аеропорту, нібито саме летовище було побудовано в житловій зоні, а не житло на території аеропорту! Співробітники аеропорту кажуть, що все робиться для того, аби аеропорт не отримав дозвіл на польоти. З ним не узгоджують будівництво в санітарній зоні.
- Один із будинків провулку Шевченка взагалі знаходиться на самій осі злітної смуги, що закриває курс літакам, цю ділянку землі виділила міська рада не погодивши з нами - каже заступник директора аеропорту по експлуатації наземних споруд Валерій Прибегін. - Ми звернулися з листом до головного архітектора Ужгорода Олени Стричек, щоб дала нам точні координати забудови, втім від неї відповіді ми так і не дочекалися.
Є загроза, що можуть закрити рух і зі сторони Словаччини. І тоді в ужгородському аеропорту зможуть злітати лише гелікоптери. Загроза в тому, що між Словаччиною та Україною підписано угоду про такий повітряний перетин кордону лише до 2012-го року. Невідомо, чи словацька сторона погодиться цю угоду продовжити.
- Якщо ми не маємо географічних можливостей щоб аеропорт там функціонував, то ми не маємо права ризикувати життями мешканців вулиці Собранецької, - каже заступник міського голови Ужгорода Володимир Химинець.
Відсутність аеропорту в обласному центрі Закарпаття – це як відомо і мінус для розвитку туризму і численні транспортні незручності мешканцям Ужгорода. Аеропорт потрібен не лише самому Ужгороду - він віднесений до категорії гірських, може приймати літаки у звичайних і складних метеоумовах. Має стратегічне значення, особливо з огляду на те, що область належить до повененебезпечних. Всі памятають як у 1998 та 2001-му гелікоптери знімали людей з дахів після паводку. Володимир Химинець пропонує перенести ужгородський аеропорт, до прикладу у село Середнє, оскільки на його думку цього вимагають сучасні умови розбудови міста. До того ж зазначив, що в Ужгороді з’явиться вільних 80 гектарів землі.
Зараз в Україні вже не працюють близько 15 аеропортів. На Закарпатті до таких належить і мукачівський військовий. Невже така ж доля очікує і аеропорт «Ужгород»?
предок 2008-08-21 / 23:05:00
Аэропорт закроют. Землю поделят. Все давно решено. И ни аквапарка ни аэропорта этому городу не видать. Есть товар - земля. Пока есть что делить, до тех пор и будут делить. А что остаеться нам - смотреть в зеркало и очередной раз думать- какие мы лохи, что выбрали такую власть.