До Закарпаття на «літню сесію» приїхали польські освітяни та учні Люблінської гімназії. Директор Ужгородської гімназії Сергій Роман розповів, що проект співпраці із польськими колегами діє з вересня минулого року і розрахований щонайменше до березня 2009 року, а у подальшій перспективі передбачає постійні контакти і обміни між гімназіями обох країн.
Анна Пастушяк, директор гімназії № 9 у м. Люблін повідомила, що головною метою проекту вбачає ознайомлення української молоді із польською культурою, мовою, історією та традиціями. Директор польської гімназії також наголосила на тому, що зацікавлена, аби її вихованці пізнали культуру і традицію сусідньої України. «Між нашими народами існує різниця, але маємо й багато спільного, що нас об’єднує. У ході проекту ми переконалися, що діти усього світу дуже схожі між собою», — сказала Анна Пастушяк. Її думку підтримав і учень Люблінської гімназії Міхал П’ятковський. «Ми намагалися показати українським друзям те найкраще, що й в Польщі, у нашому воєводстві і у гімназії зокрема», — зазначив юнак. На Закарпатті його найбільше вразили замки, а також ті місця, яких не торкнулася рука людини. Польські учні оселилися на турбазі «Едельвейс» у Великому Березному.
Учениця гімназії м. Ужгорода Аліна Носа зауважила, що знайшла польських друзів і сьогодні спілкується з ними електронною поштою. Дівчина також розповіла, що у рамках проекту одного дня учні гімназії побували у ролі урядовців, посівши на день керівні посади в Ужгородській мерії. «Діти повинні брати участь в управлінні містом, областю і може навіть країною, бо дорослі часто не помічають того, що є важливою частиною життя дітей», — стверджує Аліна.
Анна Пастушяк зізналася, що в гімназії м. Ужгорода польські освітяни «підглядають певні моменти» і планують застосувати їх у своєму навчальному закладі, як і їхні українські колеги вчаться у поляків. Польському педагогові сподобалося, що в Ужгороді, на відміну від Любліна, активну участь у житті школи беруть батьки.
До речі, 2008 рік проголошений Євросоюзом Роком європейського діалогу.