Про це повідомив у своєму Telegram-каналі депутат від фракції "Голос" Ярослав Железняк, передають Українські Новини.
"Все. Всі постанови по тому "закарпатському" закону провалені. Далі вето Президента", – написав він.
Згідно з законом, ініціаторами примусового відчуження можуть бути центральні органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, Генеральний штаб Збройних сил України, а також підприємства, які здійснюватимуть будівництво, експлуатацію об'єктів, для розміщення яких здійснюється примусове відчуження.
За результатами розгляду заяви ініціатора про примусове відчуження земельних ділянок, інших об’єктів нерухомого майна Закарпатська обласна державна адміністрація звертається до Кабінету Міністрів із заявою про включення відповідного суб’єкта господарювання до переліку суб’єктів господарювання, для розміщення об’єктів яких допускається примусове відчуження земельних ділянок, інших об’єктів нерухомого майна.
При цьому таке рішення уряду є підставою для прийняття Закарпатською ОДА рішення про підготовку матеріалів для примусового відчуження.
У разі якщо протягом 45 днів з дня набрання чинності рішенням Закарпатської ОДА від власника земельної ділянки, іншого об'єкта нерухомого майна не надійшла заява про надання згоди на продаж такого майна, то приймається рішення про примусове його відчуження, а також відповідне звернення до суду.
Також Рада встановила заборону на оскарження до суду рішень Закарпатської ОДА про примусове відчуження земельної ділянки, іншого об'єкта нерухомого майна.
В той же час Головне юридичне управління Верховної Ради зазначає, що встановлення заборони на оскарження до суду рішень Закарпатської ОДА не забезпечує захисту прав власника майна, яке примусово відчужується, і може призвести до їх порушення і неможливості для власника захистити свої законні інтереси.
"Відшкодування ж, як це пропонується законопроєктом, за рахунок, зокрема, коштів державного бюджету розмірів вартості земельних ділянок, іншого нерухомого майна приватної власності, що відчужуються, а також збитків, завданих таким відчуженням, без визначення джерел покриття майбутніх бюджетних видатків не узгоджується з нормами частини третьої статті 95 Конституції України щодо прагнення держави до збалансованості бюджету України. Такий законодавчий підхід створює умови для існування корупційних ризиків, зокрема допускає можливість вчинення корупційного правопорушення під час ухвалення рішень посадовими особами Закарпатської ОДА про примусове відчуження земельної ділянки, іншого об'єкта нерухомого майна", - зазначається в зауваженнях Головного юридичного управління Ради.
Як раніше повідомляло Закарпаття онлайн, ВР делегувала Закарпатській ОВА безпрецедентні повноваження щодо конфіскації землі та нерухомості на Ужгородщині в умовах воєнного стану.