За даними опитування, 22% респондентів вважають, що найбільший інтерес для туристів у їхньому регіоні становлять історичні пам'ятки. 21% опитаних вважають, що такий інтерес можуть становити природа, ландшафти. 15% вказують на чистоту водоймищ, повітря і лісу, а близько 11% — на лікувальні води, грязі, солі, стільки ж респондентів визначили сільськогосподарську продукцію.
Це головні особливості регіонів України, які, на думку їхніх жителів, можуть бути цікавими для туристів. Також було згадано релігійні цінності, народну творчість, національну кухня і археологічні пам'ятки.
Проте понад чверть респондентів — 25,3% — категорично заперечували наявність у своєму регіоні чого-небудь, що може бути цікавим для туристів. Ще 8,1% було важко відповісти на дане запитання. Аналітики інституту роблять висновок, що понад 33% українців не бачать навколо себе нічого привабливого.
Відповідно до досліджень, пишатися природою свого регіону схильні насамперед жителі Буковини, Закарпаття і Криму, до певної міри — жителі північного сходу (Полісся), Поділля, центру України. Релігійними цінностями — галичани і жителі центру, археологічними цінностями — Волинь, історичними — кияни, жителі Закарпаття і центру.
Чисті води готові показати туристам жителі Закарпаття, Поділля і Криму, найбільше лікувальних вод, солей і грязей — на Поділлі, Закарпатті, Волині та в Одеській області.
Частіше за інших констатують відсутність на своїй території чогось цікавого жителі Харківської області, південного сходу, Донбасу, а також півночі та центру.
«Цікаво, що песимісти не відрізняються від решти респондентів ані за віком, ані за матеріальним станом, освітою чи родом занять», — зазначають в Інституті Горшеніна.
Водночас лише 3,1% респондентів вважають гарною якість доріг у своїй місцевості, 18,7% — задовільною, 76,5% — поганою чи незадовільною.
Соціологічне опитування «територіально-адміністративного устрою України» проводилося Інстітутом Горшеніна у рамках річної програми соціологічних досліджень 2008 року «Проект країни» з 15-го по 30 квітня 2008 року у 129 населених пунктах України. Всього, згідно з маршрутною добіркою, з урахуванням основних соціально-демографічних характеристик населення України, було опитано 2 006 респондентів, які представляють доросле населення України старше 18 років. Квотами у добірці були: вік, стать, освіта і тип населеного пункту, в якому живе респондент. Загальна кількість пунктів опитування — 129 (63 міста і 66 сіл). Похибка репрезентативності дослідження не перевищує +/- 2,2%.