Про це свідчать результати дослідження незалежного аналітичного центру Political Capital.
Як зазначається, витрати на політичну рекламу в угорщині дуже асиметричні.
"У той час як проурядовий табір витратив 4,3 млн євро на рекламу в Meta та Google, усі 14 опозиційних партій та пов'язані з ними ЗМІ витратили менше п'ятої частини цієї суми – 839 000 євро", – йдеться у дослідженні.
Лише партія "Фідес" та її політики витратили 2,0 млн євро, що в 2,6 рази більше, ніж усі 14 опозиційних партій разом узяті, які витратили 764 558 євро.
Рівень витрат на політичну рекламу в Інтернеті в угорщині є видатним навіть за європейськими стандартами.
"Цього року "Фідес" був найбільшим рекламодавцем в Google в ЄС, оплативши шість з 10 найбільш розкручених відеороликів", – йдеться у дослідженні.
Автори дослідження стверджують, що "Фідес" та її довірені особи є основними постачальниками ворожих дезінформаційних наративів в угорщині, відповідальними за 98,6% від загальної суми в 2,0 млн євро, витрачених на просування таких наративів.
Найбільш просувний ворожий наратив за весь період з 4 лютого по 1 червня був спрямований проти новоспеченого опозиціонера Петера Мадяра, на якого припадає 46% загальних витрат на просування таких наративів.
Другий найбільш просувний ворожий наратив, на який припадає 34% загальних витрат, стосується війни в Україні, в якому стверджується, що "європейські провоєнні політики та їхні угорські прислужники хочуть розв'язати Третю світову війну". Важливість цього наративу поступово зростала з наближенням виборів, і в останні тижні він обігнав і частково поглинув усі інші наративи.
Третій найбільш просувний ворожий наратив, на який припадає 9% загальних витрат, – про антиурядові сили, які нібито служать іноземним інтересам.
Прем’єр-міністр угорщини віктор орбан цього тижня заявив, що його країна повинна триматися подалі від війни, в яку, за його словами, українці будуть втягувати ЄС і навіть увесь світ.
Читайте також Як Орбан побудував імперію пропаганди для закордонних угорців, включно з Закарпаттям.