Про це повідомила пресслужба влади обласного центру Закарпаття.
Як йдеться у повідомленні, План сталої міської мобільності – це стратегічний документ (на 5-10 років), який мав би допомогти Ужгороду стати більш зручним та безпечним для людей. Програмний документ розробляється за фінансової підтримки Європейського Союзу у проєкті «SUMCITYNET: міста за покращення доступності і кліматично-сталу міську мобільність» у межах Програми транскордонного співробітництва ЄІС Польща-Білорусь-Україна 2014-2020, щоправда, після повномасштабного вторгнення росії в Україну – вже без білоруських партнерів.
Тндер на розробку Плану для Ужгорода виграла на платформі Prozoro команда ТОВ «Урбан Консалтинг» з Івано-Франківська.
Представниця партнера проєкту – ГО ФОРЗА, менеджерка SUMCITYNET Леся Лойко зазначила, що дату вступної публічної зустрічі обрали невипадково: сьогодні відзначається Всесвітній день без автомобілів. У своїй презентації дала відповіді на запитання, що таке План сталої міської мобільності, навіщо він Ужгороду. У процесі розробки планується 10 тематичних робочих зустрічей із різними цільовими групами – водіями, таксистами, велосипедистами, мамами з дитячими візочками тощо, аби врахувати потреби всіх учасників руху містом.
Міжнародний проєкт розрахований на 30 місяців, загальний бюджет – понад 518 тисяч євро, партнери: Агентство сприяння сталому розвитку Карпатського регіону «ФОРЗА», Ужгородська міська рада та Жешувська агенція регіонального розвитку (Підкарпатське воєводство, Польща). Частка Ужгородської міської ради – 128 тис. 745,10 євро для інфраструктурних та стратегічних заходів, із них 90% – грантові кошти, 10% – співфінансування із бюджету міської ради.
Заплановано, крім розробки Плану сталої міської мобільності Ужгорода, встановити 27 камер відеоспостереження, 5 парклетів, 7 інформаційних стендів, 4 криті велостоянки, облаштування 5 піднесених пішохідних переходів, 20 понижень тротуарів біля пішохідних переходів, реконструкцію 5 переходів із використанням тактильного покриття.
Уже зроблено: 2 велостоянки – біля міської ради з боку вулиці Небесної Сотні та в Новому районі, ще одну доробляють біля драмтеатру та одну встановлять біля центрального ринку. Зроблено вже і деякі пониження тротуарів до пішохідних переходів. Організували також конкурс ідей, ескізів парклетів – їх планують зробити на площі Корятовича, вулицях Швабській та Августина Волошина і ще 2 на вулиці Капітульній. Піднесені переходи заплановано на вулиці Минайській біля перехрестя з вулицею Павла Пестеля та біля супермаркету «Сільпо»; на проспекті Свободи біля автобусної зупинки «Автовокзал»; на вул. Юрія Гагаріна біля зупинки «Електродвигун» – супермаркету «Silverland» та на вул. Миколи Бобяка поблизу шиномонтажу.
Директор ТОВ «Урбан Консалтинг» Андрій Коман та його колега Тарас Сенів представили свою компанію, її напрацювання для інших міст України, а також технічні кроки з підготовки Плану сталої міської мобільності для Ужгорода. Зокрема, заплановано аналіз проблем та можливостей Ужгорода із залученням громадськості, розгорнутий аналіз існуючого стану, зовнішніх факторів впливу, створення основних орієнтирів для оцінки ефективності заходів, вивчення тенденцій можливого розвитку мобільності, оцінка втілених попередніх заходів та вивчення ефективних практик в інших містах, альтернативні сценарії для обговорення складних стратегій розвитку тощо.
Заступниця директора департаменту міської інфраструктури Ужгородської міської ради-начальниця управління житлово-комунального господарства Олександра Турянчик розповіла про ремонти вулиць, площ, скверів, громадських просторів із урахуванням сучасних вимог до міської мобільності, які робили і які плануються, нестачу коштів та обмеження під час воєнного стану.
Усі присутні на зустрічі активно долучилися до SWOT-аналізу – визначення сильних та слабких сторін мобільності Ужгорода, а також можливостей і загроз, які необхідно врахувати, розробляючи План сталої міської мобільності.
вел 2022-09-22 / 22:47:07
До гузиці ці чергові мертвороджені прожекти, під які тупо зкомуніздять гроші. Почніть банально з розмітки вже існуючої велодоріжки на Петефі, по якій масово як барани топчуться пішоходи