Відповідно до цього рішення надано згоду на безоплатну передачу із державної власності у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст Закарпатської області шляхом безоплатного відчуження Боржавської вузькоколійної залізниці («Анця Кушницька»), що знаходиться на території Берегівського (Виноградівського) і Хустського (Іршавського) районів із дотриманням наступних умов: забороною відчуження отриманого майна у приватну власність та використання об’єктів комплексу за цільовим призначенням.
Комунальна установа «Управління спільною власністю територіальних громад» Закарпатської обласної ради здійснюватиме необхідні організаційно-правові заходи стосовно передачі зазначеного майнового комплексу у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст області в особі Закарпатської обласної ради.
Експлуатація Боржавської залізниці коштує 7 млн. грн на рік. З них 3 млн – це місцевий податок за землю. Тобто реальна експлуатація становить 4 мільйони. Для порівняння: відновлення 20 км вузькоколійної колії з Чопа до Ужгорода ще до війни становило півмільярда. Наразі це шанс для нас створити серйозний продукт і експлуатувати його. Разом з обласною радою і всіма ОТГ 4 млн грн.
"А далі треба активно працювати, щоб вузьколійка стала інструментом для створення туристичної атракції, робочих місць, розвитку сфери послуг та доходів місцевих громад. Також вона може займатися вантажними перевезеннями. Наприклад, транспортувати вугілля з Ільниці для подальшого перевантаження на станціях Берегово і Виноградово. Цей вид палива може стати стратегічним продуктом найближчої зими, і буде цікавим українському і європейському ринкам", - зауважив голова облради Володимир Чубірко.
Також депутати підтримали безоплатну передачу з державної власності у спільну власність територіальних громад сіл і селищ дитячої залізниці у місті Ужгороді, повідомляє пресслужба Закарпатської обласної ради.
Помріймо 2022-07-29 / 20:14:52
А далі треба активно працювати!" І тоді вузькоколійка стане активним інструментом.
Вуву 2022-07-29 / 01:55:43
Рішення правильне .
Тепер потрібно щоб на конкурсній основі обрали фахового керівника (а не по блату) , цього проекту і залучили для відновлення як гроші від місцевих громад так і певні грантові кошти на відновлення .
Більше того можна розробити поетапний план прокладки цієї вузькоколійки до Міжгіря , що може скоротити витрати на перевезення вантажів , бо автодорога йде навкруг через/повх Хуст. А так виходить на пряму Міжгіря , Іршава , Берегово .
А то я! 2022-07-28 / 21:52:05
А автор нічого не попутав?Вузкоколійка з Чопа до Ужгорода? А причому тоді " Анця Кушницька"?