Ще не стерлася з пам'яті резонансна пригода кількарічної давності, коли на залізничному переїзді потяг розчавив "Мерседес" одного з мукачівських "крутяків". Аналогічна трагедія сталася торік у селі Холмок на Ужгородщині, де від зіткнення автомобіля з поїздом загинуло двоє осіб, іравмувалися на переїздах торік люди і в Берегівському, Великоберезнянському районах.
Аби зарадити цій біді, з 16 квітня до 30 травня на території України триватиме міліцейська спецоперація під умовною назвою "Залізничний переїзд", мета якої - профілактика травматизму під час перетину залізничного полотна.
- Дане питання вимагає постійного контролю, адже йдеться про життя і здоров'я багатьох людей, - каже начальник відділу організації дорожнього руху УДАІ УМВС у Закарпатській області майор міліції Олександр Ковальчук. - 3 метою організації безпеки дорожнього руху на залізничних переїздах ці об'єкти та підходи до них обстежуються нашими фахівцями, перевіряється встановлення відповідних знаків, нанесення розмітки, утримання шлагбаумів, звукової та світлової сигналізації тощо. З початку операції було перевірено 331 залізничний переїзд на території Закарпатської області, де виявлено ряд порушень. Характерним прикладом незадовільного утримання є облаштування залізничного переїзду на вул. Ужанській в Ужгороді. Там упродовж багатьох років не поновлювали дорожні знаки, розмітку та підходи доріг.
За наслідками перевірки видано понад 70 приписів відповідним посадовим особам дорожньо-комунальних та залізничних організацій на усунення недоліків в утриманні залізничних переїздів і підходів до них. За порушення правил і норм стандартів близько півсотні посадових осіб притягнуто до адміністративної відповідальності. Так само покарано й понад 700 водіїв за порушення правил перетину залізничних переїздів. На винних складено адмінпротоколи. На жаль, штрафи тут мізерні: 17 гривень - за порушення правил проїзду через заборонний знак та від 17 до 34 - на світлофор.
Тому багато водіїв просто ігнорують вимоги Правил дорожнього руху. На території області торік було запроваджено нововведення - перекриття шлагбаумами всієї проїжджої частини дороги, що не дозволяло би водіям їхати на заборонний сигнал світлофора. Один із прикладів цього - центральний залізничний переїзд на вул. Гагаріна в Ужгороді.
Хочу звернутись до водіїв транспортних засобів із проханням бути особливо уважними під час перетину залізничних переїздів. Із потягом не жартують! Окрім тяжких наслідків для самих потерпілих (смерть та каліцтво під колесами потяга), такі автопригоди характерні ще й тим, що зривається графік залізничного транспорту, а при пошкодженні самої колії може бути призупинено рух на цій ділянці залізниці, що призводить до значних матеріальних збитків.
Саме тому цьому питанню й надалі приділятиметься значна увага. Ми зобов'язуватимемо водіїв бути більш дисциплінованими та ввічливими під час перетину залізничних переїздів.
До слова, сусіди-угорці з травня запровадили найбільш жорсткі покарання за проїзд на закритий залізничний переїзд — 10000 гривень нашими грошима.