Розвиток бізнесу, можливості для його масштабування хвилюють підприємців у 2022 році. Якщо ви плануєте стабільно збільшувати продажі, проте потребуєте професійних порад у цьому напрямку, запрошуємо до нашого огляду. Виходи на міжнародні ринки — це завжди непросто та тривожно, але все у ваших руках. Використовуйте поради від онлайн-інтенсиву ProЕкспорт: як продавати глобально в рамках проєкту «Школа бізнесу Нова пошта».
Як можна продавати за кордоном
Є 4 способи виходу на міжнародні ринки:
-
Direct sale. Для цього передбачте можливість приймати оплату від нерезидентів через сайт або знайдіть логістичного партнера, який буде доставляти ваш товар. Модель — досить проста та надійна, підходить для новачків.
-
Direct delivery. Згідно з цієї моделі можна продавати товар нерезидентам через міжнародні маркетплейси. Клієнт розміщує дані про продукцію на аукціонах чи маркетплейсах. Саме з цього моменту ваш товар будуть бачити покупці з різних країн.
-
Fulfillment model. У цьому разі продавати можна буде товари, що знаходяться на складах в іншій країні. Якщо в перших двох моделях можна розміщувати асортимент в Україні, то тут такої можливості немає.
-
Distribution model. Найпоширеніша модель для реалізації ЗВД. Найчастіше у ній використовуються продажі В2В. Аби почати працювати, потрібно укласти договір з європейським партнером.
Логістичні питання
-
Вам потрібно буде порахувати вартість логістики для невеликих та масштабних товарних партій. Поки у вас відсутні значні обсяги, відправка вийде недешевою. Але тут треба розуміти, що старт — непростий час для усіх. У майбутньому, якщо все буде добре, справи підуть вгору, ви зможете підписувати вигідні договори та пропонувати клієнтам зручний формат надання послуг, у тому числі у фінансовому відношенні.
-
Поки що експрес-відправлення невеликими партіями допоможуть зрозуміти, чи є обрана товарна група популярною серед покупців у інших країнах. Потім оперативно доопрацьовуйте продукт чи змінюйте ринок. Якщо буде попит, зможете організовувати постачання значних партій. Це зменшить витрати на логістику у перерахунку на одну товарну позицію.
-
Зверніть увагу на вибір логістичної організації. Вона має бути зацікавленою в кожному клієнті, надавати первинні консультації високого рівня, пропонувати надійні послуги та дотримуватись строків. Плюсом буде широкий вибір послуг.
Поради щодо продажів
-
Починати зручніше за все з продажів на власній платформі. У вас вже є сайт, за допомогою який ви реалізуєте продукцію? У такому випадку надавайте можливість для замовлень та сплат нерезидентам. Спосіб для виходу на міжнародні ринки є доволі простим та максимально зручним.
-
Якщо у вас власне виробництво, вивчайте сусідні країни. Вибір регіону для експорту залежатиме від пропозиції та попиту цільового ринку, на який ви бажаєте виходити. Детально все вивчіть, уточніть вартість товару, впевніться, що вона є конкурентоспроможною, а продукція буде мати попит. Щоб визначитися з країною, проведіть комплексний аналіз.
-
Дивіться на вартість товарів вашої групи: можливо, вона помітно вища за цінники в Україні. Це нормально, та просто добра нагода заробити.
Інші поради щодо розвитку
-
Завжди аналізуйте ринок та конкурентів — це дасть уяву про те, що зараз коїться в обраному сегменті, чи потрібно вам коригувати план дій. Спілкуйтесь з колегами на професійних форумах, відвідуйте виставки, слідкуйте за новинами.
-
Вкладайте кошти в розвиток, оновлення свого бізнесу. З часом товари морально застарівають, вже не задовольняють потреби клієнтів. Причина цього проста: на ринок виходять стартапи, успішніші за ваші ідеї, з'являються інноваційні нові продукти. Тому підприємцеві важливо відстежити момент, коли продукцію, засоби виробництва та модель ведення бізнесу потрібно буде змінити на більш ефективні.
-
Контролюйте ціноутворення. Вартість продуктів є найважливішим фактором залучення клієнтів та здобуття ринкових переваг. Стратегія має працювати на ваш прибуток та ефективно балансувати між рівнем задоволення клієнтів та пропозиціями конкурентів.
-
Аналізуйте цикли. Циклічність характерна для різних галузей виробництва. Для підвищення ефективності слідкуйте за своїм бізнесом.
03 лютого 2022р.
Теги: бізнес, продажі