Національний банк України прийняв рішення, що небанківські фінустанови, які видають позики на споживчі потреби, повинні зробити свої кредитні договори більш зрозумілими для клієнтів та інформативними. Додаткові вимоги до надавачів послуг з кредитування, затверджені Постановою правління НБУ 03.11.2021, стали чинними з 5 листопада.
Додаткові вимоги до оформлення кредитних документів прийняті з метою більш детального інформування споживачів фінансових послуг про умови отримання позики, права та обов'язки учасників процесу, наслідки порушення окремих норм договору.
Небанківські фінансові установи України, які надають споживчі, фінансові кредити відповідно до українського законодавства, мають три місяці часу (так званий перехідний період), щоб удосконалити свою кредитну документацію згідно з вимогами Положення.
Як зазначено в розділі “Загальні положення”, прийнятий документ визначає додаткові, не врегульовані Законами України про кредитування і фінансові послуги та Цивільним кодексом, вимоги, які стосуються індивідуальної частини договору приєднання про надання фінпослуг.
Додаткові вимоги, сформульовані Нацбанком, стосуються таких моментів:
Аналізуючи норми, прописані у Положенні, спеціалісти фінансово-аналітичного сервісу FoxyCredit зазначають, що додаткові вимоги до оформлення договорів, оформлених у паперовому та електронному вигляді, спрямовані насамперед на захист прав споживачів.
Йдеться про те, що у вимогах чітко зазначено, що в договорі має міститися інформація про:
Договори також не можуть містити положень, які обмежують права споживача, передбачають можливість односторонньої зміни умов договору чи продовження строку кредитування.