Про це сьогодні на зустрічі в Ужгородській міськраді розповів Євген Лукша – представник проєкту ГО «Фабрика інвестиційних проєктів», яка реалізує транскордонний проєкт «Green Wheels: екотранспорт майбутнього – сьогодні!».
Проєктом передбачено створити належні умови для транскордонної мобільності людей та товарів. У 30 містах – по 10 в Україні, Угорщині та Словаччині, за 50-100 кілометрів від кордонів, планується розвивати інфраструктуру для електромобілів, мережу зарядних станцій.
За словами Євгена Лукші, на будівництво хабу біля Ужгорода вже підписано контракт. Планується 8 місць із функцією швидкого заряджання від сонячних панелей, 400 кв м приміщення зі зручностями для подорожуючих: кафе, кімнатами відпочинку, ігровою для дітей тощо. Цей хаб також буде консультаційним центром впровадження сучасних технологій і центром управління транскордонною мережею зарядних станцій у трьох країнах, де реалізовується проєкт, щоб вони працювали скоординовано, за єдиними принципами, щоб, до прикладу, за однією карткою можна було обслуговуватися в кожній із країн. Представник «Фабрики інвестиційних проєктів» розповів також, що вартість зарядних станцій суттєво знизилася і, до прикладу, якщо в Словаччині попередньо передбачалося закупити 7, то вже йдеться про 14.
Створена робоча група, яка буде напрацьовувати пропозиції щодо покрокового розвитку інфраструктури міста для електромобілів, зокрема, роботу над концепцією, яка б впорядкувала майбутнє розміщення мереж і зарядних станцій.
Фахівці з планування транспортної мобільності – зі Львова Дем’ян Данилюк та з Івано-Франківська представник компанії «Оресунд» Віктор Загреба попросили поділитися напрацюваннями щодо розвитку транспортної моделі Ужгорода, зокрема з урахуванням електротранспорту, для формування аналітики, поширення досвіду на інші громади, які будуть залучені до проєкту «Green Wheels».
Ішлося про поєднання зі Стратегією розвитку міста, генеральним планом, який розробляється, намірами в майбутньому розміщувати майданчики для паркування, закрити від транспорту центральну частину міста, розвивати мережу велодоріжок, заохочувати використання велоелектротранспорту, зробити місто зручним для електросамокатів, пішоходів і маломобільного населення, адже всі люди в певний час свого життя можуть належати до цієї категорії, врахування інтересів бізнесу з постачання товарів тощо.