Організатори подібних раллі запевняють, що природі вони не шкодять (може їхні автомобілі ще й на воді їздять, виділяючи тільки пару). Плата за участь у таких заїздах взагалі символічна: від 100 до 250 грн. Кількість учасників і вік не обмежені.
Якось дуже вже все кустарно виглядає. Тепер розберімо дану проблему з правової точки зору.
Про шкоду природі від таких ралі можна прочитати тут http://h.ua/story/81671/#365280.
Для з’ясування законності подібних дій громадські організації та громадяни звернулися за розясненнями до Міністрества охорони навколишнього природного середовища, Обласних державних адміністрацій, Державних управлінь охорони навколишнього природного середовища при областях та районних державних адмністрацій на території яких планується провдення “спортивного” змагання.
Ось, що вдалося з’ясувати. Жодна адміністрація не погоджуванла проведення подібних заходів. Державна служба заповідної справи видала окремий наказ щодо посилення контролю та запобігання «джипігу» на території об’єктів природно-заповідного фонду.
Державне управління охорони навколишнього природного середовища Закарпатської області, на території якої має проходити перший етап, повідомило, що погодження воно не надавало. А в разі надходження звернення від організаторів, воно його не погодить. Те саме управління у Івано-Франківській області разом з Обласною державною адміністрацією розробляють проект розпорядження облднржадміністрації щодо заборону "джипінгу" у гірських районів Івано-Франківської області. Жодних погоджень з державними установами цієї області на проведення ралі не було.
Уважно прочитаємо відповідь Державної екологічної інспекції закарпатської області: «Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища Закарпатської області та Закарпатським обласним управлінням лісового та мисливського господарства на проведення вищевказаних заходів дозволи не надавалися».
Виходячи з листа Міністерства охорони навколишнього природного середовища, яке вимагає обов’язкового погодження проведення автомобільних змагань, з територіальними органами мінприроди на місцях, ралі на позашляховиках в Карпатах є незаконними.
Закарпатське обласне управління лісового та мисливського господарсьва вирішило теж не пасти задніх. Цитую: «…з боку організаторів «джипінгів»…руйнування лісових шляхів та мостів, забруднення потоків, знищення трав’яного покриву на полонинах і виникнення внаслідок цього ерозійних процесів. Виходячи із наведеного зобов’язую прийняти всі міри до недопущення в лісові масиви… джипів, квадрациклів, мотоциклів без спеціального погодження з боку органів місцевої влади, управління лісового та мисливського господарства та природоохоронних органів». Також було повідомлено, що жодних матеріалів на погодження не надавалось.
Позиція Карпатського національного парку однозначна: «..згідно Переліку послуг, які можуть надаватися на природно-заповідних територіях, не передбачено використання транспортних засобів, а саме проїзд квадрациклів, мотоциклів, джипів. Тому Карпатський національний природний парк не дає дозволів на проїзд подібного виду транспорту…».
Цікаво, що другий етап серед джиперів планується на території Карпатського національного парку у с. Яблуниця.
Організатори явно не люблять Карпати і не поважають українське законодавство, не дивлячись на всі заяви-виправдовування.
З фотокопіями документів Ви можете ознайомитися тут:
URL: http://maidan.org.ua/static/narnewslviv/1206951997.html
Кусi 2008-03-31 / 23:27:00
У 2007 роцi не покарали недоумкiв що невiчили схил Говерли на "Нива-Шевроле" так що бачать i iншi безкарнiсть таких дiй. "Iм можна, а менi чому нi ? " Прокуратура чому не реагуе ?