Для кого відновлювали роботу аеропорту "Ужгород"

Кілька днів поспіль Закарпаття лихоманить: авіарейси «Ужгород-Київ», які тільки нещодавно запустили, знову під загрозою закриття.

Для кого відновлювали роботу аеропорту "Ужгород"

На щоп’ятничний і поки що єдиний рейс квитки наразі не продають. У компанії «Мотор-Січ», яка обслуговує рейс, нібито заявили про припинення польотів через їхню збитковість. В Ужгородському аеропорту переконують, що рейс не скасовують, а продаж квитків призупинили тимчасово, до узгодження домовленостей про запровадження щоденних польотів. Ба більше: міністр інфраструктури Омелян на своїй сторінці в мережі Фейсбук вкрай гостро відреагував на інформацію про припинення рейсів і заявив: «закарпатська зрада» скасовується.

Та що відбувається насправді? І які перспективи в того горезвісного рейсу та летовища?  Власне, ситуація з Ужгородським аеропортом - довготривала, багато й часто обговорювана і… безперспективна тема. З одного боку, з огляду на Донбас і постійні звинувачення Закарпаття в нібито сепаратистських настроях (руки би повідривала тому, хто таке пише), питання оперативного й постійного зв’язку найзахіднішого регіону з центром – мегаактуальне! З іншого боку, про яку постійність може йти мова, якщо рейс «Ужгород-Київ» здійснюється лише раз на тиждень – у п’ятницю. І летить так «зручно», що словами не описати: о 10 ранку вилітає з Києва і о 13.00 тільки (!) прибуває до Ужгорода. Пасажирам пропонують трішки «посидіти» у Львові. Та і це ще квіточки. Адже назад, до столиці, літак вилітає у той же день о 14.00 і прибуває… о 19.10!П’ять годин пересадки у Львові! Ви уявили це? Чи краще порівняємо: з Києва до Анталії (Туреччина) через море і територію двох держав літак летить за 2 год 20 хв, до Шарм-ель-Шейха (Єгипет, Синайський півострів) – 4 години, а на відстань в нещасних 900 км – п’ять годин!? І після цього звучать нарікання, що всього 5-7 людей літає з Ужгорода до Києва? Та хто у своєму розумі заплатить 4 тисячі гривень за такий квиток і такий «зручний» переліт? Кому взагалі такий «швидкий» і такий «регулярний» рейс потрібен? Яким бізнесменам? Яким туристам, пацієнтам, людям, що вирішують якісь нагальні справи? 

До 2016 року, в період, коли рейс виконувався більш-менш регулярно, його завантаженість сягала 70-80 %. Літак щодня (крім вихідних) вилітав з Ужгорода о 7 ранку і сідав у Києві о 8.40, повертався о 19.00 і приземлявся на Закарпатті о 21.10. Тобто, купа підприємців могли вирушити зранку до столиці, вирішити всі питання і повернутися додому. Туристи спокійно планували перельоти в курортну зону, пацієнти літали на консультації і т.д. Зрештою, багато хто вважав, що краще трохи більшу суму сплатити за переліт, ніж труситися у потязі до Києва 16 годин…    З огляду на все це, очевидно: відновлення аеропорту «Ужгород» питання ніби й потрібне, але не так, як це було зроблено цієї весни. Складається враження, що авіарейс відновили виключно під приліт Порошенка до Ужгорода напередодні президентських виборів. Тож літак політав до виборів, а потім ще трохи (аби не дуже очевидно до політики прив’язаний) і став непотрібним та збитковим. Хоча у Закарпатті одразу всі заявляли: рейс із пересадкою у Львові – апріорі програшний варіант! І як би всі причетні до його організації не наполягали на протилежній думці, як би не малювали аеропорту світле майбутнє – перспектив із таким підходом у нього немає! Ви тільки вслухайтеся: немає перспектив у летовища, яке розташоване за 2 км від українсько-словацького та за 20 км від українсько-угорського кордону!

Перспективи були б, якщо…

…якщо б нормально функціонував сам аеропорт і міг приймати рейси. Але він постійно чогось потребує – то ремонту смуги, то заміни світлосигнального обладнання, то сертифікації, то ще чогось. А грошей катма! Чому? Бо «Міжнародний  аеропорт Ужгород» – обласне комунальне підприємство, відповідно, повністю на утриманні області. А які можливості у найменшої в державі й дотаційної області? Мізерні. Держава ж допомагати не спішить. Навіть попри те, що в Україні діє Державна цільова програма розвитку аеропортів на період до 2023 року з фінансуванням у обсязі понад 5 млрд гривень. «Ужгороду» в рамках цієї програми якось навіть майже перепало зо 2 млн. Принаймні, їх було передбачено. Правда, лише на папері… Перспективи були б, якби… …якби вдалося втілити бодай один із проектів з наповнення аеропорту рейсами та коштами. Адже тільки за останні два роки аеропортом цікавилися словаки (хотіли взяти його у концесію), угорці, компанії МАУ, Wizzair, Турецькі авіалінії. Перспективи були б, якщо… …якщо вдалося б пiдписати угоду і визначити умови використання частини повiтряного простору Словаччини для обслуговування повiтряного руху українським провайдером «Украерорух» в мiжнародному аеропорту «Ужгород», про що повідомив прем'єр Гройсман і що має відбутися, попередньо, наприкінці травня. Перспективи були б, якби… …якби вдалося зберегти бодай існуючий рейс, зробити його щоденним та змінити графік польотів. Очевидно, таких «якщо» та «якби» може бути чимало. І так само очевидно, що тепер нова влада має запастися терпінням і проявити політичну волю, щоб розв’язати питання роботи аеропорту «Ужгород». Тим самим, проявити зацікавленість до проблем усіх регіонів та заявити про чітке, продумане й державницьке бачення розвитку всієї країни. Принаймні в малоземельному, сільському, гірському Закарпатті, де плекають чималі надії на туризм, тільки на це й сподіваються… 

Наталія Петерварі, УНІАН

08 травня 2019р.

Теги: аеропорт

Коментарі

Читатель 2019-06-11 / 21:05:03
Существенная некомпетентность автора меня просто удивляет. Например, в отношении времени полёта - рейсы бывают региональные и международные. И типы самолётов разные! У одних скорость в пределах 500 км. в час (но бывает и больше), а у других всегда в пределах 900. Было, что запускали Боинг по маршруту, который летел всего час, но вместимость Боинга была такова, что тем более не набиралось пассажиров.

Второе. Финансовое положение аэропорта тут не при чём. Вопрос в пассажиропотоке. А пока он остается низким!

Byby 2019-05-08 / 17:57:57
Наталя написала гостро і правдиво про стан речей ... Так як є.
Маскаль ще в 2017 році був надерибанив на реконструкцію аеропорту 16 млн. Гр з держ бюджету.
Що було КОНКРЕТНО ЗРОБЛЕНО ... Так це помальовано в середині і ... УВАГА ...
Замінено огорожу тбт. Парканну сітку.
Питання ?
Куди поділась "стара" сітка ?
Яка (якщо йій почистилиб і запустили спец розчином щоб не ржавіла) могла стояти ще стільки часу ... Як стояла до поки йійі не зняли.
Так як патроном був барига вальцман ... Ніякойі фінансовойі "НАЛЕЖНИМ ЧИНОМ" перевірки не було .
Або якщо і проводилась ... То "свойіми людьми" які були в долі.
Крім того З БЮДЖЕТА ОБЛАСТІ І МІСТА ЩЕ ДО ТИХ ГРОШЕЙ ТЕЖ БУЛИ ВИДІЛЕНІ (здається) 6 чи 7 млн. Гр.
ЯКІ ЗНИКЛИ БЕЗРЕЗУЛЬТАТНО.
В 2018 Р. По прийзді омеляна були знову виділені з бюджету кошти в сумі приблизно 150.тис$ на сигнальні вогні.
СКЛАЛОСЬ ВРАЖЕННЯ ЩО ТІ СИГНАЛЬНІ ЛЯМПИ по тих диких цінах ЗАКУПЛЯЛИСЯ В "NASA USA" aбо в " LOKHID MARTIN"
Скільки по справжньому було вкрадено державних грошей на реконструкційі АЕРОПОРТУ знає маскаль який ... "у відпустці" ... а фактично в бігах.
Куди поділись стара "списанасітка" зогорожі ... А це не один десяток метрів .?
Теж питання ?
Може компетентні органи запрацюють так як треба.
Чи все це прогниле чиновницьке обласне дно ...ТРЕБА МІНЯТИ ДОКОРІННО ПІД САМИЙ ФУНДАМЕНТ. ???
Прийшов час задавати питання команді нового президента.

Joni hentes 2019-05-08 / 11:22:21


Шановное *****братство порохомаскальске іго ніфіга не робить і ще і гавкать дороги в Закарпатті повне гавно поїзди ще з 45років не говорячи за стан жд дороги то шановне *****ство треба так по скромному на довічно з конфіскацією їхнього майна


НОВИНИ: Соціо

17:30
/ 1
На Ужі в Ужгороді оселилася черепаха
17:11
Закарпаттю на вечір середи обіцяють дощі, шквалистий вітер і град
17:08
/ 1
Лікарів Закарпаття на семінарі в Ужгороді навчали супроводу паліативних хворих
16:52
До архіву в Київ із Закарпаття передали 249 старовинних листівок, конфіскованих на кордоні у словака
16:38
Через невідповідність у документах українець, що віз товар до Львова, залишив на митниці на Закарпатті електроніку на 150 тис грн
15:32
/ 1
За пів року населення Закарпаття скоротилося на 2247 осіб
14:28
/ 6
В Ужгороді проведуть публічні консультації на тему, якою має бути "Кірпічка"
14:05
В Ужгороді навчали готувати та організовувати проведення публічних консультацій у громаді
11:49
Словаччина ділитиметься з Ужгородом досвідом реалізації громадського бюджету у школах
11:43
День Незалежності України в Рахові відзначать велопарадом у вишиванках
09:23
У лісах Закарпаття встановлено понад 200 відеопасток
01:14
/ 2
Байкери та боксери привезли допомогу в обласну дитячу лікарню в Мукачеві
00:52
/ 1
На Мукачівщині близько 300 дітей не зможуть піти вчитися, бо не мають щеплень
23:54
/ 1
Інформація про домовленості з приводу вивезення сміття з Виноградівщини на мукачівський полігон не відповідає дійсності
23:40
/ 3
У Братиславі на 103-у році помер корифей словацької та чеської україністики Микола Неврлий
18:02
Ще 13 ужгородських дітей-сиріт зможуть отримати власне житло
17:44
/ 1
У Хусті в День Незалежності змагатимуться стронгмени
17:29
У Мукачеві триває реконструкція та будівництво військового містечка
16:56
/ 1
Завдяки досягнутим домовленостям з Виноградівщини знову вивозитимуть сміття
16:47
/ 2
На Рахівщині діє унікальний музей з історії лісів
16:02
Рятувальники Закарпаття переймають досвід роботи польських колег щодо ліквідації наслідків ДТП
14:41
/ 9
"Кірпічка" остаточно повертається у власність громади Ужгорода
14:37
На Закарпатті від сплати за ліцензії на алкоголь і тютюн до скарбниці надійшло понад 16 млн грн
13:36
/ 2
На Закарпатті посилили контроль за переміщенням свиней і свинопродукції
13:33
/ 2
Ужгород відзначатиме свій 1126-й День народження 13-15 вересня
» Всі новини