20 лютого в обласній державній адміністрації відбулася нарада під головуванням голови облдержадміністрації, на якій розглянуто питання роботи зі зверненнями громадян у райдержадміністраціях та структурних підрозділах ОДА за 2007 рік та заходи щодо їхнього усунення.
До наради роботу кожної райдержадміністрації та структурного підрозділу облдержадміністрації було піддано скрупульозному аналізу. В цілому вона проводиться планово і напрацьована певна система.
Однак ще мають місце суттєві недоліки в організації цієї роботи та у вирішенні особистих проблем людей, з якими вони звертаються у владні структури.
Незважаючи на загальне зменшення звернень громадян до облдержадміністрації, побільшало звернень від мешканців Берегівського, Виноградівського, Воловецького, Рахівського, Свалявського, Ужгородського районів. Що свідчить про недостатню роботу на місцях. Не дотримувалось графіків виїзних прийомів громадян керівництво Великоберезнянської, Міжгірської, Перечинської, Рахівської, Хустської райдержадміністрацій. Зокрема, колишній голова Хустської райдержадміністрації із 12 запланованих у 2007 році виїзних прийомів громадян здійснив два, його заступники з 36 здійснили тільки три. Всього прийнято 18 чоловік.
Такі цифри говорять лише про формальність проведення прийомів, адже, скажімо, на прийом до голови облдержадміністрації щоразу приходить щонайменше з півсотні чоловік. Причому люди нерідко йдуть з такими питаннями, які може одразу вирішити якщо не голова сільради, то керівник району. "Якщо люди не йдуть до вас на прийом, – звернувся до посадовців голова облдержадміністрації, – це свідчить про те, що вони не вірять у те, що вирішите їхні проблеми. Очевидно, мають на це підстави. Звернення громадян та їхнє вирішення – це питання моралі та службового обов’язку. Це один із основних показників, за яким оцінюється робота керівника".
Починаючи з лютого, кожного місяця керівники повинні проводити по 4 прийоми громадян, з яких два – виїзні. Ця робота буде оцінюватися не тільки за кількісними показниками, а за конкретними результатами виконання. "Потрібно думати, яким чином допомогти людині, котра до вас звернулася, а не як формально відписатися", – наголосив Олег Гаваші. Протягом року голова ОДА систематично заслуховуватиме звіти керівників райдержадміністрацій та структурних підрозділів щодо роботи зі зверненнями громадян. За порушення вимог Указу Президента України відповідатимуть безпосередньо керівники районів. Вони на місцях повинні так організувати роботу, щоб реакція на звернення громадян була адекватною і ефективною.
Другим питанням порядку денного наради було заслухано інформацію про умови утримання осіб, взятих під варту в слідчому ізоляторі Ужгорода, та шляхи щодо їхнього поліпшення.
З цього питання поінформував учасників наради начальник відділу Державного департаменту України з питань виконання покарань в Закарпатській області Віктор Височанський. Державних коштів, які виділяються на утримання ізолятора, не вистачає, тож допомога органів місцевої влади, особливо в питаннях ремонту приміщень, була б дуже доречною. Голова обласної адміністрації Олег Гаваші дав конкретні доручення щодо цього питання.