Дехто відразу ж заговорив про плани Балоги зі створення нової партії. Один із його найактивніших ”нашоукраїнських” опонентів Борис Тарасюк навіть оголосив її назву — ”Гарт”. Очевидно, припущення ґрунтувалося на тому, що сьогодні тіньовий штаб керівника Секретаріату президента працює на базі однойменної громадської організації. Однак далеко не факт, що нове дітище буде названо саме так.
Без сумніву, Віктор Балога створюватиме нову потужну структуру. Питання лише в тому, буде це публічний політичний проект із відповідними атрибутами чи максимально розгалужена напівофіційна організаційна мережа для підготовки наступної виборчої кампанії Віктора Ющенка.
Уявімо собі, що новий проект стане максимально публічним і розкручуватиметься як нова президентська партія чи амбітна надпартійна громадська організація, до якої запросять усіх прихильників Віктора Ющенка. Свого часу під Леоніда Кучму створювали схожу організацію, яка мала назву ”Злагода”. Це також була надбудова над прокучмівською Народно-демократичною партією, що мала акумулювати політичний і громадський потенціал підтримки тодішнього керманича: вчених, акторів, політиків, героїв та інших, відомих і не зовсім. ”Злагода” не пройшла випробування часом і практично нічим іншим, окрім помпезної презентації у палаці ”Україна”, не запам’яталася. Якщо буде знову створено щось подібне, то туди добровільно-примусово запрошуватимуть партії-учасниці блоку ”Наша Україна — Народна самооборона”, а також прихильних до президента громадських діячів, спортсменів, співаків, письменників, художників, артистів театру й кіно та інших. Це мав би бути потужний громадський рух, від якого Віктор Ющенко йтиме у президенти на наступний термін. Версію про створення саме такої політичної сили підтвердив і лояльний до Балоги Владислав Каськів.
Але попри зовнішню привабливість такої організації більше віриться в інший сценарій побудови та розвитку нової структури голови Секретаріату президента. Бодай навіть через те, що створення прямого конкурента ”Нашій Україні” викличе безпрецедентний публічний конфлікт у найближчому оточенні Ющенка. А це неприпустимо з огляду на перспективи президентської кампанії. Адже перемога Віктора Ющенка на наступних виборах значно пріоритетніше завдання для Віктора Балоги, аніж створення окремої політичної сили. Саме тому нову структуру слід розглядати як додатковий чорновий інструмент для досягнення мети. Тоді вона буде неофіційним штабом для мобілізації організаційного й адміністративного ресурсу на місцях. За умов жорсткої конкуренції Тимошенко, Ющенка та Януковича перевага у цьому компоненті може навіть стати вирішальною для перемоги.
1999 року за таким принципом будувалася кампанія Леоніда Кучми. Тоді розгалужену структуру на базі організації ”Соціальний захист” курирував Олександр Волков. Ця модель стала основним чинником мобілізації адміністративного, організаційного та фінансового ресурсів на виборну кампанію тодішнього президента.
Сьогодні ж з огляду на існуючу політичну кон’юнктуру, Ющенку ще й необхідно схилити на свою користь якомога більшу частину українського бізнесу. І крім організаційно-адміністративної мобілізації, створення Балогою нової позаідеологічної структури вочевидь відкриє можливості для залучення до президентської кампанії капіталу усіх ідеологій і регіонів.