Кафедра історії України Ужгородського університету активна у міжнародній співпраці. Особливо такі контакти важливі через те, що цей підрозділ вишу запропонував і вже третій рік забезпечує спеціалізацію з американістики в рамках бакалаврської освітньої програми з «Історії та археології». Передусім потрібен постійний обмін сучасними ідеями і здобутками з представниками провідних університетів США і Канади.
Саме тому 10 вересня студенти-історики бакалаврату і магістратури Ужгородського університету стали учасниками семінару «МАПА. Цифровий атлас України». Захід відбувся у читальному залі Закарпатської обласної універсальної наукової бібліотеки ім. Ф. Потушняка за участі Вікторії Середи – історикині за освітою, соціологині за фаховими зацікавленнями, вченої-дослідниці Українського наукового інституту всесвітньо відомого Гарвардського університету.
До речі, національні університети в Ужгороді та Одесі стали першими в Україні, де представлено відзначений проект, що вже має позитивний розголос у науковому світі. У Львові та Києві такі презентації відбудуться трохи пізніше.
У своєму виступі Вікторія Середа акцентувала увагу на специфіці програми «МАПА. Цифровий атлас України», що протягом останніх років розробляється в Гарварді. Вона складається з двох підрозділів «Історія» та «Сучасний атлас», частиною якого є недавно започаткований проект «Ідентичність і пам’ять». Відкритість та інтерактивність цього проекту дозволяє студентам, учителям, дослідникам і просто аматорам самим створювати необхідний ілюстративний матеріал для вивчення минулого через нанесення соціально-демографічних, історичних, соціологічних даних на географічні полігони, що репрезентують усі регіони України. Це уможливлює порівняння різних аспектів міжрегіональних і внутрішньорегіональних подібностей чи поділів при викладанні історії в загальноосвітній школі та закладах вищої освіти.
Після презентації Гарвардського проекту в студентів і присутніх науково-педагогічних працівників кафедри історії України виникло чимало запитань до лекторки – у жвавій дискусії усі дістали кваліфіковані відповіді. А в студентів-американістів з’явилися добрі стимули продовжити своє магістерське навчання в американських університетах, повідомляє Медіацентр УжНУ.