В Україні потрібно застосувати знижувальний коефіцієнт до чинних ставок акцизного податку на автомобілі з іноземною реєстрацією, які вже ввезено з-за кордону. Про це в інтерв'ю "НВ-Бізнес" заявила нардеп від Блоку Петра Порошенка, голова комітету Верховної Ради з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна.
За її словами, останніми роками кількість авто з іноземною реєстрацією в Україні різко зросла.
Вона зазначила, що не можна скасувати наявні в Україні податки і збори без підстав.
"Усі мита і податки в Україні мали і мають на те економічне підґрунтя. Робити просто так нічого взагалі не можна в економіці. На все треба мати розрахунки, прорахунки із усіх питань. Ми маємо зрозуміти і отримати від Міністерства економіки висновки щодо того, яке економічне майбутнє у нашої автомобілебудівної галузі. Також ми маємо отримати від Асоціації міст, від інших міністерств, які пов'язані із розрахунками, дані щодо пропускної спроможності наших доріг. Тобто реальна кількість автомобілів, той обсяг, який витримають наші дороги. Нам часто приводять дані, опираючись на досвід країн Євросоюзу, мовляв, там існують нульові ставки на акциз, відсутні будь-які податки при ввезенні автомобілів. Але ж ми знаємо про те, який високий екологічний податок там існує для автомобілів, які доходять до певного віку", – сказала депутат.
За її словами, Україна може скористатися досвідом Молдови в цьому питанні. Южаніна заявила, що передала відповідні матеріали активістам.
"Ця країна застосувала знижуючий коефіцієнт до діючих ставок акцизного податку та інших податків, встановлених у країні. Так точно і ми можемо підійти до цього питання... Ні в якому разі не можна робити таку акцію по амністії, тобто дозволити розмитнити автомобіль за безцінок. Тому я думаю, що буде справедливо, якщо до діючої шкали ставок акцизного податку ми застосуємо певний коефіцієнт. Наприклад, вони сплатять 25–30% від встановленої ставки акцизного податку. Але з врахуванням тих ступеньок, які в нас зараз є по ставці акцизного податку в залежності від віку автомобіля", – сказала політик.
Водночас, за словами Южаніної, в майбутньому варто дотримуватися норм законодавства.
"Ми маємо дотримуватися абсолютно всіх європейських і міжнародних зобов'язань, які ми взяли на себе. У нас точно мають бути і транзит, і тимчасове ввезення. Але, звісно, з обмеженням для тих осіб, які можуть користуватися таким автомобілями. Тобто митний режим тимчасового ввезення надається нерезиденту, який в'їжджає на територію України із строком не більше одного року. Тобто передача в управління автомобіля громадянину України – апріорі неможлива. Такі самі обмежувальні заходи встановлені зараз і в Молдові, і в Республіці Білорусь. Поліція має право зупиняти такий автомобіль і може транспортувати автомобіль до кордону України. Саме через те, що він буде порушувати митні правила", – заявила нардеп.
За даними Держфіскальної служби України, станом на 1 листопада 2017 року в Україні незаконно перебуває майже 236,6 тис. автомобілів із іноземною реєстрацією.
17 травня Вищий адміністративний суд України (ВАСУ) уперше визнав винним громадянина України, який керував автомобілем з литовською державною реєстрацією, і зобов'язав його сплатити майже 420 тис. грн, що становить 300% несплаченої суми митних платежів. У ВАСУ дійшли висновку, що надані позивачем довіреність Європейського агентства соціальної інформації від 1 березня 2015 року та довіреність від імені власника цього автомобіля "не є належними і допустимими доказами наявності у позивача права на користування цим транспортним засобом на митній території України".
Южаніна заявляла, що розмір акцизу за розмитнення авто можуть знизити до €1–1,4 тис. За її словами, законопроект про розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією вже розроблено.
Byby 2018-01-08 / 13:38:13
Коли платити за світло і газ і комуналку ... (принаших зарплатах приблизно в 150-200$) ... По Європейських цінах ... То ми просто зобовязані ... Бо ми бачте йдемо в руслі євроінтеграційних процесів.
Але щоб спершу зробити нам відповіні єврозарплати ... То це в євроінтеграційні процеси ... Якось невписується ...(тбт. Не є обовязковим).
Якщо в деяких крайінах ставка акцизу є мінімальна а то і нульова ... То питання до ніни ... Чого в цій ситуаційі ... ВИ злодійі ... не даєте всім нам рухатись по євроітеграційному напрямку.?
Як таеі як ти ніна безсоромно можете говорити про "європейску ініціативу і розвиток" ... Накидуючи фінансовий зашморг на шию простих людей ... Перекладаючи на людей відповідальність за всю сво бездарність управління нашою коайіною і йійі пограбунок на сотні мільйонів ... І зовсім не гривнів .
Як ви можете дивитись в очі і спілкуватись з європейськими партнерами ... Коли ваші наміри і деклараційі розходяться з вашими намірами і реальними діями... ЯК ?
Микола 2018-01-08 / 13:00:19
Тільки для порівнання...У сусідній румунії де мінімалка 300 євро ,сумму розмитнення з 2017 року понизили на 90%,тобто можеш завозити будь яку машину та розмитнити за 100,200 євро та їздити собі на дешевій якісній машині з ЄС
Борис 2018-01-08 / 08:10:23
Все вирішиться ближче до виборів.Гранично приємллиму встановлять ставку акцизного митного збору і будуть піаритися як з безвізом
Вуву 2018-01-08 / 05:10:49
Знаєш ніна ... Ти не права .
Бо як мож "виписати" такі суми і акцизи ... То можна ... А як знизити то вже НІ. Може воно б все нічого якби в людей була така зарплата як тебе тай ще з усякими компенсаціями і проплаченими літніми канікулами в місяць часу ... Тай ще зимовими
А щей на роботу ходити коли захочеться ...
Тоді Ніна ми тобі повіримо ... А інакше Ніна вішай лапшу на вуха свому патрону.
Вуву 2018-01-08 / 03:21:30
Коли вирізають ліси ... (Для тих хто на горі "рулює") ...Про акциз особливо ніхто не говорить ...просто моветон . Але коли люди купляють автомобілі ... То тоді дуже все так прораховується ... Що аж ніяк той акциз знизити немож ... "А хоч застрель".
Степан Крук 2018-01-07 / 22:17:52
Квінтесенція заяви Южаніної: українці, котрі за законом є резидентами не мають права керувати ввезеними автомобілями на еврономерах на території України. Їх ввозять і вивозять нерезиденти (словаки, чехи, литовці...).