- Іване Михайловичу, протягом двох років у районі ДАІ не було. Як це вплинуло на безпеку руху?
-Однозначно негативно. Кількість ДТП зросла, відповідно _й кількість по-страждалих та загиблих. Й це стосується не лише нашого району. Картина в цілому по Україні оптимізму не додає. Адже відомо, якщо десь віднімається - варто в іншому місці додати. Але на той час реформи профільного міністерства торкнулися багатьох аспектів роботи міліції. А те, що за ці роки стан на дорогах досяг критичної межі, свідчить й указ Президента про невідкладні заходи із забезпечення безпеки дорожнього руху.
Ноша нам дісталася важкувата. Але вже за два місяці загальна картина змінилася, й без зайвої скромності констатую, що в кращий бік.
- Кілька слів про роботу підпорядкованого вам відділу.
- Чомусь усі думають, що робота ДАІ полягає лише в тому, що ми наглядаємо за рухом, зупиняємо автівки й складаємо протоколи на водіїв. Й ніхто не бачить іншої сторони медалі, так би мовити - паперової. Наш відділ, а це 14 працівників разом зі мною, тісно співпрацює із районним відділом освіти, і з дорожніми організаціями, і з медиками. Інспектори проводять зустрічі у школах, колективах та на підприємствах, слідкують за технічним станом транспортних засобів. Адже на території обслуговування району зареєстровано 14775 одиниць транспортних засобів, 64 автоперевізників, які використовують на маршрутах 163 автобуси. Було здійснено й цілий ряд профілактичних та практичних заходів, спрямованих на підвищення безпеки дорожнього руху, розкриття злочинів, попередження викрадення автівок. Систематично здійснюється комплекс оперативно-роз-шуковихта профілактичних заходів, спрямованих на активізацію роботи на пріоритетних напрямках протидії злочинності, боротьбі з організованою злочинністю та корупцією. Роботі, як то кажуть, кінця-краю не видно.
- Чи реально з таким штатом впливати на безпеку руху?
- Якщо щиро сказати, то важко. Адже район великий, дороги розкидані. Ми навіть щодня перекрити їх не маємо змоги. У патрулі включаємо й увесь офіцерський склад відділу, який, окрім патрулювання, має купу роботи. Вже нині можна сказати про невелике але, все ж таки, зниження відсотка аварій на автошляхах району.
- Що, на ваш погляд, вплинуло на, м'яко кажучи, критичну ситуацію на дорогах?
- Факторів багато. Передовсім, почуття безкарності, яке укорінилося в свідомості наших водіїв. Адже важелів впливу на порушників у нашому арсеналг небагато. Занизькі розміри штрафів не лякають нікого. Тому й картина доволі сумна. За 11 місяців було скоєно 118 ДТП, в яких загинуло 25 людей, а 159 осіб отримали тілесні ушкодження, шість крадіжок автомобілів, п'ять фактів підроблення документів, 1038 порушень правил дорожнього руху, з них за керування в нетверезому стані - 70. За два місяці направлено п'ять подань щодо позбавлення ліцензій перевізників. Одне реалізовано. Складено 96 адміністративних протоколів на водіїв та посадових осіб, що здійснюють пасажирські перевезення. Це дещо стримує водіїв, але на жаль, ненадовго. Дуже прикро, що суди саме ці подання розглядають місяцями.
- Які заходи передбачені ДАІ в період Новорічно-Різдвяних свят, адже не секрет, що саме в зимовий період кількість дорожньо-транспортних пригод зростає в геометричній прогресії?
- Передовсім посилений варіант несення служби. Наразі працівниками відділу проводиться моніторинг аварійності по району. Аналізуючи дані ми визначатимемо, в яких селах показники досягни критичних меж й відповідно саме там будемо виправляти ситуацію. Сподіваюся, що незабаром картина кардинально зміниться на краще.