В Антимонопольному комітеті України (АМКУ) пояснили свою позицію навколо закупівлі шкільних автобусів відділом освіти Воловецької РДА Закарпатської області та зазначили що діють виключно в межах законодавства.
Деталі та особливості саме цієї закупівлі у своєму блозі описала державний уповноважений АМКУ Агія Загребельська.
Як зазначила державний уповноважений АМКУ, якщо брати до уваги дату, коли було оголошено проведення тендеру (11 липня 2016 року), та Закон України «Про здійснення державних закупівель», то заклади освіти все одно б не отримали шкільні автобуси до 1 вересня.
Закон прописаний таким чином, що закупівлі плануються заздалегідь, так само оголошуються, щоб процедура повністю була дотримана, права всіх учасників процедури не порушені, а у разі допущення все ж таки порушень, останні могли б бути предметом розгляду органу оскарження та суду, з метою забезпечення захисту порушених прав учасників закупівлі.
«За 16 робочих днів замовником було заплановано розглянути всі подані пропозиції конкурсних торгів учасників, прийняти рішення про відхилення тих, що не відповідають вимогам ДКТ, оцінити ті пропозиції, що залишились, визначити переможця, акцептувати його пропозицію, передати всі потрібні рішення для опублікування Вісником з питань державних закупівель, витримати 10 днів з моменту оприлюднення оголошення про акцепт, укласти договір, а ще й переможцю після укладення договору – фактично поставити автобуси. І це з урахуванням того, що жоден з учасників не подасть жодної скарги», - заначила державний уповноважений АМКУ.
Крім того, в АМКУ зазначають, що вимога про кількість циліндрів двигуна (шість) була внесена в документацію замовником в останній момент, а саме 29 липня. Тоді як в початковій документації, коли був оголошений тендер 11 липня, такої вимоги не було.
«29 липня 2016 року комітет з конкурсних торгів замовника приймає рішення про необхідність внесення змін до Документації конкурсних торгів. І саме на цій стадії з’являється така технічна характеристика до предмету закупівлі, як 6–ти циліндровий двигун. При цьому розкриття пропозицій переноситься на 16 серпня
На вчинення всіх зазначених вище дій залишається вже не 16, а 10 робочих днів. Строк поставки перенесено не було, він залишився таким самим – серпень 2016 року. На мій особистий погляд, ні за яких обставин дотриматись цих строків неможливо.
Чому вимога щодо 6-ти циліндрового двигуна не була зазначена в початковій документації, а з’явилась лише 29 липня 2016 року? На ці питання відповіді точно потрібно шукати не в Антимонопольному комітеті України...
В скарзі ТОВ «Радіал – Україна» посилається на встановлення в документації конкурсних торгів дискримінаційних вимог щодо технічних характеристик предмету закупівлі. Це стосується саме тієї вимоги, що з’явилась в останній момент – кількість циліндрів двигуна – шість. За повідомленням скаржника зазначеній вимозі відповідають лише автобуси «Атаман», і на сьогоднішній день в Україні відсутній будь-який еквівалент такого автобусу. Враховуючи те, що скарга подана згідно зі ст.18 Закону, у Колегії не було жодної правової підстави для залишення її без розгляду. Розміщення виробництва шкільних автобусів в РФ за українським законодавством не є підставою для відмови учаснику в участі в закупівлі. Також, за наявними матеріалами за іншими скаргами цього учасника, автобуси, що пропонуються ТОВ «Радіал – Україна» під час закупівель, є українського виробництва (Харківська область)», - пояснює ситуацію Агія Загребельська.
5 вересня 2016 року. В цей же день замовника було повідомлено про прийняття скарги та зобов’язано надати необхідну для розгляду інформацію. Інформація від замовника надійшла тільки 29 серпня 2016 року, при цьому клопотання про перенесення слухання на більш ранню дату, у зв’язку з нагальністю закупівлі, подано не було.
Як повідомляло Закарпаття онлайн, раніше Закарпатська ОДА поширила в ЗМІ інформацію, що антимонопольники в інтересах постачальника російських "ПАЗів" заблокували купівлю шкільних автобусів для Воловеччини.