Екологічний податок є основним джерелом фінансування заходів, спрямованих на захист навколишнього середовища та раціональне використання природних ресурсів.
Варто зазначити, що Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIІI проіндексовано ставки екологічного податку, що діяли у 2015 році. Таким чином індексація ставок екологічного податку для визначення податкових зобов’язань, що виникли з 1 січня 2016 року, така:
1) викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення (крім двоокису вуглецю), що затверджені п. 243.1-243.3 ст. 243 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), на 26,71%, а за викиди двоокису вуглецю (п. 243.4 ст. 243 Кодексу) – на 26,92% (п. 59 розд. І Закону);
2) скиди забруднюючих речовин у водні об’єкти (п. 245.1-245.2 ст. 245 Кодексу) – на 26,72% (п. 60 розд. І Закону);
3) розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах (п. 246.1-246.2 ст. 246 Кодексу) – на 25,81-26,81% (п. 61 розд. І Закону);
4) утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені) (п. 247.1 ст. 247 Кодексу) – на 26,7% (п. 62 розд. І Закону);
5) тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк (п. 248.1 ст. 248 Кодексу) – на 26,7% (п. 63 розд. І Закону).
Нагадаємо, що суб’єкти господарювання у разі використання автономних систем опалення є платниками екологічного податку за фактичний обсяг забруднюючих речовин, які утворюються і викидаються в атмосферне повітря при згоранні палива (незалежно від наявності дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення), та подають податкову декларацію екологічного податку, починаючи з календарного кварталу, у якому здійснено такі викиди, повідомили Закарпаття онлайн у відділі організації роботи ГУ ДФС у Закарпатській області .