Маневрування літаків при посадці в Ужгород здійснюється через повітряний простір Словаччини саме завдяки цій угоді, яка підписувалася, коли Словаччина ще не була членом ЄС. Для укладання нової угоди необхідно здійснити сертифікацію провайдера аеронавігаційного обслуговування України Європейським агентством із безпеки авіації (EASA). Саме такі вимоги висуває Виконавчий Регламент Комісії Євросоюзу.
Тільки після такої сертифікації Словаччина може делегувати право спецпідприємству України обслуговувати повітряний рух у частині словацького повітряного простору.
Усі необхідні документи з подальшим укладанням угоди готуються на міждержавному рівні, однак неодноразові звернення Закарпатської облдержадміністрації до центральних органів влади з проханням терміново взятися за вирішення цього питання, на жаль, не дали результатів.
З цього приводу у Братиславі відбулися переговори. З українського боку у переговорах взяли участь представники Міністерства інфраструктури і транспорту, Державіаслужби, Аероруху та директор аеропорту «Ужгород», зі словацького – міністр транспорту Маріо Немет та фахівці, що займаються організацією повітряного руху країни.
У результаті переговорів прийнято принципове рішення про те, що після закінчення дії угоди Словаччина й далі дозволить маневрувати українським літакам на своїй території при посадці в Ужгород.
Є чотири варіанти законодавчого вирішення цього питання до сертифікації та укладання нової міждержавної угоди. Який саме буде обрано – вирішує спеціальна робоча група.
Паралельно представники Закарпаття звернулися до прем’єр-міністра Володимира Гройсмана з проханням дати доручення відповідним міністерствам і відомствам підготувати проект нової угоди між Україною та Словаччиною про передачу відповідальності за забезпечення обслуговування повітряного руху, повідомили Закарпаття онлайн у прес-службі Закарпатської ОДА.