— Василю Васильовичу, минуло 100 днів відтоді, як ви очолили один із основних підрозділів ДПА у Закарпатській області - відділ оподаткування фізичних осіб. Як відпрацювали за цей час?
— У цілому до Зведеного бюджету підрозділами оподаткування фізичних осіб області бюджетні призначення за 10 місяців 2007 року виконано на 110%, тобто мобілізовано понад 441 млн. грн., при завданні -401, Порівняно з минулим роком, забезпечено зростання надходжень на суму 146,7 млн. грн., тобто приріст становить 49,8%. Надходження податків, що контролюються підрозділами оподаткування фізичних осіб, у Зведеному бюджеті складає 44,6%, а у місцевому бюджеті - 84%.
Також необхідно відзначити зростання кількості платників податків - фізичних осіб, що знаходяться на обліку в органах податкової служби області. Якщо на початку 2004 року іх нараховувалося 38,2.тис, то на 1 жовтня нинішнього року їхня кількість збільшилась на 17,4 тис. осіб, тобто майже на 45%, і становить 55,6 тис. суб'єктів господарювання. Юридичних осіб, з яких підрозділи оподаткування фізичних осіб адмініструють податок із доходів фізичних осіб, нараховується 16,4тис. чоловік.
Підрозділи оподаткування фізичних осіб адмініструють також земельний податок і орендну плату за землю та податок із власників транспортних засобів.. До прикладу, платників земельного податку в області нараховується понад 427 тис. чоловік, платників - власників транспортних засобів -більше 3 тис. юридичних осіб та 189 тис. фізичних осіб.
— Крім адміністрування податків із доходів фізичних осіб, одним із основних напрямків діяльності вашого підрозділу є контрольно-перевірочна робота.
— Це, так би мовити, «примусовий метод», яким держава спонукає сплачувати податки не досить сумлінних приватних підприємців. Упродовж 9 місяців нинішнього року було проведено 805 документальних перевірок суб'єктів господарювання -юридичних та фізичних осіб. Виявлено порушення вимог чинного податкового законодавства у 802 платників.
Працівниками підрозділів оподаткування фізичних осіб в області, за результатами проведених перевірок юридичних та фізичних осіб, було донараховано 14,3 млн. грн., тоді як за аналогічний період минулого року - відповідно 8,7 млн. грн., тобто на 96% більше за минулий рік. У середньому по області впродовж 9 місяців 2007 року в ході однієї результативної перевірки було донараховано 17, 9 тис. грн.
— Одним із шляхів наповнення місцевого бюджету є сплата податків із доходів фізичних осіб -найманих працівників...
— Майже 86% податків, які надходять до місцевого бюджету області, становить податок із доходів фізичних осіб - найманих працівників. До речі, за 10 місяців поточного року його надійшло у розмірі 379,1 млн. грн.
Під час перевірок було виявлено понад З тис. найманих осіб без відповідної реєстрації, залучено до оподаткування 2,7 тис. чоловік, що становить 90,8% від фактично легалізованих громадян.
— Наскільки місцеві органи зацікавлені у виконанні завдань, пов'язаних зі збором податку з доходів фізичних осіб?
— Податок із доходів фізичних осіб повністю зараховується до місцевих бюджетів. Тому потрібно вжити всі важелі зпливу держадміністрацій, місцевих органів самоврядування, щоб не допускати виплату заробітної плати не тільки нижче законодавчо встановленого мінімуму, але й не нижче серед-ньогалузевого рівня.
Одним із факторів впливу на керівників підприємств та приватних підприємців, які «мінімізують» заробітну плату, є передача матеріалів до органів прокуратури. Проте його наші податкові інспекції майже не застосовують. Тільки ДП! в Іршавському районі передала до прокуратури одну справу. Щоб ліквідувати таке ганебне явище-— виплату зарплати у «конвертах», ми налагодили взаємодію з центрами зайнятості та відділами праці та соціального захисту населення.
— Як організовано контроль за утриманням та сплатою податку з доходів фізичних осіб від виграшів та призів?
— Порівняно з 2006 роком плата за придбання торгових патентів на здійснення операцій із надання послуг у сфері ігрового бізнесу зросла на 234 тис. грн. Однак залишається проблематичним контроль за надходженням податку з доходів фізичних осіб при проведенні конкурсів, розіграшів тощо.