Як розповіла голова Ужгородського прес-клубу Ірина Бреза, проект спрямований на підготовку молодої генерації професійних журналістів, сприяння якісному навчанню, передусім набуття практичних навичок студентами-журналістами УжНУ.
Проектом пропонується спеціальна навчальна програма (серія тренінгів), розрахована на 8 місяців, яка б супроводжувала теоретичне навчання студентів в УжНУ і вдало доповнювала б і поглиблювала б отримані знання. Самі ж викладачі класичного вузу області стверджують, що затверджена міністерством програма не завжди в силі надати відповідну до вимог сучасного медіа-ринку освіту. Деякі предмети, важливі для сучасного медіа-простору, викладаються досить скупо, через значну кількість загальних дисциплін, не вистачає часу для практичних занять, поглибленого вивчення техніки роботи в журналістських жанрах, особливо актуальних на сьогодні журналістських розслідуваннях, новинних репортажах.
На заклик прес-клубу відгукнулося вже понад 40 студентів 1-3 курсів відділення журналістики, а також кілька старшокласників, які планують стати журналістами. Сьогодні професія «журналіст» стала не тільки модною в краї, але й високо затребуваною: і через можливість більш вільно висловлюватись, і потребу суспільства орієнтуватися у масивних потоках інформації, і через переформатування медіа-простору (роздержавлення ЗМІ, створення громадського мовлення) тощо, зазначила Ірина Бреза.
При анкетуванні, ужгородські студенти вказали, що хотіли б детальніше вивчати технічні засоби журналістики, рекламу і PR, фотожурналістику, особливості роботи радіо- і тележурналіста тощо.
Пропонований спецкурс є першим подібним, що реалізовуватиметься в області. Для роботи в групах будуть відбиратися по 15 студентів. До участі в проекті залучено як викладачів УжНУ, так і журналістів-практиків, які нині успішно працюються в обласних та всеукраїнських ЗМІ.
Головний редактор газети «РІО», сертифікований тренер програми IREX Петро Гойс зауважив, що студенти, маючи хорошу теоретичну базу, приходячи на практику, не орієнтуються у специфіці організації її роботи. Разом з тим, редактор повідомив, що серед учасників тренінгів підшуковуватиме собі майбутніх співпрацівників.
Доцент кафедри журналістики УжНУ Володимир Тарасюк розповів, що проблемі медіаосвіти сьогодні в Україні присвячують навіть окремі наукові конференції, оскільки й сама журналістика розвивається особливо динамічно. «Додаткові знання завжди у ціні для того, хто хоче стати висококваліфікованим фахівцем», — каже В. Тарасюк. Він також зізнався, що залюбки стане тренером проекту, оскільки окремим пунктом Кодексу професійної етики журналіста значиться обов’язок допомагати початківцям.
Учасники проекту ознайомляться із сучасними особливостями журналістських спеціальностей: політичною, економічною, міжнародною, он-лайн-журналістикою. У процес фахової підготовки включено такі основні елементи діяльності сучасного журналіста, як робота з комп’ютером, мережею Інтернет; оволодіння навичками роботи не лише „газетяра”, а й фото-, тележурналіста. У рамках проекту планується також відвідання редакцій для кращого ознайомлення з роботою ЗМІ до проходження студентської практики. Підсумком роботи навчального курсу має стати як теоретична підготовка, так і створення власних медіа-продуктів: газетних публікацій, радіо-та телесюжетів і передач.