За останні кілька місяців великі нафтові компанії, такі як Exxon, Shell, Total і Eni, збільшили закупівлі саудівської нафти для своїх НПЗ у Західній Європі та Середземномор'ї.
"Я купую все менше і менше російської нафти для моїх НПЗ в Європі, тому що саудівські барелі виглядають привабливіше. Для мене в цьому немає ніяких складнощів, оскільки саудівська нафта просто дешевше", - розповів агентству співрозмовник, пов'язаний із закупівлями у великій нафтовій компанії.
Два співрозмовники розповіли Reuters, що Саудівська Аравія шукає складські потужності у польському Гданську, щоб прискорити поставки східноєвропейським покупцям, використовуючи схему, яку вона вже багато років застосовує для продажів у Західній Європі через порти в Нідерландах і Бельгії.
За інформацією одного з трейдерів, із Гданська можна буде здійснювати поставки до Німеччини, щоб скласти конкуренцію російській нафти, що йде по нафтопроводу "Дружба".
"Вперше за багато років європейський ринок виглядає цікавіше, ніж азіатський. Так що близькосхідні нафтовидобувники збираються скористатися цією можливістю", - сказало високопоставлене джерело в Іраку.
Видання зазначає, що конкуренція на європейському ринку, ймовірно, ускладнить подальший діалог між Москвою і ОПЕК щодо запобігання затоварення світових ринків нафти.
Крім того, пише агентство, конкуренція, ймовірно, загостриться в найближчі місяці, коли Іран, який до 2012 року забезпечував від 5 до 10% європейського імпорту нафти, повернеться на ринок після зняття з нього санкцій.
Джерело Reuters у відділі закупівель великої нафтової компанії пояснило, що "саудити хочуть забезпечити собі частку ринку до того, як повернеться Іран".
Російський сорт нафти Urals залишається головною сировиною для багатьох європейських НПЗ зважаючи на географічну близькість і технологічну сумісність, заявила редактор Platts по ринках нафти в Європі, на Близькому Сході та Африці Паула Ван Ланінгам.
На думку головного редактора новин товарних ринків Reuters в СНД Олександра Єршова, поки постачання на європейські ринки з Саудівської Аравії незначні, але якщо вони стануть регулярними, то Urals подешевшає щодо міжнародного маркера Brent.